samenvoegen van query of tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leuvegos

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Berichten
5
Beste,

Ik zou graag één blaadje afdrukken met gegeven die uit verschillende tabellen (of query's) komen. In rapportten lukt het me blijkbaar niet om verschillende tabellen te plaatsen. Kan ik eventueel via een exell gaan? Is dat makkelijk te schrijven in macro?

Dank je wel voor de reactie.:confused:
 
Heb je zo weinig informatie in de database staan dat het allemaal op een blaadje past?

Nee dat kan niet zomaar in een query of rapport, met zo weinig data is idd Excel of Word het aangewezen medium en wel via de aloude methode van "copy/paste"....

SucZeven
 
ik heb wel veel info maar de bedoeling is een overzicht te geven van de actieve delen van de tabellen. Dus is draai per tabel een query en laat daarmee de items die van toepassing zijn verschijnen in een rapport. De bedoeling is dus om de vier tabellen die door midel van vier query's op vier rapporten komen, samen te voegen tot één overzichtelijke blad (rapport) desnoods via export naar exell. Alle hulp is welkom. Waarschijnlijk is dit enkel mogelijk via een grote omweg maar deze ken ik niet.

mvg
 
weet je dan hoe ik met een cmd macro de gegevens kan overbrengen naar exell of word om ze daar dan met een andere macro samen te voegen op een blad. Ik wil graag in acces blijven werken omdat de gebruiker hier baat bij heeft via de formulieren.
 
Je kunt met behulp van queries de gegevens uit meerdere tabellen en/of queries bij elkaar brengen. Hiermee kun je zeer ver gaan! Overzetten naar Excel is dus absoluut niet nodig!
Hulp hiervoor kun je bijvoorbeeld hier vinden: http://www.gratiscursus.be/access_2003/
 
Alvast bedankt voor de reacties, mijn probleem geraakt niet opgelost.
Ik leg het eens zeer specifiek uit.
Ik heb tabel 1, tabel 2, tabel 3 en tabel 4. Daarop voer ik een query uit en vervolgens moet het resultaat van de query's op een blad verschijnen.

bvb rapport (of exell)

Koptekst

Titel 1 (query van tabel 1)

veld 1 veld 2 veld 3 Veld 4 Veld 5 veld 6

gegevens gegevens gegevens gegevens gegevens gegevens

Titel 2 (query van tabel 2)

veld 1 veld 2 veld 3 Veld 4 Veld 5 veld 6 veld 7

gegevens gegevens gegevens gegevens gegevens gegevens gegevens

Titel 3 (query van tabel 3)

veld 1 veld 2 veld 3 Veld 4 Veld 5 veld 6

gegevens gegevens gegevens gegevens gegevens gegevens

Titel 4 (query van tabel 4)

veld 1 veld 2 veld 3 Veld 4 Veld 5

gegevens gegevens gegevens gegevens gegevens


Voettekst

Alvast bedankt voor de reactie
 
Dat is geen enkel probleem in access als je database ontwerp goed is.
Je kunt dat realiseren door te werken met subrapporten in je rapport.
Hoe je met subrapporten in access moet werken wordt ook hier uitgelegd: http://www.gratiscursus.be/access_2003/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan