router werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackyboy01

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo,ik heb via upc het internet van Chello. Ik heb daarvoor een modem van chello en sinds december heb ik een router van Sitecom namelijk de DC202v6. Ik had deze gekocht omdat op het modem en de pc en de xbox aangesloten zijn. Het werkte allemaal tot gisteren. Ik krijg geen verbinding meer:confused:. Ik heb de router ertussenuit gehaald en yep ik krijg weer gewoon verbinding met internet (zie hier ik kan weer mailen ;-))Ik heb UPC gebeld en die geven aan dat mijn modem werkt. Klopt ik kan vervinding maken. Ik ben met de router teruggegaan en men heeft hem getest, hij deed het. De tip was eerst de router installeren, dwz kabel pc kabel xbox erin, verbinding naar modem en stekker erin. Dan 1 minuut wachten en dan het modem insteken. Helaas het doet het niet. Ook heb ik eerst het modem opgestart en daarna de router....ook geen resultaat. Nu ben ik de router gaan ruilen, kortom deze moet werken...maar helaas hetzelfde probleem. Zo gauw de router ertussenzit werkt het niet meer. Ik heb alles geprobeerd, ik start eerst de router en dan het modem of omgekeerd. Het lukt niet. WIe heeft er een oplossing...ik word er gek van :evil:

Jack

Hallo,ik heb via upc het internet van Chello. Ik heb daarvoor een modem van chello en sinds december heb ik een router van Sitecom namelijk de DC202v6. Ik had deze gekocht omdat op het modem en de pc en de xbox aangesloten zijn. etc.
Jack

Het beste is eerst de router te resetten door de resetknop aan de achterzij in te drukken en dan de spanning aan te zetten. Daarna de router opnieuw installeren. Ik hoop dat je opgeschreven hebt wat je voorheen ingesteld hebt. Zo niet dan moet je in de gebruiksaanwijzing de instructies volgen voor de juiste instelling voor UPC.

Als alles weer goed werkt dan een copie maken van de instellingen zodat je die later als dit weer zou gebeuren gewoon kunt laden.

Ik heb een oudere versie van dit apparaat, maar ik neem aan dat dit ongeveer hetzelfde werkt.

Succes.

Hoi,

Welk merk en type modem heb je van UPC?
Dat moet je aangeven om te kunnen vertellen wat je moet doen!

thomson

Ik heb een thomson broadband type TCM420.
Rechtstreeks op dit modem werkt internet. Doch met de router ertussen niet meer. De router zal okay zijn daar ik een nieuwe ben gaan halen. Ik heb inmiddels op internet gelezen dat er meerdere mensen zijn met dit probleem en gelezen dat je de router moet updaten. Geen idee hoe dat werkt, immers zo gauw ik de router aansluit is er geen verbinding. Zou dat de oplossing zijn, hoe kan ik dan updaten?
Ik ben voornemens een ander merk router te gaan proberen, helaas zal dat kopen worden.
Zou het kunnen dat UPC en deze router niet op elkaar passen. Vreemd want hij heeft het bijna drie maanden gedaan. AL moet ik zeggen dat af en toe de verbinding tijdens xboxen live uitviel.
Ik ben totaal een leek op het gebied van routers en updaten end. Ik heb een klein beetje verstand ervan maar het moet niet te ingewikkeld worden :cool:
He alvast bedankt voor je hulp,
JAck

Hoi,

Goed dat je het merk kabelmodem opgeeft .....

1. Schakel computers uit.
2. zet de router uit (stroom eraf dus)
3. RESET de Tomson (gaatje aan de achterkant) door met een pen(-netje) enige tijd in het gaatje te drukken (een uitgvouwen paperclip bijvoorbeeld).

Na 'loslaten' van het resetknopje, zie je aan de lampjes dat het modem opnieuw 'opstart'
Nu de stroom weer op de router

Als het goed is heb je weer internet.

Het gaat erom, dat je modem - rechtstreeks op je pc - het macadres van je pc gebruikt om te communiceren met het internet.
Wil je nu met een router ertussen, dan moet het modem communiceren met een ander mac-adres, namelijk dat van de WAN-poort (eigenlijk ook een netwerkkaart) van de router.
Dat opnieuw registreren gebeurt door het modem op de hiervoor beschreven manier te resetten.
Er zijn meer kabelmodems van UPC in omloop, vandaar mijn vraag. Bij de Tomson werkt het als hiervoor beschreven; bij andere hoef je alleen enige tijd de stroom eraf te halen.

Dat van identificatie middels het mac-adres van de netwerkkaart werkt overigens bij UPC zo. Bij andere providers, zoals @home, moet de computernaam (die voor en door @home verplicht is) in de router worden gekloond, zoals dat heet

Laatst bewerkt:
Nog effe:

Als je het modem reset, moet je de stroom er dus NIET afhalen hè .... !!!!!!
Allee dus de computers en de router uitzetten, maar niet het kabelmodem

nada

Om gek van te worden. Ik heb het navolgende gedaan;
-computer uit
-router uit
-modem gereset
-effe gewacht
-router aan
-comp aan.....en niks hij werkt nog steeds niet

Ik heb dus de verbindingskabel internet/router en computer gewoon gelaten zoals het hoort. Ik bedoel dat ik de plug tussen router en modem niet verwijderd heb.
Alles heeft tot eergisteren zo gewerkt.

Ik heb ook computer uit, router uitgezet, router aangezet en gereset, modem gereset en computer weer aan. In deze volgorde geen reslutaat.
Als ik vervolgens de computer uitzet, verbinding weer rechtstreeks in modem (dus router ertussenuit) en modem nogmaals reset en dan weer computer aan....gewoon verbinding.
Kortom de instellingen van het modem hoeven denk ik niet veranderd...deze werkt gewoon.
Er moet iets mis zijn tussen de combinatie router modem denk ik...op de een of andere manier communiceren deze niet meer met elkaar. Geloof mij de router werkt, de kabel zijn okay want die heb ik rechtstreeks op het modem getest en ook de verbindingskabel router modem is okay. De lampjes van de router gaan branden, lampjes status en aan uit blijven branden en de lampjes verbinding naar computer gaat knipperen alsmede het lampje modem/router. Het lampje van de verbinding xbox ix uit, zij het dat de xbox niet eens aanstaat. Ook heb ik het geprobeerd zonder kabel van de xbox, dus alleen de computer, om te voorkomen dat deze op elkaar storen. Zou vreemd zijn want het werkte!

Kan het niet dat dit merk router storing geeft met UPC modem. Al heeft het gewerkt. Ligt het aan de volgorde inschakelen. In de winkel zei men 1st router daarna modem. Heb ik ook getest, geen resultaat.

Bij het rechtstreeks aansluiten van de computer op het modem hoef ik de computer niet uit te zetten, als ik het modem maar opnieuw opstart dan komt de verbinding vanzelf.

Helluuuupppppppp...:mad:

ook geprobeerd

Ik heb ook nog maar eens alle stappen van de handleiding doorgenomen.
ik heb volgens handleiding het navolgende gedaan, alles uit, modem inschakelen, 30 sec wachten, router aan. Pc opstarten. (nog steeds niks)
Dan via sart naar netwerkverbinding en internetprotocol (TCP/IP) en op eigenschappen gedrukt. Aangevinkt stond nog steeds, "automatisch ip adres laten toewijzen". okay drukken, sluiten en nogmaals pc opstarten.
Nou komt het....; vervolgens zou ik internet moeten opstarten (yep dat zou ik graag willen) en dan naar adres 192.168.0.1 gaan. Echter dat lukt niet daar ik geen verbinding met de router krijg. Kortom ik kan hem niet voor de zekerheid nogmaals configureren. Al denk ik dat dat niet nodig is want er is niks vreemds gebeurd, oftewel de instellingen kunnen niet verloren gaan.
Bovendien hoe moet ik de zaak instellen als ik niet in de router kom!

Grrrrr...vol spanning wacht ik af of iemand mij kan helpen.

Jack

Hoi,

Dan ben ik helaas 'uitgedacht' en kan je niet verder helpen.

geruild

Ik heb de router geruild....en wala...hij werkt. Ik heb nu een asus en zonder probleem weer aangesloten. Ik denk dat UPC onlangs ergens gewerkt heeft of iets veranderd heeft waardoor mijn router plots niet meer werkte. Vreemd!
Maaaar ik kan na een dag klungelen :shocked:en op en neer racen naar de winkel :mad:iedereen met UPC/Chello adviseren geen sitecom te pakken.
He bedankt voor jullie hulp.:thumb:

Jack

Ik heb exact hetzelfde probleem, en vroeg me af of iemand inmiddels meer ideeen hierover had (voordat ik een nieuwe router aanschaf).

router:Sitecom dc202 v6
internet: UPC/Chello met Thomson modem

Mijn pc's kregen geen IP adres meer van de router. Standaard dingen gedaan: eerst modem, dan router gereset, computer(s) opnieuw opstarten, voor alles verschillende volgordes uitgeprobeerd, neuwe firmware voor de router, opnieuw router instellen (met gekloond MAC adres), andere UTP kabels, handmatig IP adres instellen, allemaal geen resultaat.

Als ik de router er tussenuit haal en de computer direct op de modem aansluit krijg ik wel verbinding. Het lijkt dus niet aan UPC te liggen (bij de helpdesk konden ze bevestigen dat mijn aansluiting gewoon online is). Als ik de router aansluit op de computer, maar niet op de modem/internet, krijg ik een IP adres en kan ik met de router verbinden en dingen via de webinterface configureren. Maar nu: als ik de modem vervolgens aan de router hang, wordt mijn computer er afgegooid: hij krijgt geen IP adres meer van de router. Hierbij maakt het niet uit of ik modem en router en computer reset.

Blijkbaar gaat er iets mis met de router zodra ik hem aan de modem aansluit. UPC heb ik gebeld, Sitecom nog niet (doordeweeks geen tijd, vandaag was de helpdesk dicht). Overigens weet ik niet waarom dit probleem zich opeens voordoet; ik heb vaker de hele handel uit elkaar gehaald en weer aangesloten (verhuizing e.d), zonder problemen. Dit probleem nu begon spontaan.
Heeft iemand hier misschien ideeen? Als ik meer details over mijn systeem moet geven hoor ik het wel.

Groetjes,
Gijs

Ik heb de router geruild....en wala...hij werkt. Ik heb nu een asus en zonder probleem weer aangesloten. Ik denk dat UPC onlangs ergens gewerkt heeft of iets veranderd heeft waardoor mijn router plots niet meer werkte. Vreemd!
Maaaar ik kan na een dag klungelen :shocked:en op en neer racen naar de winkel :mad:iedereen met UPC/Chello adviseren geen sitecom te pakken.
He bedankt voor jullie hulp.:thumb:

Jack

mag ik het type model van de asus router weten die jij hebt aangeschaft..ik heb precies hetzelfde probleem met die DC202v6..

Alvast bedankt!

Ik vind het wel raar dat 3 mensen ongeveer tegelijkertijd problemen kregen met de combi van deze router en Chello internet...

Hallo allemaal,

Ik heb EXACT hetzelfde probleem als de hïerboven beschreven "slachtoffers", gebruik een Edimax BR-6004, jaaaaaren goed gewerkt, zonder enige vorm van uitval. Opeens van 25 op 26 februari de melding dat netwerk kabel niet verbonden is.

's Morgens 26 februari PC aan; geen verbinding via router.

Ik heb eeb wired Belkin router die in 2 jaar tijd geen problemen gegeven heeft.

We zullen UPC maar eens bellen !

Het moet echt aan UPC liggen

Ik lees jullie reactie. Zoals ik al schreef heb ik inmiddels een andere router, de Asus RX3041 en het probleem is opgelost. De storing begon inderdaad ergens in februari. Ik heb het vermoeden dat UPC iets veranderd heeft. Want waarom zou een router, die nog geen drie maanden oud was, plots problemen geven. Bovendien kreeg ik van de verkoper een compleet nieuwe (stel het lag aan de router) en ook deze gaf hetzelfde probleem. (zelfde merk en type)
Wat ik ook probeerde, resetten, configureren, UPC bellen, niks hielp. UPC kon alleen maar testen dat het Modem werkte. Ja daar was ik ook al achter toen ik de kabel rechtstreeks in het modem stopte!
In de computerwinkel verkocht men al geruime tijd deze modems en ik vroeg of men niet meer klachten had. Nee tot nu toe niet. Vreemd!

Met een ander merk router, was het probleem verdwenen als sneeuw voor de zon. Gelukkig kreeg ik zomaar een nieuwe.
Waarom plots nu het probleem, het heeft drie maanden gewerkt. De router was niet stuk. Dus zal het probleem bij UPC moeten liggen, router en modem communiceren plots niet meer met elkaar!

Awel mijn probleem is opgelost met een nieuw merk router. Ik kan je dus vertellen dat UPC en de vermelde ASUS wel samengaan.
Zou iemand erachter komen dat het probleem bij UPC ligt, oftewel bewijzen hebben, dan hoor ik het graag.

Gr,
Jack

Nog effe

Ow en ik woon in Brabant, omgeving Eindhoven, misschien dat er meer mensen met dit probleem in deze omgeving wonen. Weten wij sneller of het aan UPC ligt of niet.!!:rolleyes:

hallo!
wij hebben thuis hetzelfde probleem!
ook een nieuwe router gekocht en hulp ingeschakeld..
we konden helaas niets anders concluderen dat de fout niet bij ons kon liggen
wij UPC gebeld
de man bood namens UPC meteen z'n verontschuldigingen aan en zei dat hij bekend was met het probleem en zou het samen met ons oplossen..
router resetten, modem resetten, kabeltje erin, kabeltje eruit enz.
uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat onze router echt kapot was
weer een nieuwe router gekocht
opnieuw UPC gebeld
kregen we iemand anders aan de telefoon, die wist nergens vanaf, heeft onze internetverbinding gecheckt (jaa! die deed het wel!!) dus ze kon ons niet verder helpen..
ik nog een keer gebeld in de hoop dat ik die eerste man weer aan de lijn zou krijgen..
andere man aan de lijn, die was wel bekend met het probleem en er wordt aan gewerkt maar het kan nog wel 24 uur duren....

even geduld dus nog.......???

dus toch

zie je wel, ik werd er gek van ik heb werkelijk een hele dag liggen rommelen en proberen mijn verbinding weer op gang te krijgen. Hetzelfde verhaal, Chello adviseerde Sitecom te bellen, aan Chello lag het zeker niet. Het kost al een hoop ergenis voordat je uberhaupt iemand aan de lijn hebt bij Chello, toen ik eindelijk iem. eraan kreeg had ik al spijt, hij had het iq van een goudvis. Ik baalde dat ik gebeld had!
Nu heb ik gelukkig kostenloos een nieuwe router gekegen, doch het heeft mij 1 vrije dag ergenis gekost en tig keer op en neer rijden naar de winkel om vanalles uit te proberen (nieuwe kabel ophalen, nieuwe router ophalen enz. enz).
Wat is het toch ook een k*tfirma die chello. Ze weten echt wel van het probleem maar doen net alsof ze gek zijn.
Ik ga een klacht schrijven....niet dat ik hoop heb dat het helpt maar toch. En ow ik ben voornemens een afschrift riching de onbudsman te doen. Ik verwijs ze meteen naar deze en de sitecom site.
Kan ik mij echt kwaad om maken....grrrr....

Ok dan.....

Mijn broer in Alkmaar heeft dezelfde problemen met zijn router en UPC/Chello...
Weet ik in ieder geval waar het aan kan liggen......
Ben benieuwd of ze nog met een oplossing komen:confused:

Ja, ik en mijn broer hebben sinds gisterochtend hetzelfde probleem, Internet werkte opeens niet meer, van alles geprobeerd en toen lazen we de FAQ v/d sitecom dc202, beetje zuur dat je er niks aan kunt doen behalve een andere router kopen, hopelijk fixen ze het snel ;/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan