Runtime Error103

Status
Niet open voor verdere reacties.

goretis

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Als een gebruiker inlogt krijgt die volgende melding.
runtime error 103 at 1043627F

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?

Het is trouwens op een Server dus ik ga niet teveel in het register klooien.

Inloggen op een ander account met Administrator-rechten en kijken of die wél goed kan inloggen. Is dat het geval, dan in Logboeken in logboek Toepassing kijken of je boven water kunt krijgen welke applicatie die melding spoog bij die andere gebruiker. Met die informatie verder kijken voor een oplossing (herinstallatie van die applicatie, zoeken op Google etc.)
Logboeken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Bedankt voor je bericht. De dingen die jij op noemt heb ik al geprobeerd ik kan in de event viewer echter niks er over terug vinden. onder admin account heb ik geen problemen. Hoop dat je nog wat weet.

Als die melding blijft staan in beeld, en de gebruiker wel wat verder kan doen (Start-knop aanklikken etc.) dan kun je proberen m.b.v. Process Explorer uit te zoeken welk programma dat meldingenvenster heeft 'veroorzaakt'.

Start process explorer, geef Agree op de gebruikersovereenkomst, sleep het 'droomvanger' icoontje (rechts van het 'verrekijkertje') over het meldingenvenster. Automatisch wordt dan de cursor op het veroorzakende programma/proces gezet.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Is inderdaad een mogelijkheid wellicht dat ik hier mee wel bepaalde processen zie draaien die ik via taakbeheer zelf niet zie. Het is dat deze melding verschijnt zich bij wijze van spreken 30 keer in pop ups opent en vervolgens automatisch in een fractie van een seconde waar dicht gooit.

Tijs heb gekeken maar kan niks vreemds vinden. Wellicht dat jij nog wat weet?

Heb je niet met Process Monitor kunnen achterhalen welk proces verantwoordelijk was voor het foutmelding-scherm?

Indien niet, start AutoRuns en kijk welke processen er automatisch gestart worden bij de een gebruiker die er géén last van heeft. Gaat hier dan vooral om het tabblad Logon
Maak een schermafdruk van alle gevonden zaken in dat tabblad, en print die uit (of sla het op).
Log dan in als de gebruiker die de problemen heeft, en start ook AutoRuns.
Vergelijk de schermafdruk met wat er bij deze gebruiker staat in tabblad Logon. Hopelijk haal je dan boven water wat verantwoordelijk is voor de (fout-)melding.

PS: Verwijder niets en vink ook niets uit in AutoRuns: Het gaat er hier alleen om uit te zoeken welk proces/programma verantwoordelijk zou kunnen zijn voor de foutmelding.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan