router installeren??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welk IP adres en subnet krijg je precies na vernieuwen ?

Nico

Geplaatst door Lukev3
IP 213.73.177.75
Subnet 255.255.255.0

Da's je quicknet ip :confused:

Het lijkt wel of je router er helemaal niet tussen zit.

Probeer eens de modem helemaal af te koppelen van de router zodat er alleen nog verbinding is van de pc naar de router. Dan even nogmaals WINIPCFG -> netwerkkaart. Alles vrijgeven en alles vernieuwen.

Als dat niet helpt moeten we maar de gegevens hard inkloppen om te testen denk ik.
Maar het blijft vreemd dat quicknet door de router heenkomt

Nico

ik heb gedaan wat je zei. Maar dann krijg ik nog geen verbinding met mijn router (setup) ik kreeg wel een ander IP en Subnet en Gateway nr toen mijn modem niet verbonden was met de router!!

Het enige wat je kunt proberen is het modem resetten. (even met een balpoint het resetknopje minimaal 4 a 5 seconden ingedrukt houden)

Dan eventueel even je gegevens handmatig invoeren in de TCP :

IP adres : 192.168.1.10
subnetmask 255.255.255.0
Default gateway : 192.168.1.254
DNS server 192.168.1.1

en dan kijken of het werkt ...

Nico

sorry dat het zo lang duurde maar ik had zoveel instellingen veranderd dat ik helemaal geen verbinding meer had. Nu heb ik de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd en is mijn normale verbinding (direct met via modem) weer terug. Ik ga nu weer proberen om de router ertussen te zetten. Ik had vanmiddag wel oppeens een signaal op comp 2. Maar op comp1 krijg ik geen contact met de router.

Heb je ondertussen misschien nog andere suggesties??

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!! :)

Luke

Ik ben bang dat als je via DHCP én via handmatig instellen van het IP adres niet in de router configuratie kan komen, dat je het beste terug kunt met de router.

Het enige wat ik nog kan opperen is dat je even op 1 computer alleen de router aansluit met de bijgeleverde UTP kabel. Volgens de handleiding van de router is dat een straight kabel. Als de router goed werkt moet je een IP adres krijgen.

Dus even het internet deel en 2e computer buiten beschouwing laten, gewoon even 1 op 1 computer - UTP - router en verder niets.

Als dat niet werkt en je kunt niet in de router setup komen dan is voor 99% zeker het probleem in de router.
In dat geval kun je weinig anders doen dan terugbrengen omdat alle verdere instellingen van de router juist via de computer en configuratiescherm gaan.

Nico :confused:

het blijft gek. Het is me nu gelukt om op computer 2 in de setup te komen van Edimax. Maar de internet verbinding blijft "disconnected". Maar het is al iets verder!! Maar op de computer die beneden staat (comp 1) lukt het me niet om in de setup van edimax te komen?! Het lijkt wel of comp 1 geen verbinding WIL maken met de router!

Luke

heb dit nu ff gevolgd maar zou haast gaan zeggen dat dat kabeltje wat je er bij gekregen hebt een cross cable is

als je via comp 2 wel in de setup kunt komen kun je de router dan de compnaam geven die je van je provider hebt gekregen en via die comp dan ook een internet verbinding maken¿¿

ik weet voor 99% zeker dat de kabel die ik gebruik voor de verbinding van mijn router naar comp1 geen cross kabel is. Ik begrijp wat je bedoelt in het 2de deel van je antwoord maar ik ben niet echt bekand met netwerken dus wat jij wilt lijkt me best ingewikkeld : (

Luke

je hebt van je internet provider een computernaam gekregen.
nu moet je je router die naam geven om verbinding met internet te maken.
aangezien je zij dat je via comp 2 wel in de setup van je router kon komen lijkt het me het beste om het verder eerst met die te testen.
ik weet zo niet hoe alles bij jou router er uit ziet maar je moet in ieder geval je de setup van je router ingaan.
mischien dat het je helpt om te zien waar je in de setup moet zijn (weet het niet zeker) maar in die van mij moet ik naar WAN en dan naar config om mijn computernaam in te voeren.
om je computernaam op te zoeken moet je ff naar configscherm en dan systeem en daar kun je je computernaam vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan