• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij verplaatsen naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeKa1957

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2023
Hoi,

Heb al veel gelezen op deze forums en ik zie alleen maar mensen die geholpen worden maar het lukt me eenvoudig niet om die VBA codes aan te passen
Ik had graag van het tabblad overgave de regel verplaatst naar het tabbald voltooid als er in kolom H beeindig wordt vermeld via het uitrolmenu.
Ik heb onderstaande code aangepast maar helaas hij doet niks? Ik moet zeggen mijn kennis van maxco's is niet echt groot helaas.

Sub Cheezy()
'Updated by Kutools for Excel 2017/8/28

Code:
Dim xRg As Range
    Dim xCell As Range
    Dim I As Long
    Dim J As Long
    Dim K As Long
    I = Worksheets("Overgave").UsedRange.Rows.Count
    J = Worksheets("Voltooid").UsedRange.Rows.Count
    If J = 1 Then
       If Application.WorksheetFunction.CountA(Worksheets("Voltooid").UsedRange) = 0 Then J = 0
    End If
    Set xRg = Worksheets("Overgave").Range("H2:H" & I)
    On Error Resume Next
    Application.ScreenUpdating = False
    For K = 1 To xRg.Count
        If CStr(xRg(K).Value) = "Beëindigd" Then
            xRg(K).EntireRow.Copy Destination:=Worksheets("Voltooid").Range("A" & J + 1)
            xRg(K).EntireRow.Delete
            If CStr(xRg(K).Value) = "Beëindigd" Then
                K = K - 1
            End If
            J = J + 1
        End If
    Next
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Misschien nog een tweede vraag erbij of moet die appart?
Kan ik kolom C automatisch een datum en tijd ingevoegd krijgen als in kolom A een naam wordt geselecteerd?

Alvast bedankt voor het reageren.

Bijlagen

Hoi Emields,

Volgens mij perfect. Maar ik kan hem nu alleen bekijken op de telefoon. Niet optimaal. Verplaatsen gaat prima alleen die tijd is overal hetzelfde.
Zal het je laten weten maar ik vermoed dat dit prima gaat voldoen.
Alvast hartstikke bedankt.

Hoi Emields nog even met mij.

Toch maar even ingelogd. Alleen da tijd is niet goed. Pakt steeds dezelfde datum en tijd.

Alvast bedankt voor de moeite

Hallo Emields,

Het lijkt allemaal zo gemakkelijk als iemand anders het zo snel fixt allemaal.
Eigenlijk had ik de vraag van datum en tijd wel gesteld in mijn eerste verzoek.
" Kan ik kolom C automatisch een datum en tijd ingevoegd krijgen als in kolom A een naam wordt geselecteerd"?

Er is tijdens de uiwisseling wat vervuiling opgetreden. Er is een kolom F en G verschenen. Heb deze al proberen te verwijderen maar dan werkt de macro niet meer. Macro aanpassen is me nog niet gelukt.
Tevens zou ik kolom D en E samengevoegd willen hebben?. Ook hier het probleem dat de macro dan aangepast moet worden :)
Zou dat nog kunnen dan is die perfect.
Mijn dank is groot maar liever nog zou ik het allemaal zelf kunnen.

Bijlagen

Hoi Emields,

Helemaal top. Alles werkt zoals het moet, perfect.
Die kolommen samenvoegen is ook helemaal goed gegaan.
Dank voor je hulp ik kan weer voorruit.
Groetjes Ben

Hallo Emields,

Ik ben er weer even met een heel andere vraag. Ik heb bestand op ons netwerk geplaatst op een vetrouwde locatie zodat andere mensen het bestand vanaf daar kunnen openen en opslaan.
Echter nu blijkt dat Microsoft de macro's bokkeerd. In de eigenschappen van het bestand kan ik niks terugvinden. weet jij misschien wat dit kan veroorzaken?

Klik met rechts op het document en kies dan Eigenschappen.
Dan kan je onderin het schermpje het bestand Deblokkeren.

Hallo Edmoor,
Dat had ik al eerder geprobeerd maar ik heb er niks staan dat er iets geblokkeeerd is.

Zijn macro's wel toegestaan in het Vertrouwenscentrum?

Bijlagen

• Screenshot 2023-11-29 154414.png
    Screenshot 2023-11-29 154414.png
    73,7 KB · Weergaven: 5
Ja hoor. gecheckt door onze ICT en zelf nog een keer vertrouwd gemaakt.

Zie bestand

Bijlagen

Hallo Haije,
Fijn dat je even reageert.
Dat laatste bestand wat Emields heeft gestuurd, dat klopt inderdaad dat je daar de blokkering vanaf moet halen.
Heb ik ook gedaan. Ik heb het bestand verder aangepaste en steeds gecontroleerd of de macro's nog werkten en dat was zo.
Echter op het moment dat ik hem dan op het bedrijfsnetwerk zet dan is het afgelopen. Raar maar toch is het zo. Of heb ik misschien in het begin iets fout gedaan?
Bij het origineel de blokkering er af halen en daarna opslaan en daarna pas wijzigingen aanbrengen?
Bijgaand het huidige verbeterde bestand.
Als je dit gebruikt loopt het allemaal prima. Dus ik zit het even in de settings van ons netwerk te zoeken samen met ICT.
Nog niks klunnen vinden. Ik heb alle bevoegdheden en de map staat als toegstaan in het vertrouwenscentrum

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan