router en printer vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Berichten
1.591
hoi,

ik heb op mijn router twee pc hangen (xp pro )
nu zou ik graag de tweede pc instellen dat ie ook mijn printer en scanner kan gebruiken.

ik heb mijn computernaamen al hetzelfde gezet ( beschrijving van de computer , voledige computernaam en werkgroep ) ik weet niet of ik hier goed aan gedaan heb ?

ook heb ik verbindingen van buitenaf toelaten aangevinkt en printers delen .

maar het gaat nog steeds niet weet iemand wat ik hier al goed of fout gedaan heb en wat ik nog moet doen ?

alvast bedankt
 
ik dacht van wel , heb op printers en faxen geklikt daar staat delen en dat aangevinkt op bijde pc's
 
Je computers moeten in dezelfde werkgroep staan. Beide computers exact dezelfde naam geven lijkt me een niet zo'n handige aktie.
 
wim

heb de namen terug verandert maar wat bedoel je juist met "Je computers moeten in dezelfde werkgroep staan"

moeten ze dan hetzelfde heten ..dus inplaats van werkgroep een andere naam of ...

ik ben hier helemaal niet in thuis en zit dus maar wat te proberen.
 
Misschien heb ik het een beetje krom opgeschreven.

Voor een netwerk moeten je computers zich melden in een werkgroep. Deze werkgroep moet voor alle computers in het netwerk dezelfde naam hebben (Standaard geeft Windows de naam Mshome).

Binnen de werkgroep hebben alle computers een eigen naam, ook geef je een beschrijving op (eigenlijk een soort nickname om hem vor jezelf makkelijker herkenbaar te maken). Die moeten dus juist van per computer anders zijn.
 
1) werkgroepnamen hoeven niet gelijk te zijn om toch een goed netwerk te hebben. Het is wel overzichtelijker

2) heb je rechtsgeklikt op de printer en dan voor delen gekozen? Staat er nu een handje onder de printer?

3) Scanner delen in het netwerk is lastig zo niet onmogelijk.
 
humm ik denk alles gedaan te hebben wat jullie zeiden toch kan ik niet printen vanaf de andere pc
 
Zie je in netwerkomgeving de andere pc?

Zoja als je daar op dubbelklikt staat daar ook een printer?
 
Scanner installeren kan problemen geven wil niet altijd.

Printer moet je op de tweede pc installeren:
printers en faxen-printer toevoegen en dan installeren als netwerkprinter.
 
Geplaatst door SJJ

Printer moet je op de tweede pc installeren:
printers en faxen-printer toevoegen en dan installeren als netwerkprinter.
Zou niet nodig moeten zijn in XP.
 
Zeker wel anders krijg je hem niet geinstalleerd in xp heb er al meerdere zo moeten installeren dus weet zeker dat dit de juiste werkwijze is
 
*****Help en ondersteuning windowsXP*******

Verbinding maken met een printer die is aangesloten op een andere computer
Voordat u een verbinding kunt maken met een printer moet deze worden gedeeld.

Open Printers en faxapparaten.
Klik onder Printertaken op Printer toevoegen om de wizard Printer toevoegen te openen. Klik vervolgens op Volgende.
Klik op Netwerkprinter, of een printer die met een andere computer is verbonden en vervolgens op Volgende.
Gebruik een van onderstaande methoden om een verbinding te maken met de gewenste printer. Klik op een methode voor aanwijzingen.
Een printer zoeken

Klik op Een printer zoeken en vervolgens op Volgende.
Klik op de printer waarmee u verbinding wilt maken in de lijst Gedeelde printers.
Opmerkingen

In de lijst worden printers aangeduid met een pictogram van een printer gevolgd door de naam van de printer. Een pictogram van een computer duidt een computer aan waarmee ten minste één printer is verbonden. Als u de printer wilt weergeven, dubbelklikt u op het computerpictogram.
Wanneer u op een printerpictogram klikt, wordt de naam van die printer weergegeven in het tekstvak Printer.
Klik op Volgende.
Typ de naam van de printer.

Klik op Verbinding maken met deze printer.
Typ in het tekstvak Naam de naam van de printer. Gebruik hiervoor de volgende notatie:
\\naam_computer\naam_printer

Klik op Volgende.
Verbinding maken met een Internet- of intranetprinter.

Als u de URL van een printer gebruikt, kunt u met een printer op het Internet verbinding maken, mits u toestemming hebt om die printer te gebruiken. Raadpleeg de documentatie van uw printer als u met de onderstaande algemene URL-notatie geen verbinding kunt maken met de printer.

Klik op Verbinding maken met een printer op het Internet of in uw thuis- of bedrijfsnetwerk.
Typ de URL naar de printer (gebruik hiervoor de onderstaande notatie):
http://naam_afdrukserver/Printers/sharenaam/.printer

Klik op Volgende.
Volg de instructies op het scherm om de verbinding met de printer te voltooien.
Het pictogram voor de printer wordt weergegeven in de map Printers en faxapparaten.

Opmerkingen

U opent het onderdeel Printers en faxapparaten als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Printers en faxapparaten.
Nadat u verbinding hebt gemaakt met een gedeelde printer in het netwerk, kunt u de printer gebruiken alsof deze op uw computer is aangesloten.


succes
 
Als XP zelf de drivers heeft voor de printer is het echt niet nodig. Ik heb hier 2 PC's staan met XP pro en 1 met XP Home, die alle drie printen op een printer die op de 4e computer is aangesloten, zonder dat ik op de XP-ers de printer heb geinstalleerd.

Over welke printer gaat het eigenlijk, want niet alle printer kunnen als netwerkprinter fungeren.
 
Ook al heeft XP de drivers je zult hem toe moeten voegen op de andere pc's.
Alleen de pc waar de printer op aangesloten is zal hem direct herkennen, heb een netwerk van 5 pc's heb hem op 4 moeten installeren als netwerkprinter anders werkte het niet.
De printers van de laatste jaren kun je wel als netwerkprinter installeren
 
Laatst bewerkt:
Discussie is wat mij betreft gesloten, deze helpt a194645 namelijk niet verder.
 
Je hebt gelijk discussie gesloten maar hij kan het altijd even proberen dan weet die het zeker.
Gewoon even toevoegen als netwerkprinter.
 
hoi jongens ik was even eten.

maar mario zit kort bij mijn probleem denk

"Zie je in netwerkomgeving de andere pc?

Zoja als je daar op dubbelklikt staat daar ook een printer?

ik zie netwerkopgeving nergens staan ???

groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan