router en printer vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn netwerklocaties


Probeer maar een netwerkprinter toevoegen zoals ik eerder heb beschreven moet altijd werken als je netwerk verder goed werkt.
 
ik geraak tot een printer zoeken en volgende ...

en dat vak komen geen printers of pictogrammen staan alle "microsoft windows netwerk " als ik daar op dubbel klik gebeurt er niks
 
en bij netwerkomgeving staat helemaal niets ( netwerkomgeving stont niet in het vak start daarmee zag ik het net niet heb het nu aangevinkt bij eigenschappen van taakbalk ) maar er staat wel echt niets bij hoor
 
sjj ,

wat jij zegt had ik al geprobeerd hoor maar ik krijg dus bij "een printer zoeken en volgende" geen pictogram of printer te zien er staat alleen "microsoft windows netwerk " en als ik daarop klik gebeurt er niets.

ik heb het gevoel dat ie mijn andere pc helemaal niet vind.

kan ik dat controleren ( ik heb al gehoort van pingen ofzo ale je moet toch ergens kunnen zien dat ie contact heeft met mijn ander pc niet ?

groetjes
 
Als de pc's elkaar niet zien werkt je netwerk niet, probeer eens een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk te installeren in mijn netwerklokaties en een diskette aan maken dan kun je deze gebruiken om het netwerk op de win98 pc te installeren.
 
Laatst bewerkt:
lukt ook niet ...

krijg deze melding als ik via de discette op de andere pc wil installeren

voordat u de wizard netwerkinstellingen kunt gebruiken,
dienen er enkele bestanden ter ondersteuning van het netwerk op uw computer te worden geinstalleert,u moet opnieuw opstarten als u xp hebt zal de installatie daarna gewoon doorgaan ...

maar ik heb op bijde pc's xp ?

wat nu
 
ja maar er gebeurt hij vraagt discette en dan zegt ie weer hetzelfde
 
Gewoon installeren via diskette ne opnieuw opstarten maakt niet uit of het een xp machine is
 
werk je met netwerkkaart is die wel goed, of usb poort
 
ui... ik ken er niet zo veel van maar bijde pc zijn voorzien van een netwerkkaart en zijn aangesloten op een router ..is dat een voldoende antwoord ( twijfel )
 
Als je met netwerkkaart werkt moet je deze eens verwijderen in apparaat beheer en dan opnieuw opstarten dan installeerd die zich zelf in xp en dan eens weer proberen
 
wat voor netwerk adapters heb je staan in mijn netwerk lokaties
 
Ga naar start, uitvoeren en typ daar in: \\pcnaam en druk op OK

Dit doe je dus op de pc die de printer niet geinstalleerd heeft. De pcnaam moet je dus vervangen door de naam die de pc heeft waar de printer wel aanzit.

Als je dit gedaan hebt zie je dan wel een printer staan?
 
En al je ipv de pcnaam het ipadres doet?

Lukt het dan nog niet dan kan een firewall het tegenhouden of er is niks gedeelt
 
Zul je even moeten checken of er nog een virusscanner actief is en of je daadwerkelijk iets gedeelt hebt.

Kijk ook of de interne firewall van XP uit staat
 
mario als de interne firewal ( door recht op je lan te klikken > eigenschappen > geavanceert ) is dan staat die uit . ik heb norton securetie op beide pc maar ik heb ze al op desabel gezet maar de pc's zien elkaar blijkbaar niet
 
gelukt heb nog is norton uitgezet en nu is ie beginnen printen tiens ???

dus dat is opgelost nu moet het nog lukken terwijl norton wel draait

alvast bedankt hoor hehe ben al blij dat ie het doet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan