Resolutie veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

naan21

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
32
Hallo,

Ik heb een klein probleempje. Ik heb een site gemaakt maar als ik op mijn laptop kijk dan is de site gewoon goed maar als ik op een andere computer (onze thuis computer) worden de letters erg groot.l Terwijl hij op mij laptop gewoon goed is.

Mijn resolutie staan op 1440-900

Hoe krijg ik een goede resolutie?
http://www.dvyourphoto.nl is mijn site
Gr Diana
 
draai eens aan je scrollwiel van je muis terwijl je de ctrl knop ingedrukt houd
 
ja dat kun je doen als je op mijn site zit. Maar niet alle mensen weten dat. Dus die krijgen erg grote letters te zien. Hoe kan ik dat veranderen zodat het altijd kleiner blijft.

Want de menubalk aan de linker kant blijft wel gewoon normaal alleen de tekst in het midden niet. De worden erg groot bij andere computers
 
Hey Diana,

ik quote uit je broncode:
.style5 {font-size: large}
font-size: xx-large;
Het punt hiermee is is dat je de browser als uitgangspunt gebruikt. Ofwel, als de browser (gebruiker dus) standaard 18px als font heeft, zal het nu iets van 30 zijn. Als de gebruiker echter 12px heeft (standaard voor meeste browsers) dan zal het 16 zijn.

Als je niet wilt dat het verschilt kan je in plaats van large en xx-large beter pixels gebruiken, dus zo:
PHP:
//css

font-size: 12px;
//of
font-size: 16px;
je kan dan overgens nogsteeds je scroll-wiel gebruiken. Om het te 'resetten' naar standaard kan je overgens eens op ctrl+0 drukken (werkt in FF, IE en anderen weet ik niet)


:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan