Routertje Brute Forcen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iignoredit

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2002
Beste Lezers,

Ik zit met het volgende probleem.
Om RDP (3389) te kunnen forwarden, is het noodzakelijk dat ik op de router kom.
Helaas is de router waar ik op moet, niet in dezelfde ruimte als mij.
Hierdoor kan ik deze dus niet resetten...
De router gebruikt geen https, en zal waarschijnlijk dus basic authentication gebruiken.
Aangezien de router van mijn huisbaas is, en ik niet denk dat ik het wachtwoord zomaar ga krijgen... is dit mijn enige hoop ^^
Ik heb al wat zitten rommelen met Brutus, helaas zonder resultaat (daar ik al eens eerder ingebroken heb op een Linksys router toen ik het wachtwoord kwijt was.. en niet alle settings wilde erasen hehe)

Heeft er iemand een idee hoe ik in dit beestje kan komen? het gaat om een Netgear wpn824v2..

Cheers, Iignoredit

Heb je het hem al vriendelijk gevraagd (je huisbaas dus, niet de router...)? :)

In dat geval maak je jezelf niet veel geliefder wanneer hij er achteraf achter komt dat je in zn router hebt "ingebroken...".

Dit gaat je niet lukken, koop een krat bier en toch maar naar de huisbaas.

Dan een tip van de week: gebruik niet de standaardpoort 3389 maar verander deze in iets boven de 10.000, zoals 10576. Dit kun je veranderen in het register, het hoe vind je vast via google. Als je dan vanuit buiten naar binnen wil plaats je :10576 achter het IP-adres (vergeet de dubbele punt niet).

De reden is simpel; veel IP-scanners scannen de standaard poortnummers. Door een poortnummer ver boven de standaard te kiezen verklein je de kans dat ze 'een opening' vinden.

Het omzeilen van beveiligingen die door derden toegepast zijn daar kunnen wij je helaas niet bij helpen.

Je hebt wat tips gekregen en ga daar mee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan