Jurgen2807
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 jul 2011
Dag allen,
Ik heb een vraag. Ik heb een groot bestand gemaakt waar op diverse tabbladen slicers staan.
Nu heb ik een formulierbesturingselement toegevoegd met een Macro erachter. Echter als ik op de knop reset filters klik, dan worden de filters van alle tabbladen gereset. Zie bijlage als voorbeeld.
Ik wil graag een besturingselement waar alleen de slicers gereset worden van de pagina waarop het besturingselement staat.
Wie kan mij helpen?
Code die ik heb gevonden is. In die code wordt ook verwezen naar het gehele Excel werkboek. Graag jullie hulp:
Public Sub Reset_filters()
' Rest_filters
Application.ScreenUpdating = False 'Switch off screen updating for performance
' Declare single Slicer Cache type variable
Dim cache As SlicerCache
' Cycle through each cache in whole Excel workbook and clear any manual filter applied
For Each cache In ActiveWorkbook.SlicerCaches
cache.ClearManualFilter
Next cache
ActiveSheet.Range("D20").Select
' Switch back on screen updating
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Ik heb een vraag. Ik heb een groot bestand gemaakt waar op diverse tabbladen slicers staan.
Nu heb ik een formulierbesturingselement toegevoegd met een Macro erachter. Echter als ik op de knop reset filters klik, dan worden de filters van alle tabbladen gereset. Zie bijlage als voorbeeld.
Ik wil graag een besturingselement waar alleen de slicers gereset worden van de pagina waarop het besturingselement staat.
Wie kan mij helpen?
Code die ik heb gevonden is. In die code wordt ook verwezen naar het gehele Excel werkboek. Graag jullie hulp:
Public Sub Reset_filters()
' Rest_filters
Application.ScreenUpdating = False 'Switch off screen updating for performance
' Declare single Slicer Cache type variable
Dim cache As SlicerCache
' Cycle through each cache in whole Excel workbook and clear any manual filter applied
For Each cache In ActiveWorkbook.SlicerCaches
cache.ClearManualFilter
Next cache
ActiveSheet.Range("D20").Select
' Switch back on screen updating
Application.ScreenUpdating = True
End Sub