• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samenvoegen in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

geekepouw

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Berichten
11
Hallo,

Ik heb een map met een groot aantal exel bestanden met meerdere bladen.
De opmaak van deze bladen zijn gelijk.
Nu wil ik een overzicht maken van verschillende cellen uit de verschillende bladen

voorbeeld
tab 1 (vlees) B4 en C4
tab 2 (vis) B43 en C43
tab 3 (vega) B44 en C44

het doel is om een overzicht te maken van
productnaam aantal gerechten en kostprijs per gerecht.

wie heeft de oplossing?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    75 KB · Weergaven: 37
Hallo,

Ik heb een map met een groot aantal exel bestanden met meerdere bladen.
De opmaak van deze bladen zijn gelijk.
Nu wil ik een overzicht maken van verschillende cellen uit de verschillende bladen

voorbeeld
tab 1 (vlees) B4 en C4
tab 2 (vis) B43 en C43
tab 3 (vega) B44 en C44

het doel is om een overzicht te maken van
productnaam aantal gerechten en kostprijs per gerecht.

wie heeft de oplossing?

Welkom op het forum

Ik heb het meermaals gelezen en getracht om een simulatie te doen van wat je vraagt maar tab 3 (vega) B44 en C44 daar staan lege cellen .
Ik vermoed dat je een lijstje wil krijgen :
Naam gerecht ..............
Kostprijs .....................
Verkoopprijs ................
Doe anders eens een manueel ingevuld voorbeeld
 
Welkom op het forum

Ik heb het meermaals gelezen en getracht om een simulatie te doen van wat je vraagt maar tab 3 (vega) B44 en C44 daar staan lege cellen .
Ik vermoed dat je een lijstje wil krijgen :
Naam gerecht ..............
Kostprijs .....................
Verkoopprijs ................
Doe anders eens een manueel ingevuld voorbeeld

Hoi trucker10,

lekker stom van mij:eek: maar ik heb mijn vraag verkeerd gesteld...
het moet zijn;

Ik zou graag een overzicht hebben van tab 1 (vlees) van alle exel files in een map
in dat overzicht wil ik graag;
- Naam C4
- Aantal gerechten C37
- kostprijs per gerecht C39

dit ook van tab 2 (vis)

en tab 3 (vega)

Ik heb er een voorbeeld bijgedaan hoe ik denk dat het overzicht er uit moet zien.

Het doel van deze aktie is dat we een overzicht hebben welke gerechten er goed lopen en ook nog eens niet te duur zijn.

groet Geeke
 

Bijlagen

  • overzicht vlees.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 42
Ik had iets in gedachten maar stuite op volgende probleem de samengevoegde cellen :( is wel mooi in de opmaak , maar speelt soms duiveltje bij het verder verwerken van de data .
 
Beste geekepouw ;)

Na lang zoeken ben ik er uitgeraakt, zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • gerechten.xls
    78,5 KB · Weergaven: 24
Beste geekepouw ;)

Na lang zoeken ben ik er uitgeraakt, zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny :thumb: ik wilde een array doen van de tabbladen en zo de ( rij ) cellen overbrengen naar een nieuw blad , maar het lukte mij niet :eek:
 
Het is nog niet helemaal wat het moet zijn , er word telkens een nieuw blad aangemaakt
Code:
Sub kostprijs()

 Dim destSH As Worksheet, sh As Worksheet
 Dim rw As Long

 Set destSH = Worksheets.Add(After:=Worksheets(Worksheets.Count))


 rw = 1
 For Each sh In Worksheets
     If sh.Name <> destSH.Name Then
                    
          sh.Range("C4").Copy
         
          With destSH.Cells(rw, 1)
            .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
            .EntireColumn.AutoFit
          End With
         
          sh.Range("C37").Copy
          With destSH.Cells(rw, 2)
             .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
             .EntireColumn.AutoFit
             
          sh.Range("C39").Copy
          With destSH.Cells(rw, 3)
             .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
             .EntireColumn.AutoFit
             
         rw = rw + 1
         
   End With
 End With
End If

 Next sh
     
End Sub
 

Bijlagen

  • voorbeeld(1).xls
    95 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Kan dat niet gemakkelijker met:

=Vlees!C4
=Vlees!C37
=Vlees!C39

En het zelfde voor Vis en Vega.

Of denk ik nu te simpel.

Zelf heb ik altijd graag een totaal overzicht van alle producten zodat je er een filter op kan zetten/een pivot tabel kan maken,........

Heb even een overzicht gemaakt als extra tabblad, heb nu met =Vlees!C34 gewerkt.
Dit zal beter en makkelijker kunnen, maar er zijn hiervoor betere specialisten dan mij.
 

Bijlagen

  • Gerechten met overzicht.xls
    84,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Beste RaymondC ;)

Dat kan, maar dan moet je alles handmatig doen en dat wil TS niet.
En als je met een validatie lijst werkt gaat dit ook niet.
Je hoeft enkel een lijst aan te maken van de gerechten en de rest wordt vanzelfs ingevuld.

PS: De formule kan korter nl:

=ALS(ISFOUT(INDIRECT(ADRES(37;3;;;VERT.ZOEKEN($A5;$K$3:$L$5;2;ONWAAR))));"";INDIRECT(ADRES(37;3;;;VERT.ZOEKEN($A5;$K$3:$L$5;2;ONWAAR))))

EN

=ALS(ISFOUT(INDIRECT(ADRES(39;3;;;VERT.ZOEKEN($A5;$K$3:$L$5;2;ONWAAR))));"";INDIRECT(ADRES(39;3;;;VERT.ZOEKEN($A5;$K$3:$L$5;2;ONWAAR))))

Zie aangepast bestandje, waar er een fout in zat.


Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • gerechten.xls
    78,5 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Danny,

Was ondertussen nog met het excel file bezig.
Heb nu dus handmatig een overzicht gemaakt van alle kosten/verkochte maaltijden enz enz enz.
Zie opmerking onderaan vorige post.
 
Beste RaymondC ;)

Mooi overzicht, MAAR als TS meer dan 100 gerechten heeft ga je dit dan allemaal handmatig ingeven ???

Groetjes Danny. :thumb:
 
Ik doe een nieuwe poging , nu met een tabblad " Kostprijs "
Code:
Sub kostprijs()

 Dim destSH As Worksheet, sh As Worksheet
 Dim rw As Long
 rw = 1
  With Application
        .ScreenUpdating = False
        .EnableEvents = False
    End With
     
    Application.DisplayAlerts = False
    On Error Resume Next
    ActiveWorkbook.Worksheets("Kostprijs").Delete
    On Error GoTo 0
    Application.DisplayAlerts = True

   
    Set destSH = ActiveWorkbook.Worksheets.Add
    destSH.Name = "Kostprijs"

 For Each sh In Worksheets
     If sh.Name <> destSH.Name Then
                    
          sh.Range("C4").Copy
         
          With destSH.Cells(rw, 1)
            .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
            .EntireColumn.AutoFit
          End With
         
          sh.Range("C37").Copy
          With destSH.Cells(rw, 2)
             .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
             .EntireColumn.AutoFit
             
          sh.Range("C39").Copy
          With destSH.Cells(rw, 3)
             .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
             .EntireColumn.AutoFit
             
         rw = rw + 1
         
   End With
 End With
End If

 Next sh
  Application.Goto destSH.Cells(1)
  With Application
        .ScreenUpdating = True
        .EnableEvents = True
    End With
     
End Sub
 

Bijlagen

  • voorbeeld(1).zip
    28,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
@Danny,

Nee dat was niet mijn bedoeling. Zie ook laatste regel van mijn commentaar.
Maar tis voor mij weer ff een tijd geleden dat ik vba gebruikt heb.

Wat ik duidelijk wilde maken naar de TO is dat zo'n overzicht je veel meer vertelt dan alleen maar de kostprijs te tonen.

Als je dit nu ook voor de menu samenstellingen doet, dan kan je een zeer mooie pivot maken (ja ik ben en blijf daar toch grote fan van).
En je ziet meteen waar je kosten zitten, wat je top menu is, welke grondstof veel wordt ingekocht enz enz.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik duidelijk wilde maken naar de TO is dat zo'n overzicht je veel meer vertelt dan alleen maar de kostprijs te tonen.

Als je dit nu ook voor de menu samenstellingen doet, dan kan je een zeer mooie pivot maken (ja ik ben en blijf daar toch grote fan van).
En je ziet meteen waar je kosten zitten, wat je top menu is, welke grondstof veel wordt ingekocht enz enz.

Waar wacht je op laat aan de TS zien wat de mogelijkheden zijn , misschien brengen je hem op een andere gedachte . show it :thumb:
 
Aangezien TS spreekt van een map met meerdere bestanden dacht ik eerder aan dit.
Het bestand moet wel buiten de directory met alle gerechten geplaatst worden
 

Bijlagen

  • overzichtalles.xls
    38,5 KB · Weergaven: 40
Open bestand Overzichtalles >> ALT-F11 >> Modules >>Module1 openen >> onder groene tekst het juiste pad naar de directory met gerechten intypen >> sluit VBEditor.
Toets nu ALT-F8 in >> Selecteer naam v/d macro (Verzamelen) >> uitvoeren
 
Klasse!!!!!

Helemaal goed!

Dit is exact wat ik de bedoeling was.:thumb::thumb:
Ik begin nu wat meer te snappen van dat macro gebeuren.

Nog een vraagje;
ik zou graag nog twee zaken erbij hebben in het overzicht

- datum C5 (nieuw)
- naam van het gerecht
- aantal gerechten
- kostprijs per gerecht
- actuele kostprijs% C55(nieuw)

zou je dat er nog bij kunnen maken of denk je dat ik dat zelf al zou kunnen:confused:

groet Geeke
 
Helemaal goed!

Dit is exact wat ik de bedoeling was.:thumb::thumb:
Ik begin nu wat meer te snappen van dat macro gebeuren.

Nog een vraagje;
ik zou graag nog twee zaken erbij hebben in het overzicht

- datum C5 (nieuw)
- naam van het gerecht
- aantal gerechten
- kostprijs per gerecht
- actuele kostprijs% C55(nieuw) in het voorbeeldje staat dit op C57

zou je dat er nog bij kunnen maken of denk je dat ik dat zelf al zou kunnen:confused:

groet Geeke

hier moet je dit aanpassen
Code:
Application.Union([[COLOR="Red"]C5:I5],[/COLOR] [C4:I4], [C37:I37], [C39:I39], [COLOR="red"][C57:I57]).[/COLOR]Copy
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan