Rij kopieren uit andere spreadsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evatar

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
ik heb de volgende macro in een ander topic gevonden. Had hem wat aangepast maar snap zelf niet heel goed wat hiermee eigenlijk gedaan wordt. Ik wil namelijk de rijen in Test.xlsx kopiëren naar mijn geopende bestand. Ik heb hééééél lang geleden wat vba gehad maar dat is echt té lang geleden. Op dit moment lijkt hij het bestand gewoon te openen en te sluiten, hij plakt enkel de waardes niet in mijn huidige bestand..
Kan iemand mij helpen door eventueel een beetje uitleg bij de code te schrijven zodat ik weet wat wat doet :o en dat ik zo zelf aanpassingen kan doen.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Workbooks.Open Filename:="C:\Test.xlsx" 'openen van Test.xlsx
   With Workbooks("Test.xlsx").Sheets("Blad1") 'gaat naar blad1
    Lrow = .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1
        .Range("a" & Lrow).Resize(1, 6).Value = ThisWorkbook.ActiveSheet.Range("A1:A6").Value
     End With
Workbooks("Test.xlsx").Close savechanges:=True 'sluiten van Test.xlsx + opslaan
End Sub

Code:
[ATTACH]246165.vB[/ATTACH]
[ATTACH]246167.vB[/ATTACH]

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Helaas staat er niets in Thisworkbook.activesheet.range("a1:a6").
Je hebt er maar één blad in staan, maar in A1:A6 staan geen gegevens.

De code werkt als volgt zoals die hier staat vermeld.
Breng de waarden van Thisworkbook (=Testoverzetten.xlsm) A1:A1 naar werkboek Test.xlsx laatste rij + 1 resize(,6).
Dit moet met sowieso met transponeren.
Code:
.Range("a" & Lrow).Resize(1, 6).Value = application.transpose(ThisWorkbook.ActiveSheet.Range("A1:A6").Value)

Is dit wel de bedoeling?
Volgens mij wil je de waarden van Test.xlsx naar Testoverzetten.xlsm (dit is nl. Thisworkbook).
Code:
ThisWorkbook.sheets(1).Range("A1:A6") = application.transpose(.Range("a" & Lrow).Resize(1, 6).Value)

Bedankt voor die informatie alvast.

Zoals ik zei heb ik die macro niet zelf geschreven en wil ik graag jullie hulp inroepen om deze macro aan te passen zodat het wel werkt voor deze file? Het is inderdaad de bedoeling dat de gegevens overgezet worden van test naar testoverzetten. (Kopieren niet knippen)

Alvast bedankt.

Bij deze dus.

Code:
application.screenupdating = false
Workbooks.Open Filename:="C:\Test.xlsx"
  ThisWorkbook.Sheets(1).Range("A1:A6") = _
  Application.Transpose(Workbooks("Test.xlsx").Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count,1).End(xlUp).Resize(1, 6).Value)
Workbooks("Test.xlsx").Close
End Sub

Hoe kan ik dan alle gegevens uit het bestand overhalen naar het nieuwe document? Kan dit ook variabel gemaakt worden of is het ook mogelijk om alles te selecteren in het tabblad?

Alvast bedankt.

Met zoiets als dit.
Code:
Application.ScreenUpdating = False
Workbooks.Open "C:\users\hsv\desktop\AAA.xlsx"
  With Workbooks("aaa.xlsx").Sheets(1).UsedRange
    ThisWorkbook.Sheets(1).Range(.Address) = .Value
  End With
Workbooks("aaa.xlsx").Close
End Sub

Status