Router problemen na livebox update (wanadoo)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr1357

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
127
Hallo,

ik heb een beetje router problemen. We moesten voor onze livebox nieuwe software downloaden. Ik heb dus deze software gedownload en ja wel hoor het lampje voor internet was gelukkig rood gekleurd toen ik na 20 minuten keek. Ik juichde een klein beetje dat het gelukt was, maar helaas te vroeg. Nu is de situatie zo dat wanneer ik de livebox direct op de computer aansluit ik gewoon kan internetten, wanneer ik de router er tussen stopt kan het niet meer. GRRRRRRRRRRr ik heb net 20 minuten gewacht op de helpdesk voordat ik deze online had. conclusie na 5 minuten was dat hij mij niet kon helpen, want de verbinding was tenslotte goed zonder router. Ik moest even in de instellingen van de router kijken, iets naar een WAN adres zei hij. nergens het woord WAN dus tussen de instellingen. Hij wist het ook niet en verwees mij maar naar de linksys website.

We hebben dus een broadband modem van wanadoo (de livebox) en we hebben een linksys Wireless-B broadband router model BEFW11S4 ver.4.

Heeft iemand soms enig idee hoe wij onze computer en laptop weer via de router kunnen laten lopen?
 
Misschien dat er iemand is vanavond die je kan helpen, anders is de beste tip die ik je kan geven om morgen contact op te nemen met de service desk van Linksys.
Ben zelden zo'n goeie tegengekomen.
 
Je moet de router zodanig configureren dat deze automatisch een ipadres ed. van de livebox krijgt. In het andere geval als dit niet werkt moet je die gegevens handmatig vastleggen in de router.
Toevallig niet per ongeluk een verkeerde poort gebruikt naar de livebox toe?
 
Dus er zit nog een router tussen de livebox en de pc? Wanadoo zegt dat het niet echt verstandig is want dan krijg je dus deze problemen. En als je dat doet moet je de goede aansluiting doen je hebt namelijk een rode uitgang en gele uitgang.

Probeer eens de stekker eruit te halen van de livebox en 1 minuut wachten en dan weer erin en haal de router die er tussen zit eruit en wacht totdat alle lampjes goed branden als dat zo ver is probeer dan met de livebox verbinding te maken met een pc en kijk of alles werkt zoals internet / telefonie. als deze dingen allemaal goed doen zoals draadloos en internet, probeer dan de router erbij aan te sluiten en probeer dan stap voor stap steeds te doen, zo kan je het probleem meestal oplossen, kijk ook in de router van de livebox of mischien in de handleiding en/ of in de andere router of alles goed staat in gesteld.

anders weet ik het ook zo niet wat er aan de hand is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan