Op onze windows 7 pc met google chrome-browser doet zich een probleem voor, waarvan ik denk dat het te maken heeft met malware of 'n virus.
In plaats van standaard de Google-zoekmachine te krijgen, verschijnt bij iedere opstart een zoekmachine die safefinder heet, en die allerlei onheil aangeeft over windows. Als je daarop ingaat, wordt de pc gescannd en worden honderden fouten en gevaren 'ontdekt', die je dan zou kunnen verwijderen met een programma, dat je moet betalen. Daarop ben ik niet ingegaan.
In de instellingen van chrome kun je instellen dat google de standaard zoekmachine is, maar daar stoort dit programma zich niet aan. Het begint steeds weer met safefinder.
Een paar vragen:
- gaat het hier om malware of een virus?
- indien het antwoord 'ja' is, hoe gevaarlijk is dit dan?
- en kan iemand mij helpen om hiervan af te komen.
Ik wacht op antwoorden.
Alvast bedankt
In plaats van standaard de Google-zoekmachine te krijgen, verschijnt bij iedere opstart een zoekmachine die safefinder heet, en die allerlei onheil aangeeft over windows. Als je daarop ingaat, wordt de pc gescannd en worden honderden fouten en gevaren 'ontdekt', die je dan zou kunnen verwijderen met een programma, dat je moet betalen. Daarop ben ik niet ingegaan.
In de instellingen van chrome kun je instellen dat google de standaard zoekmachine is, maar daar stoort dit programma zich niet aan. Het begint steeds weer met safefinder.
Een paar vragen:
- gaat het hier om malware of een virus?
- indien het antwoord 'ja' is, hoe gevaarlijk is dit dan?
- en kan iemand mij helpen om hiervan af te komen.
Ik wacht op antwoorden.
Alvast bedankt