william-nagels
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 apr 2007
Hoi,
Eerst wou ik een RTS maken in win32 maar dat leek me achteraf een beetje te moeilijk, voor mijn level.
Daarom maak ik hem eerst in DOS, daarna maak ik hem in win32 zo dat je maar 1 unit kunt maken enz. enz.
Maar nu vroeg ik me af : weten jullie een combat idee voor DOS?
Dit is mijn oorsprongkelijk idee
komt recht uit de commentaar
)
Jij valt aan met 45 troepen de verdiger verdedigt met 30 troepen.
(45-30)>10
Het komt er dus opaan om altijd met 10 troepen meer aan te vallen of te verdedigen.
Wanneer je een land aavalt en verliest en op je thuisbasis (het land waarmee ja aanviel)
staan minder dan 30 troepen wordt dit land automatisch van de vijand en verlies je de resterend troepen ook nog.
Deze troepen worden dan terug gestuurd naar de hoofdstad (het land waarmee je begon)
Hoewel je er rekening mee moet houden dat 10 troepen ervan naar de hoofdstad van de vijand verplaatst worden
Dus hoe je eigenlijk van je 30 troepen nog maar 20 troepen over.
Of van je 9 troepen dus niets
Als je een land verovert krijg je er 300 gold bij.
Wanneer je er 1 verliest verlies je 300 gold.
Maar het is niet echt dat eh , heeft er iemand een beter idee .
Als hij af is zal ik hem hier zekerz posten
William
Eerst wou ik een RTS maken in win32 maar dat leek me achteraf een beetje te moeilijk, voor mijn level.
Daarom maak ik hem eerst in DOS, daarna maak ik hem in win32 zo dat je maar 1 unit kunt maken enz. enz.
Maar nu vroeg ik me af : weten jullie een combat idee voor DOS?
Dit is mijn oorsprongkelijk idee

Jij valt aan met 45 troepen de verdiger verdedigt met 30 troepen.
(45-30)>10
Het komt er dus opaan om altijd met 10 troepen meer aan te vallen of te verdedigen.
Wanneer je een land aavalt en verliest en op je thuisbasis (het land waarmee ja aanviel)
staan minder dan 30 troepen wordt dit land automatisch van de vijand en verlies je de resterend troepen ook nog.
Deze troepen worden dan terug gestuurd naar de hoofdstad (het land waarmee je begon)
Hoewel je er rekening mee moet houden dat 10 troepen ervan naar de hoofdstad van de vijand verplaatst worden
Dus hoe je eigenlijk van je 30 troepen nog maar 20 troepen over.
Of van je 9 troepen dus niets
Als je een land verovert krijg je er 300 gold bij.
Wanneer je er 1 verliest verlies je 300 gold.
Maar het is niet echt dat eh , heeft er iemand een beter idee .
Als hij af is zal ik hem hier zekerz posten

William