rijen toevoegen aan tabel als nummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

svdveen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Hallo.
Ik heb mbv een make table query een tabel aangemaakt met één rij gegevens, allemaal tekstvelden (wordt gebruikt als een soort header boven de gegevens die ik er hierna aan ga toevoegen).
De volgorde is zo:
Persoon - Januari - Februari - Maart - etc.

Nu wil ik mbv een append query deze rij toevoegen:
Jaap - 15 - 12 - 22 - etc.

Dat lukt natuurlijk wel, maar als ik dan in deze tabel kijk zijn de nummers als tekst toegevoegd. Hoe kan ik dit in nummeriek formaat krijgen?
Ik heb al geprobeerd om de properties aan te passen, of de waarde maal 1 te doen in de append query, maar dat werkt niet.

Alvast beadnkt voor de hulp.
Sander.

Gebruik geen make table query maar een append zoals je verderop gedaan hebt.
Gebruik geen Drop table maar een Delete From query om je tabel leeg te maken en niet te verwijderen. Dan kan de tabel eruit zien zoals jij dat wilt.

HTH:D

Nee, helaas, dit werkt niet.
Ben er nu al een tijdje mee bezig.
De maanden krijg ik door de formule [Format(Date()+15,"mmmm")] te gebruiken in de make table query. Hiermee krijgt het veld in de te maken tabel de eigenschappen van een tekstveld.
Als ik dmv een append query nu de getallen er onder wil hangen komen die getallen als tekst te staan.
Ik heb in de make table query de formule voor de maand al gewijzigd naar [Int(FormatNumber(Format(Date()+15,"m")))]. Hiermee krijgen de cellen van de nieuwe tabel de eigenschappen van een nummer en komen de getallen die ik er daarna aanhang er ook als nummers in te staan.

Hoe kan ik nu de volledige maandnotatie houden (dus January in plaats van 1) en toch getallen er onder hangen die getallen blijven en geen tekst worden?
Een slim trucje door te exporteren naar Excel, weer binnen te halen, etc. etc. mag ook, want dat heb ik ook geprobeerd maar is me ook niet gelukt.

Sander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan