Runescape - Freezes

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobotRobbie

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
Hallo
Naja ik speel runescape, maar ik heb wat problemen. Het spel reageerd vrij snel, alleen elke minuut freezed het een paar seconden.

Alle andere internet sites en functies op de pc doen het verder wel goed, nooit problemen en hij is vrij nieuw (3-4 maanden oud).

Ik kan er maar niet achter komen wat het is.

Het is iig niet de worlds, het is in elke world
Verder ligt het ook niet aan het spel, want mijn pc in het andere huis 3 km verderop werkt prima
Java heb ik ook al tig keer re-installed en andere versies.

Mijn pc:
4 Gig intern
1.4 tera harddisk
64 bits besturingsstystem
Inel(R) Core (TM) 2 Quad CPU Q9300 @ 2.50 GHz 2,50 GHz
9800 GT Videokaart

Als je verder nog iets moet weten laat het me weten.

Ik speel op internet explorer 8, maar op mozzila firefox hetzelfde probleem.

Iemand oplossingen?

member? zo niet.. dan kan het door die advertentie komen boven je window... klik op de advertisement met rechter muisknop dan kwaliteit(quality in het engels) en dan op ze laagst... anders ff spelen met je grafische instellingen :).. ik speel al 6 jaar :P anders toch nieuwste java downloade en echt al je oude uninstalleren... www.java.com heeft gwn de goeie ;) (standaard)
En sowieso heeft f2p(free to play) runescape al mindere verbinding/connectie dan p2p(pay to play)..bij members, dus betaald, hebben de worlds(servers) gewoon een snellere server... daar betaal je dan ook weer gedeeltelijk je membership voor :)
Succes!

Ruben

Laatst bewerkt:
member? zo niet.. dan kan het door die advertentie komen boven je window... klik op de advertisement met rechter muisknop dan kwaliteit(quality in het engels) en dan op ze laagst... anders ff spelen met je grafische instellingen :).. ik speel al 6 jaar :P anders toch nieuwste java downloade en echt al je oude uninstalleren... www.java.com heeft gwn de goeie ;) (standaard)
En sowieso heeft f2p(free to play) runescape al mindere verbinding/connectie dan p2p(pay to play)..bij members, dus betaald, hebben de worlds(servers) gewoon een snellere server... daar betaal je dan ook weer gedeeltelijk je membership voor :)
Succes!

Ruben

Ik ben member ja.
Hoe en waar kan ik spele nemt grafische kaart instellingen, ben in dat opzicht niet goed.
Ik heb nieuwste java al eens geprobeerd (Veel zeggen dat 12 zuigt). En ja ik heb oude ook uninstalled, ik heb nooit problemen gehad tot deze nieuwe pc. En het is nog wel een game pc. Ik weet verder ook van java.com.

Als je je member wereld laad vanaf de main page.. dan klik je gwn op graphic of anders ophet beeldscherm daar kan je veel zien.... zorg ervoor dat je, als je in volledig scherm speelt, de juiste resolutie kiest die bij jouw scherm past.... waar kon je dat ook alweer zien =\ kan je ff googele ;) in-game kan je waar je ''aid''(dat verbandskistje) on en off kan zetten..daar staat ook weer dat beeldscherm.. probeer daar eens wat mee ;) heb je die lag en freezes ook in low detail? dan kan je eventueel gaan denken aan verkeerde drivers waardoor je hardware niet goed gebruikt word.. dat had ik laatst ;) sapphire HD 4870 x2 maar RS alleen in low quality, na juiste driver weer perfect... het verdere verhaal bij drivers ben ik heel slecht in... (ook bij mijn eigen pc).. je hebt wel leuke programma's daarvoor: uniblue driverscanner.. ff een key zoeken en dan kan je zo downloade van nieuwste driver klikke... alleen of de laatste driver nou het beste is :rolleyes: En als laatste, je kan natuurlijk ook een virus/spyware etc. hebben... scan je pc grondig ;) is het uurtje wel waar.. als je niet zoveel op je pc hebt staan, dan zou ik windows opnieuw installeren... even alles op USB/CD/DVD en ff op nieuw beginnen... tip voor dit: schrijf je handige programma's op en/of zet ze op usb... geen gezeur ;) ik hoop voor je dat het lukt!

-Ruben

Als je je member wereld laad vanaf de main page.. dan klik je gwn op graphic of anders ophet beeldscherm daar kan je veel zien.... zorg ervoor dat je, als je in volledig scherm speelt, de juiste resolutie kiest die bij jouw scherm past.... waar kon je dat ook alweer zien =\ kan je ff googele ;) in-game kan je waar je ''aid''(dat verbandskistje) on en off kan zetten..daar staat ook weer dat beeldscherm.. probeer daar eens wat mee ;) heb je die lag en freezes ook in low detail? dan kan je eventueel gaan denken aan verkeerde drivers waardoor je hardware niet goed gebruikt word.. dat had ik laatst ;) sapphire HD 4870 x2 maar RS alleen in low quality, na juiste driver weer perfect... het verdere verhaal bij drivers ben ik heel slecht in... (ook bij mijn eigen pc).. je hebt wel leuke programma's daarvoor: uniblue driverscanner.. ff een key zoeken en dan kan je zo downloade van nieuwste driver klikke... alleen of de laatste driver nou het beste is :rolleyes: En als laatste, je kan natuurlijk ook een virus/spyware etc. hebben... scan je pc grondig ;) is het uurtje wel waar.. als je niet zoveel op je pc hebt staan, dan zou ik windows opnieuw installeren... even alles op USB/CD/DVD en ff op nieuw beginnen... tip voor dit: schrijf je handige programma's op en/of zet ze op usb... geen gezeur ;) ik hoop voor je dat het lukt!

-Ruben

Ahh oke je bedoelde rs graphics. Naja ik speel gewoon high de tail met oude schermvorm. Maar het is ook in low detail zo, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb nu van alles geprobeerd met drivers, dus ik ga het ff aankijken. Verder was dit al vanaf het begin en ik heb een virusscanner, dus een virus of spyware zal het niet zijn. Als niets lukt ga ik uiteindelijk wel windows re-installen. Bedankt voor de hulp iig.

Oke succes ;) ik zou windows proberen.. trouwens.. sluit alles af en speel alleen rs.. mss lutk dit.. anders kan je in taakbeheer (ctrl alt del) je priority(prioriteit) van rs van normaal naar hoog zetten... nadeel is dat de rest van je programma's (dus je pc) wel slomer reageert etc.... je zou het kunnen proberen... Groetjes! PS: RuneScape staat in taakbeheer als Java als het goed is ;) anders gwn als runescape... speel alleen RS en kijk gwn welk 'programma' cpu geheugen gebruikt... dan weet je het zeker ;)

-Ruben

Oke succes ;) ik zou windows proberen.. trouwens.. sluit alles af en speel alleen rs.. mss lutk dit.. anders kan je in taakbeheer (ctrl alt del) je priority(prioriteit) van rs van normaal naar hoog zetten... nadeel is dat de rest van je programma's (dus je pc) wel slomer reageert etc.... je zou het kunnen proberen... Groetjes! PS: RuneScape staat in taakbeheer als Java als het goed is ;) anders gwn als runescape... speel alleen RS en kijk gwn welk 'programma' cpu geheugen gebruikt... dan weet je het zeker ;)

-Ruben

Alleen rs werkt niet
Priority ook niet
Op 1 cpu maar spelen ook niet
Drivers update ook niet
Nieuwste java en uninstall en re-install ook niet

Ik weet het niet meer, buiten poging op windows opnieuw

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem, heb sindskort ook een nieuwe vista computer, gemaakt om te gamen en heb ook bij runescape dit probleem. Echte heb ik ook hetzelfde probleem bij andere games die java gebruiken (zoals pokerstars).

Ik denk dus dat het aan java ligt, maar wat is hier aan te doen??

Ja daar probeer ik ook achter te komen. Alleen niemand reageerd hier die verstand van heeft. Mayb op een maneri de 64 bit java of special instellen ofzo of een pc instelling, ik weet het niet ;\

Ik dus he :P Anders zat ik niet met het probleem :P

Maar ehm, er zijn wel mensen met 64 bit systeem en vista waar het prima op runt. Dus er is een standaard instelling van iets wat het blokkeerd of hun hebben aangepast. Dankje voor het zoeken, ik ga dingen proberen

Mag ik trouwens weten waar je dit vandaan heb? ;) Want er staan links in waar ik nu niet heenkan.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je lijst, het heeft wel een beetje geholpen, maar de lag/freez is nog niet helemaal weg.

* Try changing the 'Java Options' settings.
Go to the Java Options page on our website (under the 'Play Now' drop-down menu) and try changing the Java setting to 'Force Sun Java', press 'Save Settings', then proceed to load the game as normal.

Dat heeft de lag/freez enigsinds een beetje weggehaalt/verkort. Het is dus nu wel beter maar zeker niet optimaal.

De rest van de stappen weet ik zeker dat ik het zo heb/dat alles klopt.

Nog iemand suggesties??

Nee het helpt tog niet egt,

Wel bedankt.

Ik snap het echt niet, op de andere computer (die er nu niet meer is) heb ik daar noooit last van gehad.

En heb trouwens de 32 bit vista. geen 64....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan