sabotage p2p-gebruikers door muziekindustrie. Trojan horses

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Muziekindustrie overweegt sabotage p2p-gebruikers
Maandag, 5 mei 2003 - De muziekindustrie zint op onorthodoxe maatregelen - waaronder de inzet van Trojaanse paarden - om gebruikers van uitwisseldiensten aan te pakken.

De grote platenmaatschappijen financieren de ontwikkeling van software die de computers en internetverbindingen van p2p-gebruikers kunnen saboteren. Dat schrijft althans The New York Times, die zich daarbij baseert op topmensen binnen de muziekindustrie.

Het gaat daarbij onder meer om een Trojaans paard dat gebruikers van peer-to-peer (p2p) diensten doorverwijst naar een website waar ze de gezochte muziek legaal kunnen downloaden.

Het Trojaanse paard lijkt echter nog één van de meer goedaardige oplossingen. Zo zou het programma 'Silence' de harddisk van p2p-gebruikers afzoeken op illegale muziekbestanden om deze vervolgens te verwijderen. Ook een programma dat de computer van een illegale kopieerder voor een bepaalde tijd kan bevriezen, zou tot de mogelijkheden behoren.

Draconische maatregelen
Of de muziekindustrie deze programma's werkelijk gaat inzetten, valt te bezien. Het verspreiden van de beschreven software is hoogstwaarschijnlijk illegaal. "Het bevriezen van iemands computer valt niet binnen de mogelijkheden van het auteursrecht", stelt Lawrence Lessig, een door The New York Times geraadpleegde hoogleraar rechten.

Critici van de muziekindustrie denken dat de platenmaatschappijen af en toe met opzet berichten over nieuwe draconische maatregelen verspreiden, om de gebruikers van uitwisseldiensten angst in te boezemen.

Tot nu toe 'beperkt' de muziekindustrie zich tot het verspreiden van nepbestanden via muziekuitwisseldiensten. Onlangs nog verspreidde een platenmaatschappij 'muziekbestanden' die een waarschuwing van Madonna bleken te bevatten. Mensen die dachten het nieuwste nummer van Madonna te hebben gedownload, kregen de stem van de Amerikaanse popster te horen: "What the **** do you think you're doing?"

Ook filmmaatschappijen lijken actief bij het verspreiden van nepbestanden, zo blijkt uit reacties van WebWereld-lezers. Lezers die 'Johnny English' (de nieuwe film met Rowan Atkinson) binnenhalen, krijgen in plaats daarvan bijvoorbeeld 'Ace Ventura' te zien.
Bron: webwereld.nl
<hr>

Ik vind dat nou dat daar meteen trojans bij moeten. Vind ik slecht zelfs. :mad:

Laatst bewerkt:
Ach ja stelletje trieste figuren daar, als ik mp3's wil krijg ik ze toch wel.

Geplaatst door blaataap
Ach ja stelletje trieste figuren daar, als ik mp3's wil krijg ik ze toch wel.

Idd, hoe willen ze dat nou aanpakken en een .mp3.wav.lol maak ik echt niet open hoor :p

Laat de muziekindustrie eerst maar eens de prijs van CD's verlagen, zodat het weer aantrekkelijk wordt om een CD te kopen.

Je bent toch gek als je voor 40 minuten muziek, 20 euro moet betalen, als ie elders voor nop te downloaden is.

groetjes

Zo zou het programma 'Silence' de harddisk van p2p-gebruikers afzoeken op illegale muziekbestanden om deze vervolgens te verwijderen.
Slaat toch nergens op.. :confused: Een trojaan kan je ook via één of ander mail hebben binnengekregen..

en hoe onderscheidt je een illegaal van een legaal bestand?

De extensie, grootte en de aantal gebruikers bij 't downloaden...

Geplaatst door meelman
en hoe onderscheidt je een illegaal van een legaal bestand?

Door te kijken naar de TAG. Bijvoorbeeld, als er bij Album www.illegalemuziekhier.nl (mag geen echte sites noemen) dan weet je dat het niet legaal is.
Of er staat bij comment: Ripped by h4x0r of iets dergelijks

Geplaatst door Smartguy
Door te kijken naar de TAG. Bijvoorbeeld, als er bij Album www.illegalemuziekhier.nl (mag geen echte sites noemen) dan weet je dat het niet legaal is.
Dat kan toch nog altijd aangepast zijn door die gasten van de muziekindustrie?

Geplaatst door CiCi
De extensie, grootte en de aantal gebruikers bij 't downloaden...
Mp3's rippen van een cd (een legale cd van jezelf) is toegestaan. En als je die in de map van kazaa zet ziet ie er net zo uit als alle andere (illegale) files

Dan verwijder je zelf de tag. Of je zegt dat je die tag zelf verzonnen hebt en je klaagt ze daarom aan. D'r zijn vast wel een paar gekke amerikanen die dat doen.

Muziekindustrie valt downloaders lastig
De muziekindustrie is een nieuwe actie gestart om gebruikers van bestandsuitwisselingsprogramma's als Kazaa en Grokster dwars te zitten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de mogelijkheid dat gebruikers van deze programma's berichtjes naar elkaar sturen. Met behulp van een programma worden er massaal tekstberichtjes naar willekeurige gebruikers gestuurd waarin de platenmaatschappijen oproepen geen muziek te stelen. Tevens staat er een verkapt dreigement in door de mededeling dat de ontvanger niet anoniem is zodat zijn identiteit eenvoudig te achterhalen is.
De ontvangst van tekstberichten is gelukkig wel uit te schakelen.

Bron: dedigitalerevolutie.nl

ja dat is egt zo dom, van mij mogen ze kazaa enzo aanpakken hoor daar download ik af en toe wat mee, alle filmz zijn nep,muziek heb ik nog niet echt last van gehad. en idd die cd's zijn veel te duur en dan gaan ze zich af vragen waarom iedereen download ....hmmz

Allemaal loze dreigementen om mensen bang te maken,
laten ze eerder tijd besteden om de verkoopprijzen te verlagen, om de winstpercentages hoeven ze zich echt druk te maken. Stelletje pimps...
Is niet meer normaal ofwel!
Het is imo maar net wat je voor muziek over hebt, maar een domme fout is het zeker wel om prijzen te blijven verhogen nu het breedband tijdperk eris. Niet commercieël, lol.

Wat een oplossing zeg, trojans... dat zouden zij gewoon legaal op de markt mogen versprijden zeker? right
netalsof zij de rechten van een koning hebben en boven de samenleving staan, maatschappij maak je gek...

Nee het zal wel zo'n vaart welniet lopen, en la zou hetwel, dan vertrouw ik in eerste instantie op mijn norton firewall en vervolgens op de mensen die hun hand niet voorom draaien een nieuw programma in te luiden om die monopoly gedrag van "onze bazen" te ontlopen.

Zien we de logica? zij zeggen en wij volgen het op... nou nooit, een sorry aan ieder die veel aan de cd's verdient, maar dit is machtsmisbruik en niet objectief gedacht. (hoe meer geld hoe minder hersens? :p)

Kortom, me vind het alleen maar mooi,
het hele "wij domineren de samenleving"gedrag wat tot bloei komt zal mijn inziens het illegale gedrag alleen maar in de hand werken.
Van mij mogen ze dus, graag zelfs.

:rolleyes:
Hmmmz, goed bezig:D

Laatst bewerkt:
Straks krijg je nog het persbericht "muziekindustrie gaat downloaders hacken"
:p.

speciale eenheid traceert de plek waar je zit en pakt je op.

Maja als ze zulke dingen echt gaan doen winnen zij er ook niks mee

Geplaatst door meelman

Mp3's rippen van een cd (een legale cd van jezelf) is toegestaan. En als je die in de map van kazaa zet ziet ie er net zo uit als alle andere (illegale) files

Daarom dat het ook nooit legaal gaat worden wat ze willen doen...
Om deze reden ook:
Ook zijn er plannen van de muziekindustrie om MP3's te ontwikkelen, die verwijzen naar internetpagina's waarop legale MP3's worden aangeboden of naar pagina's waarin wordt gewezen op de illegaliteit van het downloaden van MP3's

Daar kunnen ze toch ook makkelijk iets bij steken waardoor die trojan dit ook verwijderd, en de gebruikers zou niks kunnen doen want veel kan ie niet bewijzen....

Zijn dáár dan geen wetten tegen. Je kan toch niet zomaar virussen lopen verspreiden alleen omdat andere dingen van je "stelen".

"Hij stal mijn auto, dus schoot ik hem neer" :confused:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan