(router) kan niet op andere pc komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob222

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
hoi
Ik heb een Sitecom router met nu 2 pcs ( komt later nog 1 bij) Beide op XP..
Internet lukt nu wel maar ik zie nog steeds niet de andere pc.. vanaf mn andere pc zie ik hem wel maar ik kan er niet op komen, hij komt dan met
"newpc is not accessible . You might have not permission to use this network resource. Contact the server administrator of this server to find out if you have access permissions. The Network path was not found "

Ik heb de bekende protocols gewoon geinstalleerd, HD's heb ik geshared. IP's staan op automatisch ingesteld, mijn router die heeft DHCP aanstaan.

Bij mijn router instellingen heb ik gekeken wat de ip was van de andere pc en heb die gepingt maar ik krijg geen antwoord terug :(

Staat de firewall van XP soms aan, die dan uitzetten of configureren en zet je gast account ff aan als dat het geval nog niet is.:)

Suc6

Geplaatst door petje11
Staat de firewall van XP soms aan, die dan uitzetten of configureren en zet je gast account ff aan als dat het geval nog niet is.:)

Suc6

XP firewall staat uit.. hoe zet ik die gast account aan?

Geplaatst door hangmat
Als je van de router geen echo reply krijgt, is er met je ip instellingen iets mis. Kan je de router wel benaderen met http://ipadresrouter?

ik ping de router gewoon en ik kan dus ook bij mn router instellingen komen

ik zie nu trouwens dat ik deze computer wel kan pingen met die andere pc, maar andersom dus niet :/

edit: de pcs kunnen elkaar nu wel pingen het lag aan de firewall, ze zien elkaar nu dus wel maar ik kan er nog steeds niet opkomen, help! :confused:

Laatst bewerkt:
jeej \o/

Netwerkje doet het nu :thumb:

ik moest alleen maar ff een pw zetten op mn administator account (op beide pcs)

en hopla ;)

nog bedankt voor de reacties :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan