Router"(SMC Barricade) doet niet wat hij moet doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Met een SMC 7004vbr router (de Barricade) geprobeert een netwerk aan te leggen tussen een computer met w98 en met wXP. helaas pindakaas. Bovendien valt op de w98 nu regelmatig de verbinding met het internet weg, soms al na 5 minuten. Op de router brand het LAN-ledje (waar de kabel naar de w98 aan verbonden zit) niet. Iemand enig idee?
Groeten,
Mike.

Mike,

idee? weet ik niet wel een paar vragen:
Hoe krijg je het signaal binnen, adsl, isdn, kabel...?
win98 is dit de se versie
xp is dit de home of pro versie.
Wil xp wel het internet op zonder problemen.

normaal adsl->router->win98/xp
Kabel van de 98 computer al eens in een andere poort gestopt, stekkertjes klikken wel als je ze aansluit.
Welke ip adressen krijg je op je computers, zoiets bv 192.168.2.10 en 192.168.2.11
Netwerk wizzard van xp al geprobeert.

nu nog even een leuke site waar je misschien nog wat aan hebt. www.kabel-inter.net

suc6.

Geplaatst door puppie
Mike,

idee? weet ik niet wel een paar vragen:
Hoe krijg je het signaal binnen, adsl, isdn, kabel...?
win98 is dit de se versie
xp is dit de home of pro versie.
Wil xp wel het internet op zonder problemen.

normaal adsl->router->win98/xp
Kabel van de 98 computer al eens in een andere poort gestopt, stekkertjes klikken wel als je ze aansluit.
Welke ip adressen krijg je op je computers, zoiets bv 192.168.2.10 en 192.168.2.11
Netwerk wizzard van xp al geprobeert.

nu nog even een leuke site waar je misschien nog wat aan hebt. www.kabel-inter.net

suc6.

Kabel aansluiting.
XP comp deed het al op inet en 98 comp heeft het gedaan maar die werd vervangen door de nieuwe dus heeft een tijdje zonder internet moeten doen.

Beneden ip is met 192 en boven ip is gewoon m'n echte ip met 213. Stekkertjes kloppen en we hebben al vanalles geprobeerd en opnieuw en opnieuw.

ik zal even op die site kijken.

Mike.

nog een vraag je hebt een kabel aansluiting is deze van @home, zo ja dan moet je in de router het cc nummer plaatsen. kijk op de site van e-tech om precies te kijken hoe je de kabel aansluiting precies moet instellen.
Als je dat hebt gedaan dan zouden je computers een ip adres moeten krijgen met 192..........
als je dat hebt gedaan dan kun je in xp de wizzard inetrent verbinding uitvoeren en zou je met die computer het internet op kunnen.
Laat maar even weten tot hoever je kunt komen.
Mocht het helemaal niet lukken dan wil ik wel even een uitleg maken die ik je danwel kan toe mailen.
Geef je e-mail adres dan maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan