router weg=>trage verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Ik heb ooit op een computer chello kabelinternet laten installeren en daarna middels een router ook een andere computer van internet voorzien. De eerste computer is weg gedaan en dus had ik via de router alleen op die 2e computer internet (waar het niet op geinstalleerd was).
Door een elektrische stroring is mijn router kapot gegaan en heb ik de kabel van de modem direkt in de computer gedaan, met als gevolg dat internet supertraag is geworden. komt dit door het vervallen van de router en zo ja: hoe kan ik dit verhelpen? Is het nodig om chello te installeren op de computer (als dit zo is, dan zou ik toch helemaal geen internet meer hebben nu?)

Uit mijn chello tijd weet ik nog dat chello werkt met mac adressen van je netwerkkaart. je had van de eerste pc het mac adres naar je router gekopieerd en zolang je router nog werkte wist chello dat jij het bent. Nu werk je met een ander mac adres en dat kan een probleem geven.
De helpdesk van chello zou je van dit probleem moeten kunnen afhelpen (en die werkt, zo hoor ik tegenwoordig, beter als in mijn tijd).

ik kwam er zowaar binnen een minuut doorheen.. het mac adres kwam overeen en ze lieten me dus maar allerlei dingen uitschakelen (visrusscanner, firewall, etc), maar dat heeft allemaal niet geholpen..

Heel vaak zijn het niet toch de programma's die op je computer staan die de snelheid van je internetverbinding naar beneden halen.
Of ook de beveiligingsinstellingen van je internet explorer bijvoorbeeld.

maar ik heb helemaal niets aan mijn instellingen veranderd.. en ik heb ook al wat prog's eraf gehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan