router configuratie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb een hardware router gekocht voor mijn adsl verbinding. Maar ik krijg het kreng niet geconfigureerd. Ten eerste vraag ik me af welke basisinstelling ik het ding moet geven, dat kunnen zijn

- cable (ik heb adsl, dus niet van toepassing)
- static ip (heb ik wel, maar daar kan ik geen username of password opgeven)
- PPPoE (hier kan ik wel een username en password ingeven, maar weer niet het ip adres dat ik van mijn provider heb gekregen)
- PPTP (hier kan ik alles ingeven, en aangezien PPTP inderdaad een VPN verbinding is, lijkt me dit de meest voor de hand liggende instelling)

Maar binnen PPTP kan ik weer een aantal zaken opgeven waar ik geen raad mee weet.

- moet het ip adres het adres zijn dat ik van de provider heb gekregen?
- wat moet ik bij de gateway invullen, is dat het ip adres van het modem?
- wat moet ik bij PPTP gateway invullen, is dat hetzelfde ip adres als dat van de gewone gateway?

Ik heb van mijn provider alleen een username, password en een ip adres gekregen.

Moet ik soms ook nog NAT instellen? Hoe doe ik dat dan?

De kabels zijn aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing en de leds geven aan dat de poorten ook werken.

Hier is een link naar een gebruiksaanwijzing.

http://www.edimax.com/DocLib/Manual/English/BR6104_ME.pdf

Laatst bewerkt:
Zet de DHCP eens op auto. Vul wel het IP nummer in dat je van de provider hebt gekregen, en vertel wat het resultaat nu is.

Joepie, het werkt. Ik heb de helpdesk van edimax een mailtje gestuurd met de vraag om meer informatie. Wat blijkt, ik had alle instellingen goed staan, maar niet het ip adres. Dat moest blijkbaar niet mijn eigen ip adres zijn, maar 10.0.0.150. Vreemd, maar het werkt wel. En een stuk sneller met die hardware router! :)

Overigens kunnen ze op internet gewoon mijn ip adres zien, dus ik vraag me af waar dat vandaan komt, aangezien ik 10.0.0.150 heb moeten invoeren.

In elk geval weer bedankt.

Is dat IP adres niet het IP adres van de Router, en heeft de router naar buiten toe Jouw IP adres overgenomen.
Meestal werkt dit nl zo.

Hallo hangmat,

welke instellingen had je dan?
PPPoE ,PPTP of DHCP en met welke ip adressen?

pptp, 10.0.0.150 als ip adres voor de router, 10.0.0.138 als adres voor het modem. Het werkt, inmiddels al zo'n 5 maanden zonder enige problemen. Dhcp heb ik ingeschakeld in de ip range 192.168.0.128 - 192.168.0.254.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan