RollerCoaster Tycoon 3 werkt niet op windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mariete

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Heey. Ik heb Windows 7 op de computer. Maar nu heb ik RollerCoaster Tycoon 3 geinstalleerd maar hij doet het niet! Ik krijg een venster te zien met Runtime Error. Daaronder staat map waarin ik het spel heb geplaatst en daaronder staat abnormal progrom termination.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen???
:(

Laatst bewerkt:
compatibility mode al geprobeerd.

ga naar de map. klik op de exe bestand. (rechtermuisknop)
Eigenschappen.
tabje campatibility.
en kies hier voor xp bijvoorbeeld.
Start het programma? dan lekker spelen.
Werkt het niet kies eens een andere versie van windows.

Werkt niks dan ben je hier weer van harte welkom en dan helpen we je weer verder.
succes:thumb:

Naast de compatibility mode die hierboven aangeraden wordt, kan het zijn dat u het spel als Administrator moet uitvoeren.

Dit doet u door in te stellen dat RCT3.exe als Administrator gestart moet worden.
U navigeert naar : C:\Program Files\Atari\RollerCoaster Tycoon 3

In deze map zoekt u de toepassing/ applicatie RCT3.exe-> Deze moet u met de Rechtermuisknop aanklikken en uitvoeren als Administrator.

Als het uitvoeren als administrator wel werkt, kunt u deze instelling permanent maken door RCT3.exe met de rechtermuisknop aan te klikken en te kiezen voor eigenschappen.
U gaat dan naar het tabblad "Compatibiliteit" en zet een vinkje voor "Dit programma als administrator uitvoeren", en dan alle vensters sluiten met OK en het spel starten.

Het onderstaande heeft niets met Microsoft te maken en wordt dan ook niet door Microsoft ondersteunt. Echter heb ik wat meer onderzoek voor u gedaan en het volgende gevonden:

Er is een update mogelijkheid om uw retail versie te updaten naar de versie 3. Het updaten van de software kan veel voorkomende problemen oplossen en verbeterde ondersteuning geven voor de nieuwere hardware en besturingssystemen.
Downloadlink: ftp://ftp.atari.com/patches/rct3/RCT3_ONDISC-UPDATE3_USA.EXE

Meer informatie kunt u vinden op de Officiele support site voor Atari games:

http://www.atari.com/support/atari

Om uw product op te zoeken kunt u onderaan op de supportsite uw game selecteren ( Rollercoaster tycoon 3) daarna het platform ( CD of dvd versie) En als laatste kiest u voor "Technical Issues". U krijgt dan resultaten te zien met betrekking tot het updaten van de software.

installeren als admin en met compability op win xp sp3. en spelen op dezelfde instellingen.

@whisper380
dat heb ik al geprobeert maar dat werkt niet...

@coolkil
dat heb ik al geprobeert maar het werkt niet :(

@MicrosoftHelpt
ik heb dat bdtand gedownload maar als ik dat bestand wil uitvoeren krijg ik : Kan RCT3 (USA) RETAIL niet op computer vinden.
wat meot ik dan doen want ik heb het gewoon gedownload...?

Ik had u de link gegeven met het bestand. In mijn vorige reactie stond nog veel meer informatie dan alleen maar die link. Heeft u extra informatie ook al bekeken en zelf even op de support pagina van Atari gezocht? ( De 2de link) Ik weet namelijk niet wat u precies voor een software heeft, dus dit kunt u het beste zelf even opzoeken.

Mocht het uiteindelijk niet lukken, is het beter om contact op te nemen met de support van Rollercoaster. De support pagina had ik reeds in mijn vorige bericht doorgegeven.

Het help niet.

Ik heb alles gedaan wat hierboven staat geschreven maar niets helpt..
Er komt steeds dat venster met runtime error ook al heb ik hem ingesteld op windows 7

Welke versie van Windows 7 gebruikt u? Er zijn namelijk compatibiliteitsproblemen met Windows 7 64-Bit i.c.m. Rollercoaster Tycoon 3.

Dat is raar, want ik heb hier een pc staan, waar het spel out of the box op werkt. Ook Windows 7.

Ja.. wat kunnen de oorzaken zijn dat het spel het niet doet op mijn pc met windows 7?
Bij andere doet hij het wel.. vind het jammer..

Alvast bedankt voor de moeite

Uuh.. waar kan ik dat precies zien?

Computer > Rechtermuisknop > Eigenschappen.

Dan staat bij 'Windows Versie' helemaal bovenaan het besturingssysteem.
En onder 'Systeem' bij 'Type Systeem' 32 bits of 64 bits.

Je kan ook gewoon een screenshot maken van dat venster ;).

Het is een legaal gekocht spel ja, en ik heb gekeken welke versie ik heb van windows 7 en dat is die met 32 bitsbesturingssysteem..
dus nu weet ik nog niet waar de oorzaak zit..

Het kan misschien helpen om de driver van de videokaart te updaten.

Hallo,

Zelf heb ik ook dit probleem.
Rollercoaster Tycoon word gemaakt door Securom.
Die ondersteund zelf de oplossing (een .zip bestand) helaas niet meer.
Het heeft ermee te maken dat je (waarschijnlijk) een duo core processor gebruikt.
Daarom kan je ten eerste, proberen om Roller Coaster Tycoon 3 in een andere map te installeren.
Als dat niet lukt, haal je de map waarin je hem hebt geïnstalleerd weg.
Dan voer je de installatie met de Compatibiliteitmodus met Windows XP SP3.
Dan stel je voor RCT3.EXE standaard Compatibiliteitmodus in.

Groetjes, WDHBGS

antwoord naar vraagsteller

Beste,

Even voor de duidelijkheid. Als het spel het bij andere mensen, waaronder bij mij, meteen doet op Windows 7, zit het probleem uiteraard in de randsystemen van je computer systeem. Neem je videokaart, te weinig werk geheugen, enz. Zaak is dus om te kijken of de vereiste specificaties overeen komen met de specificaties van uw computer. Let hierbij ook op of alle systemen up-to-date is. Dan zou het spel gewoon moeten spelen. Anders contact opnemen met de uitgever, die hebben hier de oplossingen voor.

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Topics ouder dan 3 maanden mogen met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan