• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster invullen

DieBe

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Is er een methode om 15 namen zoveel mogelijk evenredig te verdelen in een rooster?
Ik heb 26 weken. Per week hebben er 6 mensen dienst. Nu wil ik de 15 mensen verdelen over de 6 diensten in 26 weken. Daarbij rekening houden dat iedereen zoveel mogelijk een a, b c, d, e of f-dienst draait en dat dit ook nog verschillende samenstellingen zijn zodat bijv. Jan en Piet niet altijd gelijktijdig dienst hebben. In de bijlage heb ik een voorbeeldje gemaakt.

Bijlagen

Vraag:
Moet het format voldoen aan het gegeven voorbeeld?
Er zijn al meerdere samengevoegde cellen aanwezig (dat is vergif).
Wat is de reden voor de indeling (boven elkaar) van diensten C en D, en E en F?

Het format is op zich niet van belang. De samengevoegde velden mogen weg.
Het gaat om een kerkdienst rooster. Er zijn 2 kerkdiensten per dag/week. 's Morgens en 's avonds is er een ouderling van dienst (A) en afkondigingen (B). A en B zijn beide diensten aanwezig. Daarnaast zijn er per dienst 2 andere personen aanwezig. C en D 's morgens. E en F 's avonds.

@jverkerk: dat lijkt er op. Bedankt. Het enig is dat het nu op volgorde van de namenlijst gaat. Van de 10 keer dat Jan dienst heeft is dat 7 keer met Klaas. Is het mogelijk om de namen te "husselen" zodat Jan niet "altijd" met Klaas moet?

goeie middag,
mijn VBA-oplossing
In de oplossing van Emields komen er 6 koppels voor die elkaar 15 keer op 53 weken ontmoeten.
In mijn oplossing is dat gereduceerd naar 11 keer op 53 weken.
Iedere taak wordt 3 of 4 keer uitgevoerd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan