• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samenvoegen van cellen dmv macro's en dubbele waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco1987

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Goedemiddag allemaal,

mogelijk hebben jullie de laatste dagen al wat van mij voorbij zien komen, ik ben helaas geen held in macro's

is er een mogelijkheid dat sheet FoodData K2 automatisch ingevuld wordt met gegevens van PRODUCT a7 tm a32 op basis van hoogste waarde (dubbelingen worden bij elkaar opgeteld) de waardes worden net als de andere regels ingevuld. Als ik de PRODCODE in vul op B2.

en uiteraard bij een nieuw taartje die ik aanmaak in Sheet PRODUCT en ik vul de prodcode in bij FoodData moet hij het zelfde truukje doen als hier boven staat omschreven.

vriendelijke groet
Remco

Bijlagen

Wat is feitelijk de toegevoegde waarde van het blad fooddata?

Gebruik ik om labels te maken voor onze taartjes☺️. Daar moet je de ingrediënten vermelden. Je begint bij het vermelden altijd met de hoogste waarde.

en wat is de hoogste waarde: gewicht, calorieën, vetgehalte, suiker?

hoe kom je aan het gewicht van een ganse taart?

Laatst bewerkt:
Voorbeeld is onderdeel van de stappen vAn het recept. Eerste laag 2de laag etc

Ik heb op het sheet product
3 cellen

A = ingrediënten
B = hoeveel
C = eenheid

A moet b optellen als het a en c een match is.

Bij sheet product begin ik eerst met algemene gegevens welke alee gaan naar sheet ProdData. Daarna begin ik met het schrijven wat er nodig is om het product te maken.

hoe kom je dan aan een totaal gewicht 1968 gram als de ingrediënten samen 1588 gram wegen + een klein handje muntblad?

Het is een demo bestand heb de echte waardes vervangen. Als je de prodcode opnieuw invult veranderd alle gegevens weer in sheet FoodData.

Volgens mij heb je niet meer nodig dan dit. het is zinloos meerdere tabbladen aan te maken met steeds hetzelfde.

WOW, Next level! ziet er wel heel gaaf uit! ik kan het dan alleen niet meer gebruiken voor mijn labelprint software welke data haalt uit access.
ik zal mijn best doen om even duidelijke voorbeelden te maken en een omschrijving.
ik ben wel echt zeer onder de indruk over het bestand

Volgens mij heb je niet meer nodig dan dit. het is zinloos meerdere tabbladen aan te maken met steeds hetzelfde.

in de bijlage een nieuw demo bestand en 2 voorbeelden van microsoft access en van een label software welke de data uit mijn access database haalt.

ik heb in het demo bestand een uitleg geschreven waarom iets nodig is en wat ik bedoel met de ingrediënten. de ingrediënten is ook weer terug te zien in afbeelding label afdruk.

#nog steeds onder de indruk wat macro's en excel kan

Bijlagen

• KG VERSIE demo.xlsm
    KG VERSIE demo.xlsm
    135,6 KB · Weergaven: 12
  • access voorbeeld 2 data sheets.jpg
    access voorbeeld 2 data sheets.jpg
    226,7 KB · Weergaven: 16
  • label afdruk.jpg
    label afdruk.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 18
dat zal dan zo zijn. dat was ook de reden waarom ik eens gezegd heb om alle cellen die je zelf moet invullen bij elkaar te zetten.

Bijlagen

dat zal dan zo zijn. dat was ook de reden waarom ik eens gezegd heb om alle cellen die je zelf moet invullen bij elkaar te zetten.

ik kan B37 niet bewerken, doe ik iets fout?
B37 mag ook op een handigere plek als dat eenvoudiger is.

toen was ik nog niet zo snugger dat het voor je database niets uitmaakt op welke plek een kolom staat , door jou ben ik daar ook over na gaan denken hehe

Bekijk bijlage 364069

Laatst bewerkt:
Wil je de bijlage svp aan het bericht hangen door gebruik te maken van de paperclip in het geavanceerd scherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan