Samenvoegen meerdere records excel/access naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

sisva

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2014
Ik wil in word een document maken met een overzicht van verschillende opleidingen.
Per blad komt er eerst een algemene uitleg van de opleiding. Daaronder komt dan een tabel met de mogelijke data en locaties.
Ik heb alle gegevens momenteel beschikbaar in 2 access tabellen, maar zou alles ook in 1 excel tabel kunnen zetten.

Ik dacht hiervoor afdruk samenvoegen te gebruiken in combinatie met 'volgend record als', maar ik weet niet hoe ik kan aangeven dat het volgende record (waarvan ik dan alleen de datums en locatie overneem) op hetzelfde blad moet staan als de opleiding dezelfde is als het vorige record.

Is er soms iemand die mij hierbij kan helpen?

Alvast bedankt!

Waarom maak je het rapport niet in Access? Dat lijkt mij de perfecte oplossing...

In het document moeten verschillende koppen en stijlen gemaakt worden. Bovendien moeten in het begin en op het eind van het document nog een aantal bladzijden komen en er moet ook een inhoudstafel gemaakt worden. Dat lijkt mij niet zo handig in Access, of ben ik daar verkeerd in?

Kan allemaal prima in Access. Je kunt zelfs een Word document in je Access rapport plaatsen als je grote lappen tekst nodig hebt. Je gebruikt de tabeldata dan voor je detailsectie.

Je hebt, als je het toch in Word wilt maken, iets als dit nodig:

Bijlagen

• SET veld Mailmerge.png
    SET veld Mailmerge.png
    9,3 KB · Weergaven: 339
Ik wil het ook wel in Access maken, maar aangezien ik niet weet hoe ik een inhoudsopgave met nummering in access maak en er veel lay-out werk bij het document komt kijken, dacht ik aan Word.

Bedankt voor het voorbeeld. Na enig uitzoekwerk is het mij gelukt dit te reproduceren. Ik denk dat ik daar verder mee zou moeten kunnen. Helaas heb ik wel 3 niveaus nodig, wat het nog een stuk ingewikkelder zal maken.

Het is mij redelijk gelukt om de 3 niveaus op te zetten, maar ik krijg de lay-out van mijn tabellen niet in orde.
Hieronder een vereenvoudigd voorbeeld van hoe de brochure er ongeveer zou moeten uitzien:
Testresultaat Brochure To Be.png
Ik krijg de verschillende rijen van de tabel echter niet mooi onder elkaar.
Dit is het resultaat dat ik momenteel krijg:
Testresultaat Brochure As Is.png
En hierbij de mail merge formules die ik hiervoor gebruikt heb.
Test mail merge brochure.png
Hierin staat een lijn (met " ") tussen de 2 tabellen, wat niet helemaal correct is. Als ik die lijn echter weglaat, staat een deel van mijn formule (" ") echter in mijn tabel, wat ervoor zorgt dat dit als tekst gelezen wordt, waardoor het resultaat ook niet meer correct is.

Voor de volledigheid ook nog even het basisbestand in Excel en de formules in Word.
Bekijk bijlage Testfile excel voor brochure.xlsx
Bekijk bijlage Test mail merge Brochure.docx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan