hangmat
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2001
Ik heb een hardware router gekocht voor mijn adsl verbinding. Maar ik krijg het kreng niet geconfigureerd. Ten eerste vraag ik me af welke basisinstelling ik het ding moet geven, dat kunnen zijn
- cable (ik heb adsl, dus niet van toepassing)
- static ip (heb ik wel, maar daar kan ik geen username of password opgeven)
- PPPoE (hier kan ik wel een username en password ingeven, maar weer niet het ip adres dat ik van mijn provider heb gekregen)
- PPTP (hier kan ik alles ingeven, en aangezien PPTP inderdaad een VPN verbinding is, lijkt me dit de meest voor de hand liggende instelling)
Maar binnen PPTP kan ik weer een aantal zaken opgeven waar ik geen raad mee weet.
- moet het ip adres het adres zijn dat ik van de provider heb gekregen?
- wat moet ik bij de gateway invullen, is dat het ip adres van het modem?
- wat moet ik bij PPTP gateway invullen, is dat hetzelfde ip adres als dat van de gewone gateway?
Ik heb van mijn provider alleen een username, password en een ip adres gekregen.
Moet ik soms ook nog NAT instellen? Hoe doe ik dat dan?
De kabels zijn aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing en de leds geven aan dat de poorten ook werken.
Hier is een link naar een gebruiksaanwijzing.
http://www.edimax.com/DocLib/Manual/English/BR6104_ME.pdf
- cable (ik heb adsl, dus niet van toepassing)
- static ip (heb ik wel, maar daar kan ik geen username of password opgeven)
- PPPoE (hier kan ik wel een username en password ingeven, maar weer niet het ip adres dat ik van mijn provider heb gekregen)
- PPTP (hier kan ik alles ingeven, en aangezien PPTP inderdaad een VPN verbinding is, lijkt me dit de meest voor de hand liggende instelling)
Maar binnen PPTP kan ik weer een aantal zaken opgeven waar ik geen raad mee weet.
- moet het ip adres het adres zijn dat ik van de provider heb gekregen?
- wat moet ik bij de gateway invullen, is dat het ip adres van het modem?
- wat moet ik bij PPTP gateway invullen, is dat hetzelfde ip adres als dat van de gewone gateway?
Ik heb van mijn provider alleen een username, password en een ip adres gekregen.
Moet ik soms ook nog NAT instellen? Hoe doe ik dat dan?
De kabels zijn aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing en de leds geven aan dat de poorten ook werken.
Hier is een link naar een gebruiksaanwijzing.
http://www.edimax.com/DocLib/Manual/English/BR6104_ME.pdf
Laatst bewerkt: