• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verbergen met VBA code AND

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievedonne

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Beste,

Al met hulp van forumleden een heel eind gekomen, maar..
in de bijlage mijn probleem: het blad reiskosten moet alle waarden weergeven vanuit het blad invoer. op blad reiskosten wordt dan, d.m.v. VBA, aan de hand van 3 criteria (twee data en een naam) een groot aantal rijen verborgen.

alvast bedankt voor hulp, ideeën en suggesties (vooral het veel rijen verbergen verdient geen schoonheidsprijs...)Bekijk bijlage Thuiszorg.xlsm

Test de bijlage eens.
Werkwijze:
Selecteer in Reiskosten!G4 een maand
Selecteer in Reiskosten!C10 een medewerker
De resultaten worden automatisch opgehaald uit Blad Invoer
PS: Door het jaartal in Reiskosten!I4 te wijzigen worden de begin en einddata van elke maand op Blad Gegevens (en dus ook op Reiskosten) automatisch aangepast.

Bijlagen

Re

Beste Warme Bakkertje,

Alvast enorm bedankt voor je reactie en oplossing(en). Ik ga daar even op mijn gemak naar kijken. En kijken wat ik ervan snap en kan reproduceren. Ik laat de vraag dus nog even open.

Hans

Beste Rudi,

Is het voor jou ook mogelijk om bij de VBA-coderingen die je hebt aangebracht in mijn document, middels de ' (en in het groen) aan te geven wat de verschillende coderingen doen? Ik zit met name te puzzelen op het stukje gegevens wat je uit 'invoeren' haalt en bij ab (en verder) bij reiskosten neerzet. Ik zie dat die gegevens dan wet benut worden in het formulier zelf, maar ik heb geen idee hoe je dit voor elkaar krijgt.

Alvast bedankt voor je ondersteuning en meedenken.
Hans

Beste Rudi en andere VBA-experts,

Heb het een en ander aangepast, maar daardoor wordt het niet beter: te lang wachten totdat alle formules berekend zijn Zie bijlage.
de bedoeling is dat bij het tabblad invoer misschien wel op jaarbasis tienduizend regels orden ingevoerd. de VBA zoals geschreven door Warme Bakkertje lijkt daar niet op te zijn ingesteld? ik heb nu het reiskostenblad en de VBA uitgebreid van 16:27 naar 16:9999, maar zoals gezegd, duurt dat lang, heel lang....

ik lees graag over een ander benaderingswijze of oplossing van dit probleem.
Hans

Beste,

IN de sub filteren wil ik nog een uitgebreidere filter hebben: Waneer alle rijen van de eerste filter meegaan naar het blad reiskosten, worden het teveel rijen met gegevens. moet je heel veel rijen verbergen wil je d juiste gegevens zien.
Is het mogelijk om de sub filteren zo uit te breiden dat je alleen die rijen naar het blad reiskosten exporteert die voldoen aan de gestelde criteria?
En zijn deze gegevens dan ook nog te sorteren op datum?

Graag reactie zodat ik verder kan leren van de experts!Bekijk bijlage Thuiszorg(60)1.1.xlsm

Beste Rudi,
Tjonge, jonge, ziet er weer indrukwekkend uit en heel anders dan de oplossing die ik in gedachten had. Dank daarvoor! Is het voor jou ook mogelijk om in de code de verklaring van wat de code doet erbij te zetten? Ik merk dat ik daar erg veel van leer en dan in staat ben om het later te reproduceren. Het is nu een beetje 'gokken' van wat de verschillende codes doen met de gegevens.

In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie en meegezonden bestand: Hier kan ik weer even fijn mee puzzelen!
Hans

Rijen verbergen VBA of Macro

Beste,

IN de bijlage mijn stoeipartij. Met hulp van Warme Bakkertje al een heel eind gekomen, maar het werkt nog niet feilloos. de bedoeling is: in het vak invoer komen dagelijks een 20 tal nieuwe regels erbij. De informatie vanuit invoer wordt benut op verschillende sheets, ieder met zijn eigen focus (reiskosten/gewerkte uren etc.) ik wil bij iedere sheet een selectie maken van gegevens en dan deze gegevens benutten om een pagina uit te draaien. Er moet dus geselecteerd worden op persoon, en op tussenliggende data. Bekijk bijlage Thuiszorg 0.3.xlsmBekijk bijlage Thuiszorg 0.3.xlsm
met de huidige VBA -code gaat het een paar keer goed, maar daarna werkt het niet meer.
Graag assistentie, maar meedenken voor een andere oplossing is ook fijn!

Als je oorspronkelijke vraag nog niet is opgelost kan je gewoon verder blijven gaan daar. Twee topics samengevoegd.

Dit kan ook:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  with target
    If .Column <> 7 or .value="" Then Exit Sub

Unprotect

Rows(.row + 1).Insert
      Rows(.row).resize(2).filldown
      Rows(.Row + 1).SpecialCells(2).ClearContents

Protect
  end with
End Sub

Laatst bewerkt:
Beste SNB,

Bedankt voor je reactie. Dit stukje gat over de code van het rij invoegen op het moment dat er een actie volgt na een wijziging in een bepaalde cel. Gelukkig snap ik deze VBA. Mijn moeilijkheden liggen voornamelijk op het vlak van het sorteren en filteren, verplaatsen en dan de rijen die niet de juiste informatie hebben te verbergen. Met name dus het stuk code bij Reiskosten dat geactiveerd wordt als er en wijziging in C10 van reiskosten plaatsvindt.

Ik lees graag jullie suggesties!

Ik kan tot in den treure blijven wijzigen op Reiskosten, hij blijft de juiste resultaten weergeven. Dus waar gaat het dan fout ?????
Ik selecteer eerst een maand, selecteer een naam en klaar. Wil je een andere maand van dezelfde persoon moet je wel de naam opnieuw selecteren in C10.

Beste Rudi,

Fijn dat je online bent: Zou je willen kijken naar de sheet Cura? ik ben daar hetzelfde te werk gegaan als bij reiskosten, maar daar is het bijvoorbeeld niet mogelijk om de laatste invoer van 6-6 zichtbaar te krijgen bij Cura.
Bij de laatste test van Reiskosten, leverde dit hetzelfde probleem op, maar die kan ik nu dus niet meer reproduceren...

Ik lees graag van je bevindingen.

Hoe eenvoudiger je code maakt, hoe simpeler aan te passen of te 'muggeziften'.
Dat geldt voor alle code in je projekt.

Beste Rudi,

in de bijlage waarbij het fout gaat. bij sheet reiskosten lukt het niet meer om bij de naam die ervoor staat van maand te wisselen en deze opnieuw te roepen.
Ook bij sheet Cura treedt dit zelfde probleem op. Enig idee waar dat aan kan liggen?
Bekijk bijlage Thuiszorg 0.3.xlsm

Beschrijf de handelingen eens die je uitvoert waar het fout gaat, want ik volg je niet helemaal.

Beste Rudi,

Ik geef je volkomen gelijk; nu lukt het mij ook niet meer om het probleem te reproduceren. Ik laat dit even rusten en ga ook goed kijken naar mijn instellingen. Heb je tijd en gelegenheid te kijken waarom jouw mooie code wel bij reiskosten , maar niet niet bij Sheet Cura werkt?

Voor mij werkt dit mi toch prima hoor.

Bijlagen

Beste Rudi,

Alsof de duvel ermee speelt! :evil: de ene keer werkt de vba code uitstekend en de volgende lukt het niet om de juiste gegeven naar voren te halen. In de bijlage daar waar het, in mijn ogen, fout gaat: Sheet Cura, maand mei 2012, client Hans aantjeds, (dit correspondeert met de gegevens die zijn ingevoerd in de sheet Invoer). Als laatste de client kiezen levert tot mijn spijt niet de gewenste regels in het gebied van rij 16 t/m 60 op.
Ik snap in ieder geval waarom het bestand bij jou wel goed werkt: nadat het bestand is opgeslagen en daarna weer wordt geopend werkt alles weer naar behoren. Ben nu nog steeds aan het testen waar het fout gaat. Frappant is wel dat als je het bestand opslaat terwijl de code niet werkt, hij bij het openen wel weer doet???
Het is ongetwijfeld een simpel iets, maar ik kijk er steevast overheen? Bekijk bijlage Thuiszorg 0.4.xlsm

Groet,

Hans
Ps, alvast enorm bedankt dat je mee wil kijken/helpen met mijn stoeipartij bij het erg interessante, maar niet altijd even makkelijke VBA!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan