• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij toevoegen in beveiligd blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichelJ25

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2012
Berichten
18
Goedenavond,

Ik ben nu een hele dag bezig en ik kom er even niet meer uit. Misschien is hier iemand die mij kan en wil helpen??

Ik heb het bestand LEEG_NEW bijgevoegd.

Hierin wil ik mijn boekhouding op gaan zetten. Het is zo dat er verschillende mensen mee moeten werken zonder dat zij per ongeluk een formule kunnen wissen.

Als ik in cel C4 een datum aanmaak dan wordt cel B4 automatisch gevuld. Nu zou ik graag willen dat als ik cel C6 vul dat cel B6 automatisch gevuld wordt (wat momenteel al zo is) en dat er vervolgens direct een lege rij toegevoegd wordt. Deze rij moet dan weer in cel B7 de formule bevatten en tevens moet de formule van kolom I overgenomen worden.

Het zou helemaal perfect zijn als ik mijn werkblad kan beveiligen en dat de rijen toch toegevoegd worden. Is dit mogelijk????
 

Bijlagen

  • LEEG_NEW.xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 79
Als je het beveiligingswachtwoord kent van het werkblad moet je eerst de beveiliging opheffen.
Klik rechts in de werkmap
Kies voor Blad beveiligen.
Om de beveiliging op te heffen zal om het wachtwoord gevraagd worden.
 
Ik vind het niet erg om je te helpen, maar als je niet tevreden bent met de antwoorden die ik je op de andere site geef moet je dat daar aangeven en niet intussen de vraag hier nog een keer gaan stellen terwijl de communicatie daar al een aantal keer op en neer is gegaan.

Niels
 
????????

Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat je niet goed gelezen hebt?
 
Niels, ik leg mijn vraag gewoon op verschillende forums voor en hoop zo een goede oplossing te vinden, dat neemt niet weg dat je mij niet helpt en ik zal citeren wat ik op het andere forum gezet heb:
Ik vind het echt geen slechte oplossing, maar volgens mij moet het veel mooier kunnen. Is er niet met een macro iets te maken dat de totalen naar beneden schuiven als er een rij onde de tabel komt?

Vandaar dat ik ook ergens anders kijk, lijkt mij dat we in een vrij land leven en dat ik vrij ben om de vraag op forums te plaatsen waar ik wil
 
Dat moet je inderdaad zelf weten maar ik was op de andere site nog bezig met je vraag.
Als je daar niet op kunt wachten dan houdt het voor mij op.

Niels
 
Laatst bewerkt:
Nou is toch niets mis mee, ik ben zelf ook nog druk bezig. Je moet niet zo snel op je teentjes getrapt zijn
 
Het is ook mogelijk de cellen apart te beveiligen, dus niet gans het werkblad.
Klik rechts in de cel en kies voor eigenschappen.
Selecteer daar het tabbladje "Bescherming"
 
wie weet had hier wel iemand met een supermooie oplossing gekomen dan had iedereen er wat van geleerd toch? of is het vastgelegd dat als jij me helpt dat ieder ander uitgesloten is?

senoirke, volgens mij klopt dat niet helemaal, je moet toch een blad beveiligen voordat deze instellingen werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
senoirke, volgens mij klopt dat niet helemaal, je moet toch een blad beveiligen voordat deze instellingen werken

Jij maakt het werkblad , en beveiligt dat.
Zolang ik het wachtwoord niet ken kan ik geen nieuwe formules invoeren.
Nu denk jij bij jezelf, seniorke mag geen forumules wijzigen , dan beveilig jij nog eens extra de cel.
 
Het bestand is toch niet beveiligd Seniorke, en je mag van mij alles doen hoor
 
Bekijk bijlage LEEG_NEW2.xlsm
Ik heb een excel met macro gemaakt die nu een macro start iedere keer als je een cel wijzigt.
Volgens mij moet je het volgende aanpassen:
- check alleen kolom B
- als laatste cel in kolom B wordt gevuld, dan:
- voer macro uit die rij invoegt en de formules in kolom B en I kopieert.

Lukt het je om dit m.b.v macro opnemen te wijzigen?
Anders lees ik het wel en denk met je mee.

Bovendien moeten de sommen in kolommen G, H en I anders geformuleerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Een bestand is geen werkblad.
Ik zie in jouw bestand leeg_new.xlsx het werkblad Inkoopboek / crediteurenboek
 
Edevlieger, ik weet even niet hoe ik die macro moet maken, wat doe ik verkeerd in G H en I ligt dat aan die OF
 
Nee, het is prima zo.
Ik maakte een denkfout, omdat ik dacht dat je b.v. bij G8 de formule SOM(G:G) zou kunnen gebruiken.
Maar dan krijg je een kringverwijzing. (Het is al laat ;).
Dus de somformules moet ook worden geupdate in de macro.

Laat ik eerst maar eens de macro aanpassen om te checken of de laatste B cel is gevuld zodat er daarna een rij moet worden toegevoegd. Geef me even tijd.
 
het is niet helemaal idiot-proof, je moet wel de laatste lege factuurdatum cel invullen ander werk de filldown niet goed
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Application.EnableEvents = False
    With Worksheets("Inkoopboek | Crediteurenboek")
        .Unprotect Password:="wachtwoord"
        lngrows = .Range("C" & .Rows.Count).End(xlUp).Row 'vind laatste cel in kolom
        If lngrows >= 4 Then
            If Target.Address = "$C$" & lngrows Then 'gewijzigde cel is laatste cel
                .Range("B" & lngrows).FillDown 'formule doorvoeren
                .Range("I" & lngrows).FillDown
                .Rows(lngrows + 1).Insert 'rij invoegen
                .Range("A" & lngrows).Resize(1, 20).Copy 'opmaak kopieren
                .Range("A" & lngrows + 1).Resize(1, 20).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats
            End If
        End If
        .Protect Password:="wachtwoord"
    End With
    Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken en dit ziet er erg mooi uit alleen 1 opmerking.
is het mogelijk dat als er een extra rij gemaakt wordt dat Kolom C, D en E de juiste opmaak krijgen zoals de cellen erboven?

en cel A ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi script alphamax!
Had het niet beter kunnen doen.
Alleen de formules in A, GHI moeten aangepast worden.
En CDE moeten zoals MichelJ25 aangeeft omkadert worden.
Ik stop er even mee, denk morgen weer mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan