router installeren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Berichten
561
hallo,

Ik ben op het moment bezig met de installatie van een router. Maar ik krijg hem niet aan de praat!!
In de manual staat dat ik naar configuratiescherm en dan netwerk moet gaan. En dan op TCP/IP eigenschappen. Er staan bij mij 2 keer TCP/IP bij.

TCP/IP > CNET Pro 200WL PCI fast ethernet adapter

en

TCP/IP > Inbeladapter

welke moet ik kiezen??

Ik heb het al een paar keer geprobeerd!!
Kan iemand me helpen met de installatie van mijn nieuwe router??

Wat doe ik fout???

__________________

Luke
 
Wat voor merk/type router is het ?

Nico :)
 
"edimax BR-6104 broadband router"

bedankt voor de snelle reactie!!
 
Aangezien je computer via een netwerkkaart op de router is aangesloten (toch ? ;) ) moet je ook de TCP settings van de netwerkkaart hebben.
De TCP van Inbeladapter is waarschijnlijk bestemd voor een modem wat in je computer zit dus die kun je er buiten laten.

Maar als het goed is heeft de edimax ook een ingebouwde DHCP server.

In dat geval kun je de instellingen van de computers op automatisch laten staan.
De router deelt dan vanzelf de IP adressen en overige info zoals gateway en DNS uit.

Nico :)

[edit] Ik lees in de handleiding dat dat ook de instelling is die ze willen laten maken, nl Obtain IP adress automaticly'. Dat zou dus al goed moeten staan [/edit]
 
Laatst bewerkt:
moet ik dan soms nog iets anders aan zetten ofzo want als ik nu verbinding wil maken met internet kan ie de server niet vinden. Ik doe dus iets niet goed??!!

Kun je me nog verder op weg helpen??
 
Als het goed is aangesloten (en je de router aan hebt staan en je compu even gereset hebt), dan moet je in de browser intikken:
http://192.168.2.1
En dan zou je in de setup van de router moeten komen.
Om alleen voorlopig internet te installeren kun je voor de 'quick setup wizzard' kiezen.

Nico :)

Btw welke lampjes branden op de router ?
 
de lampjes onder LAN 1 + 2. In totaal branden er 4 lampjes en ook het aan/uit lampje natuurlijk.

---------------LAN--------

10/100M O O
LNK/ACT O O

comp1 comp2

Deze lampjes branden, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel?!

Maar ik kan niet in de router setup komen
 
Da's wel vreemd.

Afgezien van of je router de internetverbinding al heeft, zou je in ieder geval in de setup moeten kunnen komen.

Controleer voor de zekerheid even je tcp instellingen door even in een dosvenster IPCONFIG /ALL in te tikken als je XP of 2000 hebt
Heb je 95 of 98 dan even START-uitvoeren-WINIPCFG

EN geef even door wat daar staat bij IP adres en subnet.

Eventueel kun je nog kijken met release / renew of je een ander IP krijgt.

Btw wel straight cable gebruikt naar de router en geen crosscable ?

Nico :)
 
Even een vraag: Hoeveel computers heb je aan de router hangen en aanstaan op het moment?

Ik mis nl de lamp bij WAN. Daar moet ook een lamp branden. Anders zit misschien het modem in de verkeerde poort :confused:

Nico
 
ik heb de kabel die ik kreeg bij de router gebruikt als verbindiung tussen de computer en de router omdat dit maar een kort stukje is. Zou het wel werken als ik dat korte kabeltje gebruik voor de verbinding tussen de router en mijn modem???
 
ik heb de kabel die ik kreeg bij de router gebruikt als verbindiung tussen de computer en de router omdat dit maar een kort stukje is. Zou het wel werken als ik dat korte kabeltje gebruik voor de verbinding tussen de router en mijn modem??? Ik heb trouwens 2 computers aan de router hangen.
 
Heb je de computer in LAN 1 bv zitten en de modem in MD-1 of MD-X ?

Nico
 
ik denk dat het komt omdat ik het kabeltje wat ik erbij heb gehad nu gebruik voor de verbinding van mijn computer naar de router. Kan dit soms niet omdat dit een "cross" kabel is??? Of is dat bijgeleverde kabeltje geen cross kabel???

Ik heb inderdaad comp1 in LAN 1 en Comp 2 in LAN 2. En mijn modem zit in MDI-II.
 
Je kan, indien je via kabel verbinding maakt, ook eens je kabelmodem resetten. Dit doe je door even de stroom eraf te halen. Bij mij heeft dit gelijk geholpen.
 
Je bijgeleverde kabel zal waarschijnlijk geen cross zijn.
Probeer als de WAN led niet brand even de modem in MD-X te doen en kijk of WAN gaat branden.
Vaak is het met die 2 poorten even kijken welke werkt (afhankelijk van modem en gebruikte kabel)

Nico :)
 
ik heb de kabel vanuit het modem in de andere ingang zitten: MDI-X. Er brand nu 1 lichtje bij WAN. Maar ik krijg nogsteeds geen verbinding met de setup. wat nu???
 
Je kunt proberen even je TCP te verwijderen en opnieuw te installeren.

Welk besturingssysteem draai je ?

Jogu: Ik ben bang dat reset van de modem in dit geval nog niet veel oplevert omdat de problemen aan de andere kant van de router al beginnen en niet aan de WAN zijde :)

Nico
 
ik gebruik windows ME. Maar denk je echt dat ik de TCP adapter opnieuw moet instaleren.
 
Weet het niet zeker. Laten we eerst even wat andere dingen proberen.

1 Open even een DOSvenster en tik in : PING 127.0.0.1 en kijk of je antwoord krijgt. Als dat zo is dan is je TCP goed in principe.

2 Even START - UITVOEREN en dan WINIPCFG intikken.

Selekteer dan de netwerkkaart.

Geef even door welk ipo adres / gateway en subnet daar staat.

Druk dan even op Release all en kijk of het IP naar 0.0.0.0 springt
Dan even Renew all en kijk wat je voor IP terugkrijgt.

Nico
 
Als ik die PING stuur krijg ik antwoord. Ik krijg danb een lijstje met als begin van een zin antwoord, is dat goed??
En als ik na het vrijgeven weer vernieuw krijg ik alles terug zo als het was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan