Rijd jou trein op tijd ...!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LVTools

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2006
Heb klein tooltje geschreven die controleert of de treinen (op dit moment alleen vanaf station Deventer) op tijd rijden:

nstoolnl7.jpg

Heb voor mezelf nog aantal uitbreidingen in gedachten:

- Vertrekstation naar keuze
- Automatisch ophalen van gegevens na bijv. 10 minuten
- Alerts wanneer trein vertraging heeft

Iemand nog andere leuke uitbreidingen? Wanneer ik de keuze voor vertrekstation heb geprogrammeerd zal ik tooltje ter download aanbieden .... denk dat er nu maar weinig mensen iets aan hebben namelijk!

Misschien kun je een vergelijking doen met de desbetreffende targets als het met de auto zou rijden.

tijdsverschil, kosten brandstof (benzine, diesel, enz) ten opzichte van treinkosten.

Wanneer zou het lonen om met de trein te gaan en wanneer met de auto?
(Niet dat ik het zou gebruiken, auto van de zaak ;) )
Misschien handig voor mensen die dat niet hebben en kosten willen besparen om bv naar werk o.i.d te gaan.

Waar aan denken:
- huidige brandstofprijzen (gemiddeld)
- huidige kosten van treinkaartje
- autoroute (dynamishe snelheid en route)
- type auto (zuinigheid van de auto) kan ook door opgave gebruiker bv 1 : 12.

Bug ontdekt in versie 1.0: aantal minuten vertraging bestond maar uit 1 karakter. Bij meer dan 9 minuten vertraging werd niet de juiste vertraging weergegeven.

Opgelost in versie 1.1 welke hieronder te downloaden is.

Bijlagen

Bug ontdekt in versie 1.0: aantal minuten vertraging bestond maar uit 1 karakter. Bij meer dan 9 minuten vertraging werd niet de juiste vertraging weergegeven.

Opgelost in versie 1.1 welke hieronder te downloaden is.

toch een mooi programma , even opslaan op Externe HDD

Mooi dan kan ik eindelijk Zien of ik me moet haaste ja of nee als ik met de trein Rijst

ik sla em op in me Leptop

R.M.T (v1.2)

In deze nieuwe versie heb ik een 2-tal instellingen toegevoegd:
- Standaard station
- Auto update tijd

Tevens staat in het hoofdscherm nu de actuele tijd aangegeven.

Download v1.2 :

Bijlagen

Bedankt voor de positieve reacites. Als het buiten wat minder warm wordt (het is nu geen weer om binnen achter de PC te zitten.....) zal ik zo snel mogelijk proberen de "alert functie" in te bouwen, zodat je niet iedere keer zelf het programma hoeft te starten en de vertragingen in de gaten hoeft te houden.

Hij zou wel mooi zijn, alleen doet hij het niet bi mij ik krijg de volgende meldling als ik hem probeer uit te pakken met winrar:

Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135). Klik op OK om de toepassing te beindigen.

Weet u misschien wat ik hieraan kan doen, ik wil het programmatje zeker wel gebruiken..;) alvast bednakt

- probeer eens opnieuw te downloaden
- uitpakken met winzip ipv winrar

mocht dit niet helpen dan kan ik exe wel op een andere manier uploaden en ter download aanbieden.

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen als ik vragen mag? Zijn er bepaalde feeds vanaf ns.nl ofzo?

kan ik dit program ook gebruiken voor de Station in Haarlem? Ik woon namelijk in Haarlem?

Wanneer ik op "Instellingen" klik, krijg ik een error dat C:\R.M.T.-settings.ini niet gevonden kan worden.

Wellicht alles zó maken dat ie het bestand aanmaakt / opent in dezelfde folder als waar de .exe staat? In mijn geval staat die namelijk in "Mijn Documenten".

R.M.T. v1.3
Zojuist (mede vanwege het slechte weer :confused:) een kleine alertfunctie ingebouwd. Tevens wordt het instellingenscherm geopend wanneer je de software voor het eerst gebruikt. Hierdoor wordt de ini file ook gecreerd.

De alertfunctie controleert het eindstation van de trein, dus niet een tussenliggend station.

Hieronder wat screenshots van de nieuwe versie:

01ey6.jpg

02bo5.jpg

03jg5.jpg

Download:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan