• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Roosterposities uit rekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conimex56

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2013
Berichten
23
Hallo,

Ik heb een vraag, ik ben voor mijn werk roulingen aan het maken.
Nu is mijn probleem wij zijn op 8-12-2013 ingebeeld in een bepaalde week in de roulering. nu krijgen wij op 01-09-2014 een nieuwe roulering en nu is de bedoeling dat er uitgerekent wordt op wat voor een plaats je dan moet beginnen.
bv. ik ben op 08-12-2013 begonnen in week 1 en 39 wkn later begin ik in week 3 daar wij een 12weeks rouling hebben (dus als ik een week 12 zit is mijn volgende positie week 1). is hier een formulle voor om dit uit rekenen.
wij hebben verschillende rouleringen van 3weeks t/m 56 weeks. Dus het zou makkelijker zijn als het automatisch gaat.


met vriendelijke groet Gerard
 
Ik heb geen idee wat je als output wilt; als je startdatums hebt kun je daar makkelijk een week bij optellen ([Datum]+7). En voor de teller die je moet herstarten kun je in B2 met de waarde 1 beginnen, en in B3 zet je dan de formule:
Code:
=ALS(REST(B2;13)=0;1;REST(B2;13)+1)
Die dan 13 weken uitrekent en weer opnieuw begint. Maar wat je nu écht wilt? Misschien een voorbeeldje?
 
Gerard,

zie bijlage
 

Bijlagen

  • Roosterpositie.xlsx
    8,1 KB · Weergaven: 24
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat een jaar maar 53 weken had... :)
 
Hallo,
Bedankt voor deze snelle reacties.
Even ter verduidelijking zie bijlage

met vriendelijke groet,
Gerard
 

Bijlagen

  • voorbeeld roosterpositie.xlsx
    19 KB · Weergaven: 13
  • voorbeeld).pdf
    38,3 KB · Weergaven: 18
Gerard, zie bijlage
 

Bijlagen

  • voorbeeld roosterpositie (hs).xlsx
    20,1 KB · Weergaven: 20
Hallo @Haije

Hij wekt fantastisch, bedankt voor het meedenken en uitvoeren. :thumb:

Allemaal bedankt voor de reacties.

het slotje kan erop

groet Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan