samsung galaxy S gt i9000 traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter yolo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yolo

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2013
Hallo,
Ik heb 1 week geleden de 2/3 jaar oude Samsung Galaxy s gt i9000 van mijn moeder gekregen. Deze is erg traag en klemt soms ook voor enkele seconde. Ik heb er maar weinig apps op staan en de die er op staan zijn op de sd-kaart ik heb de volgende apps erop staan:
- Avg antivirus
- Facebook (tjaa dat speelt wel mee maar zonder facebook werkt het nog steeds niet echt soepel)
- Minecraft pocket edition (een spel. Dat NIET op de achtergrond draait en vereist geen wifi)
- whatsapp

Verder doe ik via de antivirus wel eens een task killer geval :D en ik heb de telefoon al eens teruggezet naar de fabriek instelling. Met SD kaart formateren en al
Natuurlijk heb ik vooraf al even op google gekeken en daar stonden allemaal dingen over de ROM, andere Android erop zetten, rooten etc.
Zover ik weet heeft dat te maken met de firmware (Android). Vaak kwam ik tegen dat mensen het oploste door Android 2.3.3 terug te zette. Hoe doe ik dit of is er een andere oplossing???

Specificaties van de telefoon.

4 GB SD kaart waarvan 1.3 GB gebruikt.
364 MB ram
1.87 GB telefoon geheugen waarvan 194 MB gebruikt.
Android 2.3.6 geen root

Als u de baseband versie, kernel versie en buildnummer of andere gegevens nodig heeft zegt u het maar.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
heb je al eens een systeem herstel gedaan dus echt terug naar de fabriek instelling.

Ik heb het op de volgende manier gedaan:
Instellingen > privacy > standaard gegevens herstellen > formatteer USB opslag aanvinken > telefoon opnieuw instellen.
Toen ging de telefoon uit. Hij startte opnieuw. Toen moest ik een paar instellingen doen van de wifi, gmail en GPS. En toen was mijn telefoon gereset. De Android versie was nog steeds 2.3.6. Toen ik hem kocht 2.3.3.

Is dit de systeem herstel die u bedoeld???

Laatst bewerkt door een moderator:
nee dat is de niet harde reset.

even in de handleiding kijken hoe je dat moet doen.
zijn drie knoppen die je moet indrukken.

Oh oké volgens de handleiding moet dat via home knop+ geluid harder+ aan/uit knop. maar raak ik dan mijn bestanden kwijt? Want dan moet ik even een back up maken. En ik las op google dat het ook kan via samsung kies weet u hier meer van?

Laatst bewerkt door een moderator:
@Pcfreak1997 dat heb ik al eens geprobeerd precies dezelfde app ;D.

@Puppie ik weet nu hoe ik die "reset" dus doe. Zie vorige post.
Maar wat gebeurt er als ik die harde reset doe? Alles eraf toch? En Android blijft er wel opstaan. Dus eigenlijk zoals hij was toen mijn moeder hem kocht. Toch?

ja alles gaat er dan af en begin je weer helemaal clean.

Oké ik moet nu weg en ga morgen naar de efteling. Dus ik reset hem woensdag even. Ik zal jullie dan laten weten of het is gelukt.

Het heeft wel redelijk gewerkt. Het is nog steeds niet fantastisch snel maar ja het is niet het nieuwste model telefoon dus ik moet niet het beste van het beste Verwachten.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan