's avonds geen verbinding met adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkappers

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
Berichten
43
Hallo,

Ik heb een heel vreemd probleem.
Overdag heb ik geen enkel probleem met mijn adsl, maar na 6 uur ongeveer, word ik er om de 5 min soms wel gewoon afgegooid. Dan kan ik in eerste instantie mezelf een paar keer niet aanmelden, en na 1 minuut weer wel, maar dan houd hij het meestal maar heel even vol en lig ik er binnen de kortste keren weer uit.

Ik heb zelf een oud abonnement van KPN adsl-comfort met mxstream.
Ik heb een thomson usb speedtouch modem, zo'n lelijke ouwe groene
en ik heb een 1394 netwerkkaart.
De optie energiebeheer uitzetten heb ik geprobeerd, dat maakte geen verschil.

Iemand een idee?????
 
Zoals jij het beschrijft lijkt het probleem bij KPN/MxStream te liggen.

Uit je verhaal is technisch geen verklaring af te leiden dat het na 18:00 uur anders zou moeten dan van vóór 18:00 uur.

Vooral je verhaal dat het minstens een minuut duurt voordat je je weer aan kunt melden én dat je er zo weer 'afgegooid' wordt geeft extra voeding aan mijn gedachte over je probleem.

Ga met KPN/MxStream helpdesk in contact wat zij erover te melden hebben.

Praat vooral over de technische infrastructuur (in je buurt of misschien bij MxStream algemeen) die wellicht overbelast raakt na 18:00 uur. Spitsuur Internet begint na gewone werktijd tot ongeveer 22:00 uur, dus dit zou best aan de hand kunnen zijn.

Tijs.
 
Hartelijk dank voor je snelle reactie.
Op planet, mijn provider gaf als mogelijk probleem het volgende:

Het blijkt dat deze chipset (meestal te vinden bij AMD processors) problemen heeft met de stroomtoevoer via de USB poort naar uw computer. U kunt controleren of dit het geval is door het volgende te doen;

* Klik met de rechter muisknop op "Deze computer"
* Vervolgens met de linker muisknop op "Eigenschappen"
* Klik op het tabblad "Hardware"
* Klik op het knopje "Apparaatbeheer"
* Scroll geheel naar beneden naar het onderdeel "Usb controllers"/"UniversalSerialBusControllers"
* Open deze en controleer of deze sectie een onderdeel met "VIA" bevat.

Wanneer dit het geval is dient u contact op te nemen met de leverancier van uw PC. Deze kan u verder helpen met het oplossen van de problemen, eventueel via een USB Hub of een ander type modem.

Ik heb een amd athlon processor, dus t zou kunnen. Tevens heb ik in 1 usb poort, een usb splitter zitten, zodat ik met die ene poort 4 usb poorten heb. Dat zou t misschien ook kunnen zijn?
 
Met alle respect, maar vóór 18:00 uur zit precies dezelfde hardware in je apparaat als ná 18:00 uur...

Ik denk dus niet dat de 'tips' van de helpdesk je gaan helpen, en die tips zijn, m.i., helemaal niet toegesneden op je probleem.

Ik blijf dus bij mijn vermoeden dat de infrastructuur van KPN/MxStream de oorzaak is van je probleem, en niet je hardware.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan