RIP eDonkey; weet iemand goed alternatief?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter B.

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
3
Helaas; ik heb de triestige mededeling dat eDonkey2000 niet meer werkt :-( Tot vanavond - pardon, gisteravond - 11 uur liep alles vlekkeloos, en nu krijg je niets meer aan de gang. Ik heb twee jaar lang zo ontiegelijk veel binnen gekregen via dat programma, ook nooit problemen gehad. Kheb zelf al wel ervaring met andere programma's:

Ares: = alleen goed voor losse nummers
Bearshare = weinig reacties
Shareaza = idem
LimeWire = idem
Kazaa = veel te veel fake/virussen (bovendien te traag)

Enige alternatief is eigenlijk Bitcomet, hoewel je daar veel minder reacties hebt dan bij eDonkey; maar ik zocht een film, die kreeg ik bij eDonkey maar niet binnen en bij BC al na een avondje/nachtje downloaden...

En dan eindelijk de vraag :) : weet iemand een (ander) waardig alternatief?
 
Even een aanvulling op bovenstaande:

Als ik eDonkey opstart krijg ik nu te zien: "The eDonkey2000 network is not available. Please see eDonkey.com for more details."
Daar krijg ik dus een Engels scherm te zien dat downloaden illegaal is enz. enz. :evil:
Daarna geeft het programma eDonkey aan dat het zichzelf wil de-installeren... wat ik overigens nog niet gedaan heb.
 
Even een aanvulling op bovenstaande:

Als ik eDonkey opstart krijg ik nu te zien: "The eDonkey2000 network is not available. Please see eDonkey.com for more details."
Daar krijg ik dus een Engels scherm te zien dat downloaden illegaal is enz. enz. :evil:
Daarna geeft het programma eDonkey aan dat het zichzelf wil de-installeren... wat ik overigens nog niet gedaan heb.


tja, heel jammer....
 
Mensen, allemaal bedankt voor alle reacties! Hier kan ik iig wat mee! :thumb:

Ben nu bezig met eMule; ik moet er even inkomen, maar het ziet er goed uit !

Van nieuwsgroepen had ik ook al eerder gehoord via collega's, alleen had ik me daar nog weinig naar gekeken. Zal me er toch maar 's in verdiepen... ;)

Shareaza kende ik al; die had ik vergeten te vermelden. Die bedoelde ik eigenlijk ipv Bearshare; bij Bearshare had ik nl. wel veel reacties. Iig ook bedankt voor die tip.
Wat Bittorrent betreft: is vergelijkbaar met Bitcomet volgens mij. Weet niet of daar nog veel verschil in zit...?

Kga ook de Computer Easy nog maar 's naspeuren, daar staat ook altijd interessante informatie in...
 
Wat Bittorrent betreft: is vergelijkbaar met Bitcomet volgens mij. Weet niet of daar nog veel verschil in zit...?
informatie in...
Bitcomet is een "torrentagent" net zoals Azureus, met dat verschil dat Azureus vriendelijk is in gebruik en in combinatie met www.DEZE SITE MAG NIET.com en www.DEZE OOK NIET.com je praktisch alles kunt vinden. Movht je specifieke hulp nodig hebbe met bittorrent stuur me een PB groetjes

[edit mod] 2e maal een post van je aangepast. Links zoals jij die plaatst zijn in strijdt met de huisregels [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik probeer het nu met Emule, maar hou een laag ID. Ik zit niet achter een router, slechts een eenvoudig speedtouch modempje.
Het zou kunnen zijn dat ik poorten open moet zetten in Windows Firewall. Welke weet ik, maar niet hoe ik dat moet doen. Kan iemand daarbij helpen?
 
Heb je hier iets aan?

Daar heb ik zeker wat aan. Bedankt, had ik zelf ook kunnen vinden, maar met neus gekeken....
Ik ben inmiddels zover dat mijn TCP-poort open staat, maar de UDP-test blijft falen. Al verschillende dingen geprobeerd, zoals een andere poort, maar het blijft maar niet lukken. Heb je nog een tip?
 
Nee helaas, als je verder niets met een router te maken hebt zou ik het niet weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan