Naast de compatibility mode die hierboven aangeraden wordt, kan het zijn dat u het spel als Administrator moet uitvoeren.
Dit doet u door in te stellen dat RCT3.exe als Administrator gestart moet worden.
U navigeert naar : C:\Program Files\Atari\RollerCoaster Tycoon 3
In deze map zoekt u de toepassing/ applicatie RCT3.exe-> Deze moet u met de Rechtermuisknop aanklikken en uitvoeren als Administrator.
Als het uitvoeren als administrator wel werkt, kunt u deze instelling permanent maken door RCT3.exe met de rechtermuisknop aan te klikken en te kiezen voor eigenschappen.
U gaat dan naar het tabblad "Compatibiliteit" en zet een vinkje voor "Dit programma als administrator uitvoeren", en dan alle vensters sluiten met OK en het spel starten.
Het onderstaande heeft niets met Microsoft te maken en wordt dan ook niet door Microsoft ondersteunt. Echter heb ik wat meer onderzoek voor u gedaan en het volgende gevonden:
Er is een update mogelijkheid om uw retail versie te updaten naar de versie 3. Het updaten van de software kan veel voorkomende problemen oplossen en verbeterde ondersteuning geven voor de nieuwere hardware en besturingssystemen.
Downloadlink:
ftp://ftp.atari.com/patches/rct3/RCT3_ONDISC-UPDATE3_USA.EXE
Meer informatie kunt u vinden op de Officiele support site voor Atari games:
http://www.atari.com/support/atari
Om uw product op te zoeken kunt u onderaan op de supportsite uw game selecteren ( Rollercoaster tycoon 3) daarna het platform ( CD of dvd versie) En als laatste kiest u voor "Technical Issues". U krijgt dan resultaten te zien met betrekking tot het updaten van de software.