• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen/selectie tweetal tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo oeldere,

En daar gaat het volgens mij juist mis. Als ik namelijk kijk naar celwaarde G18 op tabblad 'Origineel' dan vermeldt deze een RD-waarde '5', welke echter '6' dient te zijn (celwaarde G6, tabblad 'Origineel').

Hetzelfde geldt ook voor celwaarde G20 op tabblad ' Origineel', welke niet correspondeert met celwaarde G5 op tabblad 'Nieuw'.

Voor dit soort klusjes hebben we VBA:

Code:
Sub tst()
  st = Sheets("nieuw").UsedRange
  For j = 2 To UBound(st)
    Cells(j, 8) = st(j, 1) & st(j, 2) & st(j, 3)
  Next

sq = Sheets("origineel").UsedRange
  For j = 2 To UBound(sq)
    sq(j, 7) = Sheets("nieuw").Columns(8).Find(sq(j, 1) & sq(j, 2) & sq(j, 3), , xlValues, 1).Offset(, -2)
  Next
  Sheets("origineel").UsedRange = sq
End Sub
Deze code is uitgevoerd op je oorspronkelijk geplaatste bestand (zonder extra kolommen).

PS. minder fraai was het dubbel voorkomen van 101Bedrijf2000

Beste snb,

De reden dat bedrijf A tweemaal staat vermeldt is dat dit bedrijf twee segmenten rapporteert voor het jaar 2000. Dit is dus met opzet gedaan aangezien de oorspronkelijk dataset eveneens een dergelijke opbouw kent.

Hallo oeldere,

En daar gaat het volgens mij juist mis. Als ik namelijk kijk naar celwaarde G18 op tabblad 'Origineel' dan vermeldt deze een RD-waarde '5', welke echter '6' dient te zijn (celwaarde G6, tabblad 'Origineel').

Hetzelfde geldt ook voor celwaarde G20 op tabblad ' Origineel', welke niet correspondeert met celwaarde G5 op tabblad 'Nieuw'.

Dit klopt niet (zie bijgevoegd aangepast bestand).
Dit bestand plaats ik strakjes nog even.

Moet nu nog even weg.

Opmerking SNB
PS. minder fraai was het dubbel voorkomen van 101Bedrijf2000
bestand wordt strakjes nog bijgevoegd.
Deze code is uitgevoerd op je oorspronkelijk geplaatste bestand (zonder extra kolommen).
Einde opmerking SNB

Jouw bestand zorgt, zoals ik ook al had aangegeven voor onduidelijkheid.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan