Samenstellen: Game/multimedia desktop - max 700 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

matiasvane

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2011
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop.

Mijn huidige pc is meer dan 2 jaar oud en ik ben er niet meer tevreden over.
Tot mijn grote spijt is het een laptop (Acer aspire 7736ZG) en kan ik deze voor zover ik weet niet upgraden.

Ik zou daarom graag een desktop willen.
En liefst een samengestelde , heb namelijk gehoord dat die prijs/kwaliteit beter zijn.

Ik zou graag instaat zijn de volgende 2-2.5 jaar verder te kunnen met deze desktop
met eventuele upgrades in de toekomst zelf wat langer.

Ik zou met deze pc hoofdzakelijk gamen, mijn laptop behoud ik voor werk.
( ik game veel dus liefst een stille desktop die niet al te snel warm wordt.)
Moet zeker games als witcher 2, skyrim en saints row the third kunnen draaien.

De assemblage kan ik zelf niet doen. Die zou ik liever in de winkel zien gebeuren.

PS: Als besturingssysteem windows 7 home premium? ( kan ik dit in de toekomst eventueel nog vervangen door windows 8, mocht dat beter zijn? )
Dit staat wel op mijn laptop maar zal dit naar alle waarschijnlijkheid dan nogmaals moeten aanshaffen.

Hulp zou enorm geaprecieerd worden aangezien ikzelf bar weinig snap van het samenstellen van pcs.

Ok eerst en vooral kijken wat er de volgende 3 jaar uitkomt van games.. Kijk bij www.canyourunit.com naar de specs van de huidige games. en doe er dan wat bij
Maar ik denk dat je beter ook je buget bij je vraag zet. Want zonder dat hebben we geen richtlijnen.

Een Intel i7 is zeer goed. Maar het enige echte grote verschil met een i5 is hyperthreading. Dus dit zal goed zijn voor renderen in photshop,cinema4d enz..
Maar over het algemeen ga je niet Gigantisch veel merken bij gewoon gamen.

Dus als Processor stel ik i5 voor. Zorg dan ook dat je een goede koeling kiest (geen standaard intel koeling gebruiken)

Dan het 2de belangrijkste is je RAM. Hoe meer programma's / zwaardere programma's je gebruikt hoe meer je nodig hebt.
Gemiddeld hebben games 4gb nodig. Maar dat is zeker niet genoeg. Dus ik zou 8gb - 16gb kiezen *naargelang je prijs (weet dat je waarschijnlijk
het ram nog kunt gebruiken als je je pc wegdoet*

Zonder videokaart ben je met games niets. Ik stel een videokaart van hoger dan 1gb videogeheugen voor. Want games van nu hebben meestal al nood aan 1gb.
Maar 3gb is al redelijk duur. (kies ofwel ATI (nu amd) of Nvidea)

Vervolgens (en dit is eigenlijk het belangrijkste) is je Moederbord. Dit zorgt dat alles aan elkaar hangt.. Ik verkies meestal Gigabyte of MSI als moederborden, omdat ze lang meegaan, en de support voor drivers,handleidingen is zeer goed.

En dan nog wat extra dingen zoals DVD lezer, brander ,.... en HDD/ssd

een goede plek om te starten is ALTERNATE.nl (of be :) )
daar kan je je pc samenstellen en deze word in de winkel gemaakt. Je moet wel zelf zorgen dat alles is afgestemd op elkaar (en daar is het moederbord het belangrijkste mee)

bv:
Moederbord GA-8I915P kan max 4gb ram , dan moet je niet 8gb kopen want dat heeft geen zin.
En de socket is ook belangrijk want een intel i7 past niet op een socket van een intel pentium.

Maar de site geeft meestal wel aan of er iets fout is..

Gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan