ruimte tussen snelkoppelingen op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mschaper

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2005
Berichten
330
ben nu over op windows 10 en werkt goed

maar nu is er op het bureaublad ruimte tussen de snelkoppelingen

hoe kan ik deze aanpassen??

zie bijlage

buroblad.png


mvg

mschaper
 
Hoi,

Niet het zelfde als altijd rechtermuisknop buroblad -beeld- vinkje weghalen bij pictogrammen automatisch schikken
 
die heb ik al uit gevinkt en op het beeld staat op kleine pictogrammen
 
Bij de geavanceerde instellingen voor vormgeving kan dat, zal ook wel bij kleur en vormgeving van vensters staan.
 
In Windows 10 is de interface ervoor niet meer beschikbaar maar je kan die instelling wel in het register regelen. Zie dit plaatje:
IconSpacing.PNG

Met de waarden voor IconSpacing en IconVerticalSpacing kan je spelen. Deze moeten wel binnen het bereik van -480 en -2750 blijven. De standaard voor beide is -1125. Tevens zal je na het wijzigen ervan moet uit- en weer inloggen om de wijziging te activeren en kan je kijken hoe je icoontjes werken qua plaatsing.

De standaard waarden in Windows 7 zijn:
IconSpacing: -1650
IconVerticalSpacing: -1200

Zoals altijd bij een registerwijziging, maak een backup van de sleutel die je wijzigt. In dit geval WindowMetrics. Dat kan in de register editor via Bestand en dan Exporteren.
 
Laatst bewerkt:
dat is volgens mij alleen voor de tekst en niet voor de afstanden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb via regedit de IconVerticalSpacing op -480 gezet maar je ziet nog niet gelijk verandering
en je moet het vinkje aan hebben staan bij pictogrammen uitlijnen op raster
dan kun je ze zelf op hun plek zetten en het ziet er beter uit je en hebt meer ruimte voor andere pictogrammen
 
Ok dan. Ik had het nog niet getest want mijn bureaublad is, op een klokje na, altijd helemaal leeg.
 
heb je dan het vinkje uitstaan burobladpictogrammen uit staan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan