RPG maker VX instructies?--pls iemand die er verstand van heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jura chan

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Berichten
10
Hallo. Ik ben brenda en ik heb altijd al een eigen RPG game willen maken. Maar dan ook echt van mezelf: een eigen bedacht verhaal, een eigen bedachte titel en zelf ontworpen personages.
Ik heb nu een heel handig progamma het heet RPG maker VX.
Ik wil graag de volgende dingen weten het liefs uitvoerig of op zijn minst gemakkelijk en duidelijk uitgelegd:

-Hoe verander ik het hoofdmenu?(Met een eigen afbeelding en titel)
-Kan ik filmpjes invoegen zo ja hoe doe ik dat? (bijv. als intro)
-hoe werk ik een spel uit(basics over hoe ik door een deurtje kan gaan en een kistje openen enz.)
-hoe maak ik een world map?
-hoe maar ik een battle system, gevecht?
-hoe maak ik leuke evenementen als een tekst die in beeld verschijnt, afbeeldingen die verschijnen (zoals bij een prologue, verhaal) of gewoon gebeurtenissen waarin characters bewegen en praten?
-hoe voeg ik muziek toe aan gebieden of evenementen?
-hoe maak ik save points?
-hoe maak ik een hoofdmenu, charactersmenu etc. of character stats etc.? (en equip list je weet wel dat soort dingen)
-hoe voeg ik mijn eigen tekeningen in het spel? (ik heb het geprobeerd via porogram>characters>faces>import, maar dan kan ik maar een heel klein vakje selecteren.
-hoe verander ik de figuurtjes (poppetje waarmee je loopt) zodat het op mijn eigen characters lijken?)
(over de vorige twee vragen, ik denk dat ik een speciaal soort tekening moet maken maar hoe doe ik dat?)

BTW, als ik een spel heb gemaakt, (RSSG bestand), is er dan een mogelijkheid deze om te zetten naar een .nds bestand zodat ik het op mijn nintendo DS kan spelen? (Da's mijn ambitie ;) )

het zijn veel vragen ja ik weet prakisch niks van hoe het werkt (kom er nog maar nét bij kijken) maar ik wil echt heel graag mijn eigen RPG maken(Ik ben al zer tevreden ook al kan ik het niet op de DS spelen)
en ik heb overal gezoch maar vond nét niet de duidelijke informatie die ik nodig heb. bovendien is het allemal engels dus zou het nog duidelijker geformuleerd moeten worden wil ik het begrijpen( Ik kan over het algemeen wel goed genoeg engels daar niet van)
Alsjeblieft als er iemand is met de nodige kennis, of een heel handige instructie op Internet heeft gevonden help mij!! Alvast bedankt!!

Groetjes Brenda.

P.S. Is er een ander programma waarmee ik, met ongeveer dezelfde kaliteit RPG games voor de DS kan maken, pls zeg het even en geef als het kan de benodigde instructies?


voor degenen die geen lid zijn van deze site en toch willen helpen, dit is mijn e-mail:
dummidoll@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan