Router en laptop met chello

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Berichten
532
Hallo,

Sinds vandaag heb ik een chello abonnement. Sinds vorige week een Linksys router en een Medion laptop.

Nu wil ik graag draadloos internetten met de laptop.

Wat voor stappen moet ik allemaal doen om dit te realiseren???

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten,
Klaas
 
Als je vorige week een chelloabonnement had, heb je toen al een verbinding gemaakt met 'een' pc, en werkte dat toen?
Zo niet, installeer dan eerst (zonder verbinding met je kabelmodem) je Linksys en maak met je notebook een verbinding met de Linksys-router.
Als dat werkt, zet je alles uit.
Je zet nu ook je kabelmodem uit.

1 Verbind nu je Linksys met het kabelmodem (alles staat nog uit).
2 Kabelmodem aan en wachten tot die volledig on'line is
3 Linksys aan en wachten tot die volledig on-line is
4 Notebook aan

Zodra je IE start voor een internetverbinding krijg je een melding van Chello.
Volg de stappen zoals aangegeven in de bijlage
 

Bijlagen

  • Chello - nieuwe pc of router.doc
    21 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu zover dat ik 'bedraad' kan internetten.
Wireless (draadloos) lukt nog niet.

Hoe nu verder???

Gegevens: chello - Linksys WRT54G router - Medion laptop.
 
Hoi,

Goed dat het is gelukt.
Zet je notebook uit.
Nu kan je de kabel tussen je router en de medion verwijderen.
Je start je notebook weer.
Als het goed is, zie je rechtsonder bij de klok (systeemvak) ook een icoontje voor een draadloze verbinding (ga desnoods met de muispijl over de ikonen en kijk welke info je krijgt) en dubbelklik daarop.
Volg de instructies op het scherm.
 
Heb ik gedaan, krijg echter de melding: geen draadloos netwerk gevonden....:mad:
 
Er zijn twee mogelijkheden:

1 Heb je bij het installeren van je Linksys bij het doorlopen van de setup ook beveiligngsopties ingesteld? Zo ja, dan kan dat de oorzaak zijn. Je moet die beveiligingsopties dan nalopen en evt. uitschakelen (dat moet uiteraard opnieuw eerst met een kabel ertussen). Dan opnieuw draadloos verbinding zoeken (dus de kabel er opnieuw weer uit en de notebook opnieuw opstarten) en wanneer je wél verbinding hebt de uitgeschakelde beveiligingsoptie(s) weer instellen.

2 Je krijgt in het venster waar vermeld wordt dat er geen draadloos netwerk is gevonden de mogelijkheid om deze opnieuw weer te geven of te zoeken o.i.d. Probeer dat eens uit. Dat werkt uiteraard alleen als je zeker weet dat het niet ligt aan ingestelde beveiligingsopties op je router
 
Nou, de punten 1 en 2 werken helaas beide niet..

volgens mij heb ik iets verkeerd in de router gezet:

Ik heb alleen de static IP ingevuld, of had ik wat anders moeten doen??
Static IP: het internet ip adres + subnetmask + gateway en 2 DNS servers....

Verder niet....
 
Nou ik ben nu zover:

Ik heb de laptop op internet gekregen, jawel draadloos zelfs.
Maar moest nog wel de beveiliging instellen.

Dus dat gedaan en nu krijg ik de melding: geen of beperkt internet mogelijk.
Nou helemaal geen internet dus! Ik kan zelfs niet meer op de router komen!

De boel resetten? Maar hoe doe ik dat??
 
Het kan zijn dat je opnieuw je kabelmodem en linksys moet uit- en opnieuw weer aanzetten.
Haal van beide de stroom eraf.
Na een minuutje eerst je kabelmodem weer aan en wachten tot die volledig on-line is (kan een paar minuten duren!) en daarna je router weer aan.
 
Nee helaas, dat is niet de oplossing...

Ik moet de router geheel resetten, maar hoe?
 
KlaasB zei:
Nou, de punten 1 en 2 werken helaas beide niet..

volgens mij heb ik iets verkeerd in de router gezet:

Ik heb alleen de static IP ingevuld, of had ik wat anders moeten doen??
Static IP: het internet ip adres + subnetmask + gateway en 2 DNS servers....

Verder niet....
het invullen van een static ip in combinatie met chello gaat gegarandeerd problemen opleveren aangezien chello via dhcp werkt (je ip kan dus van tij d tot tijd wijzigen). Het ip dat je in eerste instantie toegewezen krijgt is een zgn 10-ip (eerste cijfers van het ip), met dit ip kun je binnen het chello netwerk op de aanmeldpagina komen. Je uiteindelijke publieke ip kan veranderen doordat je bv een andere netwerkkaart/ router door de aanmelding haalt en vervolgens bij het opstarten van het modem (na de verplichte reset) een ander adres krijgt toegewezen
 
router resetten

kijk achter op de router daar zit een klein gaatje ,daar kun je met een pen of wat anders je router resetten wel 5 sec ingedrukt houden ,dan opnieuw configureren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan