Rts

Status
Niet open voor verdere reacties.

william-nagels

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Hoi,

Eerst wou ik een RTS maken in win32 maar dat leek me achteraf een beetje te moeilijk, voor mijn level.
Daarom maak ik hem eerst in DOS, daarna maak ik hem in win32 zo dat je maar 1 unit kunt maken enz. enz.
Maar nu vroeg ik me af : weten jullie een combat idee voor DOS?

Dit is mijn oorsprongkelijk idee:(komt recht uit de commentaar ;) )
Jij valt aan met 45 troepen de verdiger verdedigt met 30 troepen.
(45-30)>10
Het komt er dus opaan om altijd met 10 troepen meer aan te vallen of te verdedigen.
Wanneer je een land aavalt en verliest en op je thuisbasis (het land waarmee ja aanviel)
staan minder dan 30 troepen wordt dit land automatisch van de vijand en verlies je de resterend troepen ook nog.
Deze troepen worden dan terug gestuurd naar de hoofdstad (het land waarmee je begon)
Hoewel je er rekening mee moet houden dat 10 troepen ervan naar de hoofdstad van de vijand verplaatst worden
Dus hoe je eigenlijk van je 30 troepen nog maar 20 troepen over.
Of van je 9 troepen dus niets
Als je een land verovert krijg je er 300 gold bij.
Wanneer je er 1 verliest verlies je 300 gold.

Maar het is niet echt dat eh , heeft er iemand een beter idee .
Als hij af is zal ik hem hier zekerz posten :D

William:cool:

Ik zou er ook nog bij tellen dat verdedigen makkelijker gaat dan aanvallen. En die rts zal je moeten veranderen in tbs

hoi,

wat betekent tbs? :o (TextBased strategy?)
Het verdedigen idee:
bedoel je dan dat elk verdedigend mannetje 2 aanvallende mannetjes aankan?

William :cool:

Laatst bewerkt:
TBS = turn based strategie
Mijn idee is dat als je op of achter een muur van een paar meter dik zit dat je het langer overleeft dan degene die op een veldje tegen een poort staan te rammen terwijl er archers vanop een muur van een paar meter dik op hen te staan schieten
Dus ik dacht 2 verdedigen wint het van 1 aanvaller.
Daarmee kweek je ook de eigenschap dat verdedigen veel makkelijker gaat dan aanvalen dus zal de vijand een veel groter leger moeten aanvallen voor dat ze kunnen een stad veroveren. Dit vermijd de bekende rush taktieken

Laatst bewerkt:
En als je bevoorbeeld aanvalt met 4 troepen en verdedigt met 2 troepen is komt het gelijk op. Ik vind ook dat de verdedigers dan moeten winnen

Wil je misschien meewerken manhaeve?:)
Als je het met 2 maakt is het resultaat altijd beter
Als je mee wilt werken stuur je maar een mailtje naar:rawilliam@gmail.com en
zien we wel weer

William:cool:

Laatst bewerkt:
Ik heb dit topic even wat opgeschoond... chatten kunnen jullie beter via MSN doen nu jullie elkaars adressen hebben.

[/modbreak]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan