Roaming profiles windows server 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy46

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
hallo,

wie weet hoe ik via windows server 2008 kan instellen dat er alleen met een lokaalprofiel mag worden ingelogd en niet met een roamingprofiel??

wie helpt??

alvast bedankt

huh.. ehm door gewoon in ad geen profielpad naar de server aan te geven? Ik heb 2008 ook draaien, maar kan me niet herinneren dat dit nu ineens anders is. dus gewoon op de dc in ad geen prfiel opgeven.;)

als je een Active directory domein hebt kan je dat met een group policy afdwingen. zit in de standaard windows 2008 administrative templates. (system \ User profiles \ Only allow local user profiles) :thumb:

Edit : In het computer settings gedeelte van een GPO....

Laatst bewerkt:
huh.. ehm door gewoon in ad geen profielpad naar de server aan te geven? Ik heb 2008 ook draaien, maar kan me niet herinneren dat dit nu ineens anders is. dus gewoon op de dc in ad geen prfiel opgeven.;)

Niet als je op sommige servers geen roaming profile wilt hebben. Op terminal servers bijvoorbeeld. Daar kan het soms handig zijn om een mandatory profile te gebruiken terwijl je gebruikers op hun werkstation gewoon lekker kunnen roamen.

Niet als je op sommige servers geen roaming profile wilt hebben. Op terminal servers bijvoorbeeld. Daar kan het soms handig zijn om een mandatory profile te gebruiken terwijl je gebruikers op hun werkstation gewoon lekker kunnen roamen.

klopt maar er werd gevraagd hoe ALLES ingesteld kon worden als roaming. ook wij gebruiken mandatory profiles voor terminal services. alleen bij ons doen ze op alle werkstations local profiles (helaas). Ben zelf ook een voorstander van roaming, maar dat gooi ik binnenkort nog wel eens om. :thumb:

klopt maar er werd gevraagd hoe ALLES ingesteld kon worden als roaming. ook wij gebruiken mandatory profiles voor terminal services. alleen bij ons doen ze op alle werkstations local profiles (helaas). Ben zelf ook een voorstander van roaming, maar dat gooi ik binnenkort nog wel eens om. :thumb:

Dan had ik de vraag verkeerd begrepen :P

Roaming is niet altijd even nuttig. Hoeveel gebruikers zijn er nu echt roaming ? De meeste hebben een vaste werkplek en als ze een keer van werkplek wisselen, missen ze vaak toch de applicaties waarvan de settings in het profiel zitten.
De gebruikers die mobiel moeten zijn hebben 99 op de 100 een laptop en hebben dus ook niet zo veel aan roaming profiles.
Ik gebruik zelf ook wel altijd roaming profiles, maar exclude bijv application data. Dan blijft het bij de favorieten, desktop etc. Die zijn ivm netwerk belasting wat minder handig om met folder redir te doen.

Folder redir van je my docs e.d. naar een homedir is wel handig om je profiel een beetje klein te houden.

Het grootste gemis als je geen app data in je roaming profile hebt is je outlook signature. Maar hoeveel werk is het nu om die weer aan te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan