router instellen op 100 mbps.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet ook voor/bij Chello.

In de router DHCP aanzetten en als Host-name Chello.nl invoeren.

Ip-adres laten vernieuwen kan een tijd duren, dus houdt hier rekening mee.

Dat is niet zo.
Voor chello hoef je _Geen_ hostname in te voeren.

Daarnaast hoef je als je een router aan wil sluiten geen mac-adres meer te clonen.
Als je een router aansluit ipv een laptop/PC dan hoef je alleen maar de volgende procedure te doorlopen:

- PC aflsluiten
- Netwerkkabel uit de PC halen.
- Stroomkabel uit het modem halen
- 30 seconden wachten
- Stroomkabel weer in het modem doen
- Wacht een minuut tot het modem volledig opgestart is
- Sluit de router aan met de netwerkkabel welke eerst in de PC zat
- Doe de stroomkabel in de router
- Sluit de PC's aan op de router.
- Nu moet je internet hebben op je PC's

Laatst bewerkt:
goede morgen ben ik weer.

dichtemist ik heb je link gelezen. en ja is alles wat ik ook heb gedaan.
ik heb router terug op fabrieks instellingen gezet.
alles gedaan wat er in de link stond .
ik heb router ontkopeld,modem ontkopeld voor 30 sec.
modem aangesloten ,router aangesloten en comp. weer op gestart.
alles weer van voor af aan gedaan. en weer niks .
ipconfig /releas en daarna weer renew niks . host chello.nl ook gedaan ook niks.
hij blijft aangeven dat ik verbinding heb maar kan echt niet op internet.
ipadres veranderd niks .
iemand toevallig nog iets wat ik niet heb gedaan?

tot horens.:confused: :confused: :confused:

Ik heb al jaren Chello, nu met een nieuw modem, maar ik kom er niet op, als ook niet de DNS adressen van Chello, of in de router of bij de netwerkkaart gebruik of als DNS het ip adres van de router opgeef, als ze daar van Chello in staan, met DHCP in de router op enabeld, of met vaste adressen bij de netwerkkaart en de DHCP op disabled, en ook zonder domain naam kun je het schudden, dus.

TS, zet eens in de gateway het ip nummer van de router, en als dns die van Chello bij de netwerkgegevens van de internet verbinding van je netwerkkaart, en probeer het nogmaals.

Maar, je hebt toch geen 2 netwerkkaarten in je computer? die met een bridge werken?

lange pier,
ik heb de dns ingesteld op het ip adres van chello.
nog niets ik denk dat je gelijk hebt.
en bij chello doen ze ook of ze gek zijn dus .....
volgens mij zit er niets anders op dan maar wat spelletjes op mijn lapje te zetten.
en mijn comp. rechtstreeks op het modem van chello te zetten kan ik toch internetten.
of als iemand toch nog iets anders weet, laat me dan aub iets weten.
groetjes en bedankt iedereen voor het meedenken.

bukum

De dns is een ander adres dan die van Chello, probeer 62.179.104.196 en 62.108.1.67

Indien je, overigens, wel rechtsstreeks via het modem kan internetten, zit het toch in de configuratie van de router, toch?

lange pier
ik heb weer gedaan wat je hebt gezegd
maar hij blijft aangeven
ipadres OOOO
subnet mask OOOO
Default gateway OOOO

Vraag ik het nogmaals, heb je meerdere netwerkkaarten erin zitten? schakel in de bios eens die vaste uit, als de draadloze wordt gebruikt, of andersom.

Loop ook alle instellingen in de router weer even na, daar zit dan denkelijk het probleem, indien bovenstaande niet opgaat.

Misschien dat je hier de screenshots kunt plaatsen, kijken we even mee.

ja ik heb er 2 maar deze alleen werkt.
sorry waar moet ik precies kijken in de bios. daar durf ik niet veel in te veranderen

@langepier

In de router moet toch gewoon een ip-adres te voor schijn komen die ze krijgt van chello?
Als ik het verhaal goed lees van bukum (goed lezen is voor mij hier soms wel een probleem :evil: ) krijgt ze dat niet. Problemen met dubbele netwerkkaarten hoeven dan toch niet de issue te zijn want ze komt op de router vanuit haar pc? Ben gewoon even benieuwd hoor!

Jij hebt chello? is het normaal wat ze nu heeft?

ja ik heb er 2 maar deze alleen werkt.
sorry waar moet ik precies kijken in de bios. daar durf ik niet veel in te veranderen

Je hebt een vaste netwerkkaart en een draadloze, welke gebruik je?
Dan moet je die andere in de bios op disabled zetten, kijk even in de manual daarvoor, of geef het merk, type en nummer ervan, dan proberen wij het te achterhalen.

Vreemd is wel, dat je wel een verbinding hebt, rechtsstreeks aan het modem.

Met 2 netwerkkaarten, maakt windows vaak een bridge, die je helemaal niet wilt hebben, en dan krijg je ook als uitkomst in ipconfig allemaal 0'en, vandaar.

@DichteMist, ik heb Chello, idd.
Vandaar vroeg ik wat screenshots van de instellingen in die router, konden we dat "effe checke".:)
Maar aangezien ze wel verbinding heeft met de comp rechtsstreeks op de modem, is het misschien een dubbel probleem.

goede middag dichtemist
ik begon al aan mezelf te twijfelen.ik heb echt alles gedaan wat er maar gedaan kon worden.maar misschien ligt het probleem wel bij chello .
de 1e keer dat ik chello heb gebelt maaaaaandennnn geleden.ben ik door iemand heel goed geholpen en die heeft toen iets veranderd aan mijn ipadres en toen heeft ie het een tijdje goed gedaan. vanaf die tijd viel het internet steeds weg maar kreeg ik hem wel aan de gang. maar sinds eergisteren had ik helemaal geen internet meer ook niet zonder router.hij geeft wel aan dat ik verbinding heb maar ik kan niet op internet.

we kijken uit naar je screenshots!

vergeet niet om overal even neer te zetten waarvan het is :-)

Zet toch maar eens de netwerkkaart die je niet gebruikt, waar ik overigens nog geen antwoord op heb gehad welke je nu gebruikt, eens uit in de bios.
En probeer het nogmaals.

De Time Zone valt gelijk op, dat deze niet goed staat, en die static dns adressen, vul daar die 2 adressen van chello in, die ik eerder gaf, hoe komt dat nummer overigens daar in?

Op de vraag of je al die niet gebruikte netwerkkaart uitgeschakeld hebt, heb ik nog geen antwoord gekregen.

ik weet niet of ik iets vergeten ben maar hoor het wel.

hoezo de time zone wat moet er dan staan .heeft altijd zo gestaan
en die 2 nummers die ik gekregen heb van jou maakt niet ui in welke volgorde.

nee heb ik nog niet uit geschakeld . ik weet niet goed waar ik moet kijken.

[modedit]In het vervolg de "aanpassen" knop gebruiken als je nog iets toe te voegen hebt[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Verander die Time Zone naar Amsterdam etc., en die volgorde van de DNS adressen maakt niet uit, waar je overigens zelf ook nummers van Chello voor hebt gehad, die mag je ook gebruiken, die staan onder name servers.

Voor de tigste keer, wat heb je nu gedaan met die netwerkkaarten in de bios?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan