router (sitecom wl-025) + speedtouch 510

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik internet nu vanaf de pc. de pc is verbonden met de router. de router met de modem.
ik heb verbinding en kan pingen naar de modem en de router.
ik moet nu een draadloos netwerk maken tussen de router en de laptop en guevara kan gaan slapen :thumb:

Geplaatst door guevara1
ik internet nu vanaf de pc. de pc is verbonden met de router. de router met de modem.
ik heb verbinding en kan pingen naar de modem en de router.
ik moet nu een draadloos netwerk maken tussen de router en de laptop en guevara kan gaan slapen :thumb:
Dat draadloos moet geen problem zijn, even het installatieprogramm op de laptop installeren. Verder wijst het vanzelf. Ik hoor het wel.

Al met al, is toch wel de moeite waard geweest. Tegen jou wil ik het volgende kwijt: 'Geduld is een schone zaak'. dat heb ik bij jou gezien.

Maar doorslaggevend voor mij was de handtekening van Elisa, maar als ik mijn eigen handtekenig zou plaatsen dan heb ik bijna dezelfde tekst als haar, het verschil zou dan bij mij hierin zitten: Tot het bittere einde!

Dennis.

Hahahahahahaha geniet nou eens Dennis!!!!
Je hebt het voor elkaar!!
En nu kunnen jullie lekker gaan slapen.
Het elfje is voor doorzetter Dennis :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door guevara1
dennis jou geduld is indrukwekkend hoor. ik moest gewoon doorgaan maar jij kon elk moment stoppen. bedankt nog eens.:thumb:
Geen dank, @guevara. Ik vind mezelf veel te traag reageren op jullie berichten, eerlijk gezegd heb ik daar mijn reden voor. Ik was bijvoorbeeld lang in gesprek geweest, was iemand telefonisch aan helpen met zijn pc problemen, hierbij mijn excuses.

Bovendien ben ik niet constant achter mijn pc, vandaar.

Dennis.

Geplaatst door Elisa
En nu kunnen jullie lekker gaan slapen.
Ja, ik moet morgen vroeg op. Woonwerkverkeer is een verschrikking, jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel.
Geplaatst door Elisa

Het elfje is voor doorzetter Dennis :D
@Elisa, ik wil je hartelijk bedanken voor dat mooie elfje(moet nog gaan bekijken trouwens). Hoe weet je dat ik zo gefacineerd ben op elfjes? Je bent toch niet helderziend?

EDIT: Elisa, ik trek mijn woorden terug. Ik schaam me heel diep dat ik voor eental vragen niet verder heb kunnen afmaken.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door guevara1
ik moet morgen ook vroeg op.
de eerste dag van een nieuwe kwartaal dat wil niemand missen.
maar nog even doorgaan om een verbinding op de laptop te krijgen en dan kan ik pas goed slapen
Ja, ik moet wel vroeg op, maar ik heb veel moeite om vroeg naar bed te gaan. Ik ben dus nog op tot hooguit 03:00 uur. Of misschien wel wat eerder, maar dat hangt er vanaf hoe ik mij dan voel tegen die tijd.

Dennis.

Als die verbinding rond is op de laptop dan stuur je hier nog een berichtje naar toe. Oke?

En dan maar hopen dat er niet te veel boze buurmannen in de buurt zitten die op jouw verbinding willen gaan zitten.
Volgende zaak wordt voor jou dus de beveiliging!
Hou daar rekening mee.

Sla
DEZE link alvast op en vergeet het niet door te nemen.

Welterusten!

Geplaatst door DENNIS90
Ja, ik moet wel vroeg op, maar ik heb veel moeite om vroeg naar bed te gaan. Ik ben dus nog op tot hooguit 03:00 uur. Of misschien wel wat eerder, maar dat hangt er vanaf hoe ik mij dan voel tegen die tijd.

Dennis.

oh dat is mooi want ik heb de wirlessnetwerkkart geinstaleerd en ik heb een draadloos netwerk gemaakt (een draadloos netwerk voor een huis of klein bedijf instellen) maar er is helemaal geen signaal.
ik heb wel de ssid Sitecom genoemd. ik moest een usb mem insteken voor de andere draadloze apparaten (die heb ik niet)

Geplaatst door Elisa
Als die verbinding rond is op de laptop dan stuur je hier nog een berichtje naar toe. Oke?
@Elisa, doelde je dit op mij of op @guevara?
Geplaatst door Elisa

En dan maar hopen dat er niet te veel boze buurmannen in de buurt zitten die op jouw verbinding willen gaan zitten.
Volgende zaak wordt voor jou dus de beveiliging!
Hou daar rekening mee.
Hier wil ik ook dezelde vraag als hierboven stellen.
Als je dat op mij doelde dan dit:
Ik kijk op dit moment naar de pc van een buurman, zijn draadloos netwerk is niet eens afgeschermd. Ja, beveiliging is een verhaal apart. De uitspraak van Herschberg zal ik nooit en te nimmer vergeten

edit: Ik zie dat ik veel typfouten maak, misschien een teken dat de vermoeidheid bij mij al toegeslagen heeft.

Dennis.

Laatst bewerkt:
@guevara, zorg er maar eerst voor, dat je met je laptop kunt internetten. Het opzetten v.e. netwerk is hier op Helpmij veel leesvoer te vinden. Voor de ssid mag je elke naam gaan bedenken, de naam Sitecom is natuurlijk ook goed.

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Op de zondagavond ben ik meestal een poos tv kijken maar nu ben ik weer paraat.
Wat valt er dan zoal te zien op zondagavond?
Goed dat je paraat blijft, @Elisa. Je weet meer dan wie ook van beveiliging af.

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Jongens, de laatste berichten maken de boel wat rommelig. (behalve de allerlaatste van Dennis)
Zullen we onze berichten verwijderen tot en met 00.31u
Dan wordt het voor de buitenwereld weer een thread die over een netwerk gaat.
Zullen we dat doen?
Is goed @Elisa, maar eerst dat elfje op mijn pc opslaan. Ik heb nog niet naar dat plaatje gekeken.

Edit: Bedankt!!! :thumb: Heb het al opgeslagen.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Denk ik toch niet. Je zit aan een router vast dus je moet wel een netwerk hebben.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door guevara1
kan jij dan internetten als jij geen netwerk gemaakt hebt? en als dat kan hoe?
Ja. Je hoeft niet per sé een netwerk te hebben om te kunnen internetten. De draadloze netwerkkaart van je laptop maakt direct verbinding met de router/modem en is onafhankelijk v.d. pc.

Heb alweer typfouten moeten corrigeren, wat heb ik toch!

Dennis.

PS. Sorry, heb je bericht net weer gezien. Ik moet bij mijn lees blijven.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Denk ik toch niet. Je zit aan een router vast dus je moet wel een netwerk hebben.

Ik haal het zo weer weg hoor. Heb je naar boven gekeken? Het lijkt wel een monoloog van Dennis met onzichtbare mensen Hahahaha
dus ik moet op mijn laptop de wizard een draadloos netwerk voor een huis of klein bedijf instellen doorlopen. wat ik gedaan heb. maar hij detecteerd geen verbinding. wat kan er mis gegaan zijn?

Dat vraag ik me ook af. Daarstraks had je het wel.

ik internet nu vanaf de pc. de pc is verbonden met de router. de router met de modem. ik heb verbinding en kan pingen naar de modem en de router.
ik moet nu een draadloos netwerk maken tussen de router en de laptop

Je hebt alles van 1 kant gedaan.
Nu moet je het van de andere kant gaan doen.
Wat gebeurt er als je pingt naar de router of modem?
Zijn ze lid van dezelfde werkgroep?
Hebben ze een verschillende Computernaam?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan