Ronde buttons transparant

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zwin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
VB is volledig nieuw voor mij; we hebben een opdracht gekregen om het spel blackjack te maken. Op zich allemaal geen probleem, behalve dat ik in mijn design gebruik maak van ronde knoppen. Mijn probleem is nu dat ik bij die ronde buttons geen transparante delen kan maken, wat als gevolg een lelijk lichblauw kader om mijn ronde button(button met daarin een achtergrond afbeelding die rond is) krijg. Ik heb al geprobeerd om gewoon een button bovenop mijn ronde afbeelding te zetten en die knop dan visible false te zetten, maar dan is deze blijkbaar niet meer geënabled :(. Kan iemand mij hierbij helpen?

als het visual basic is moet je misschien in het visual basic forum vragen

Dit is het VBA-forum : Visual Basic for Applications.

Quick-and-dirty uitleg: VBA is het gedeelte van VB dat in de Microsoft Office toepassingen is ge-integreerd.

Kan je niet gewoon een ronde afbeelding maken en die als knop gebruiken?

MVG - Marrosi

Verplaatst naar juiste sectie.

Kan je niet gewoon een ronde afbeelding maken en die als knop gebruiken?

MVG - Marrosi

Dan heb je nog steeds een kleurvulling in de hoeken van die ronde afbeelding, blijkbaar ondersteund VB geen transparante delen van een gif :confused:

dat klopt... even iets meer off-topic: als je een bv. een bewegende gif wilt, moet je of een speciale controll of een webbrowser-control gebruiken.

Code:
private sub pictureX_click(blablabla)
'hier je code
end sub

oke dus het onderwerp ronde buttons mag ik afsluiten en behandelen als onmogelijk? :(

nee, het ligt er aan wat je precies wilt
wat heb je? (screenshot ofzo) en wat wil je precies? een "button" is STANDAARD rechthoekig, kijk maar in elke windows applicatie, allemaal vierkant. Als je echter een plaatje, of iets anders gebruikt, hoeft dat niet zo te zijn. Je kunt een plaatje namelijk als button gebruiken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan