router instellen op 100 mbps.

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog niets want ik weet niet waar ik moet kijken
en ik kan niet alles tegelijk. ik doe men best.

Bukum.. Ik ben hier nu al 2x bezig geweest.. Zou je in het vervolg de "Aanpassen" knop willen gebruiken als je nog wat toe te voegen hebt voordat iemand anders nog een bericht heeft geplaatst..

Laatst bewerkt:
sorry maar ik moet op het moment zoveel bij houden.
en als dit het enigste wat jij doet kijken of alles goed gaat kun je net zo goed ff meedenken. en voor een oplossing zoeken. denk je dat ik dit leuk vind.

lange pier er staat helemaal geen amsterdam bij in de timezone. ik heb altijd deze gebruikt.

Verander die DNS adressen dan, in de router, en geef release DHCP en daarna renew, en kijk of je dan die ip adressen wel krijgt, daar zit dan het probleem.

Die Time Zone mag ook op Brussel o.i.d.

Maar geef nu eens antwoord op de eerder gestelde vraag, over die netwerkkaarten, waarom krijg ik daar geen antwoord op?

hier bukum met (KOPPIJN)
lange pier ik heb om 15:55 al gezegt dat ik niet goed weet wat ik moet doen en waar ik moet kijken . nou kan ik nog steeds switche tussen mijn router en moden kan ik dat dadelijk ook nog. of heb ik dan helemaal geen beeld en geluid meer.

ja dichtemist ik zit nou in de zorg maar ik denk dat ik iets met computers ga doen.
heb al flink wat opgestoken

ps. lange pier de dns heb ik al veranderd alletwee ingesteld doet niks.

Laatst bewerkt:
mbt netwerkkaarten

misschien een klein voorzetje voor het gedoe met de netwerkkaarten

Bukum,
je zegt dat je 2 netwerkkaarten hebt.
Daar bedoel je waarschijnlijk mee dat 1 ingebouwd is op je moederbord,
en dat de ander naast bijvb. de geluidskaart en de videokaart zit.
Waar gaat de kabel vanaf de router nu naar toe? Naar die op het moederbord (in de buurt van de usb/keyboard aansluiting) of naar die aparte kaart?

Als je de verbinding maakt via het moederbord moet je naar de bios. Daar kom je door bij het opstarten op DEL of ESC te drukken (is afhankelijk van mobo, je zit het wel ergens staan). ik weet niet welk mobo je hebt, kan je dus niet vertellen waar je moet zoeken.

Je kunt gerust dus wat uitzetten, tenslotte maak je verbinding met je router via de andere kaart.

Laatst bewerkt:
dan moeten we nu weten welk type moederbord je hebt om je door de bios door te lijden. eh, ik bedoel leiden ;)

Probeer het anders zelf eerst eens. Zoek iets in de advanced settings dat heet onboard networkcard.
en zet dat op disable.

hallo ben ik weer
het enigste wat ik kon zien was os/2 onboard memory> 64m disabled.
weet niet of dit de goede is.

dat is hem zeker niet.
zoek iets met networkcard.

misschien dat het op een andere plek staat.
Weet je het type moederbord dat je hebt? Probeer daar achter te komen.

hier bukum met (KOPPIJN)
lange pier ik heb om 15:55 al gezegt dat ik niet goed weet wat ik moet doen en waar ik moet kijken . nou kan ik nog steeds switche tussen mijn router en moden kan ik dat dadelijk ook nog. of heb ik dan helemaal geen beeld en geluid meer.

ja dichtemist ik zit nou in de zorg maar ik denk dat ik iets met computers ga doen.
heb al flink wat opgestoken

ps. lange pier de dns heb ik al veranderd alletwee ingesteld doet niks.

Neem een paracetamolletje.:)
Grapje.;)

Maare, die DNS adressen heb je in de router veranderd?

Overigens kom je hier rechtstreeks op die pagina, @DichteMist.

Overigens heb ik even in de manual gekeken, en er zit maar 1 lan op, dus 1 netwerkkaart.
Dus die moet dan in de bios op disabled gezet worden, of die losse moet eruit.

Dan is het ook echt wel die instelling in de router voor die DNS adressen, die staan ook niet goed.

Laatst bewerkt:
lange pier paracetamoletje heeft wat geholpen:D
ik kreeg meteen een ingeving:shocked:
heb alles weer op de fabrieksinstellingen staan ik ga ff naar de buuf:evil: en ontvoer de router van haar even om te kijken wat die van haar doet.
( heb wel ff gevraagd hoor ) tot zo

samen met de buuf alles nagelopen.
alles was zover we konden kijken goed ,heeft wat langer geduurd dan we dachten.
nu ff wat slapen,morgen ff de router instaleren die van haar.
bedankt allemaal voor het meedenken. KOMT ALLEMAAL GOED (denk ik)
welterusten en morgen er weer met frisse moed ertegen aan.
en denk eraan jullie ook:p
groetjes bukum

alootje allemaal weer .

ik ben zoals gewoonlijk weer de hele dag bezig geweest.
en wat denk je IK KAN OP MIJN LAPJE. ben eerst naar helmond Vobis geweest die gaven al meteen te kennen linksys en meerdere merken van routers werkt niet met chello.
terug naar eindhoven Paradigit die geloven het nog niet,maar wel euries terug gekregen. weer naar vobis terug .hebben de goedkoopste
router van digiconnect meegegeven enigste waar ze met chello nog niet zoveel klachten hebben gehad. thuis een paar keer de coaxkabel losgehaald.gaf toen een ander ipadres aan en huppetee ik kan weer op internet.( durf em alleen niet af te sluiten, ik weet niet wat ie het dan weer doet )

ben ik weer papiertje was op.
ik wil hierbij iedereen bedanken voor het meedenken.
sorry dat ik soms een beetje boos werd en het vaak niet begreep.
en vooral dichtemist met je engelengeduld is toch fijn als je weet dat je er niet alleen voor staat.

dikke kusxxxxx :thumb: bukum:thumb:

ps:( misschien ben ik er morgen wel weer maar dat zien we dan wel weer.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan