samengevoegd worddocument éénmaal printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertvde

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
hallo,
Ik heb een db-tabel met query waar ik gegevens haal om te printen in een wordsjabloon. Nu heb ik in de tabel een vak voorzien om aan te geven welk record moet worden geprint (ja/nee). Hiervoor gebruik ik een query waarop ik dus filter op JA of NEE. Het probleem is dat ik dus altijd ALLE records print met JA, ook degene waar ik al een brief voor heb. In de query kan ik ik ook filteren op datum van ingave (datum van vandaag), dit sluit weer veel records uit zodat ik enkel de records print van vandaag maar is er geen oplossing om enkel degene te printen die nog niet geprint zijn.

mvg,

Ik begrijp het niet; je hebt (in je tabel neem ik aan) een veld waarin je aangeeft of een record geprint moet worden of niet. In je query filter je vervolgens op Ja. Dan moet de selectie die je afdrukt toch kloppen?

Inderdaad dit werkt. Maar de query heeft telkens ALLE records weer die aangevinkt staan. Ik kan natuurlijk bij elk record het vinkje manueel weghalen maar kan dit niet automatisch na het afprinten, zodanig dat ze niet telkens weer mee geselecteerd worden. Of weet iemand hiervoor een andere oplossing?

Je kunt het vinkje met een Update query automatisch laten verwijderen, als je dat bedoelt. In de procedure geef je dan eerst de printopdracht, en daarna voer je de query uit.

Michel,
Dit is eenvoudig en werkt prima. Nogmaals dank voor de medewerking.:thumb:
mvg,
Geert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan