Samsung HN-M750MBB 750GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Kan iemand mij vertellen of de Samsung HN-M750MBB 750GB harde schijf een trage schijf is, mijn laptop is namelijk zeer traag en zou dit aan deze harde schijf kunnen liggen?

je hebt een spinpoint hdd en die zijn over het algemeen redelijk snel. je kan ook eens kijken hoeveel fysiek geheugen je hebt door in opdrachtprompt msinfo32.exe in te tikken. by the way: welke processor heb je?

fysiek geheugen is 8GB, de processor is de Intel core i7 2670QM 2.2.GHZ

oké, dit is dan redelijk raar, je kan eens naar scancircle.com gaan en dan op direct scannen klikken. er download dan een bestandje en die moet je dan ff openen. dan op overzicht tonen klikken en als je dan een screenshot zou kunnen maken kan ik ff meekijken;)

prtscr toets meestal rechtsbovenin van je toetsenbord en dan plakken in paint, bestand, opslaan, kies een naam en sla hem op op het bureaublad. ga weer terug naar je topic en klik op het kleine afbeeldinkje met die 4 puntjes net boven waar je kan typen.

Je zou ook wat informatie over de laptop kunnen geven want de werkingssnelheid van de hdd is absoluut niet alleen verantwoordelijk voor de algehele performance van de machine, sterker nog, ik durf eigenlijk wel te stellen dat een nieuwe machine met daarop een verse Windowsinstallatie, zelfs met een relatief trage hdd, nog snel is.
Redelijk wat factoren kunnen een rol spelen:

- ouderdom van de Windowsinstallatie : lees hierin o.a. ook : ouderdom van het Windowsregister
- internetgebruik (en dan met name het downloaden vanaf en of / bekijken van div. sites,
- merk virusscanner,
- geïnstalleerde en vaak (onnodig) mee opstartende en resident blijvende software van bijv. mobiele telefoons,
- periodiek onderhoud dat je pleegt?

Naamloos.jpg

Ik heb het op het bureaublad staan maar krijg het niet in de topic, krijg alleen de bovenstaande tekst

huh, dat is raar. alles ziet er goed uit. je laptop komt minimaal uit 2008 en dan max. uit 2014. heb je veel programmatjes geinstalleerd? (vooral troep versloomt je pc) en wat gast0225 zegt, kijk ook nog ff naar die dingetjes.

Ik moet vandaag helaas stoppen (werk), ik kom hier morgenavond op terug.

Door de informatie te geven waarover ik schrijf in mijn vorige bericht..................!!!

Ik zou het kunnen 'uittekenen' voor je :

welke programma's heb je naast Windows allemaal op je machine geïnstalleerd staan ? (Configuratiescherm, programma's)

Laatst bewerkt:
config1.jpgconfig2.jpgconfig3.jpg

Als ik de laptop in fabriekstoestand (kooptoestand) terug breng blijft hij even traag, dan staan er alleen de programma's welke medion erop gezet heeft op.
Downloaden doe ik bijna nooit.
De virus scanner is Microsoft Essentials waarmee ik de laptop regel matig scan en ik schoon hem regelmatig op met ccleaner.
De ouderdom van het Windowsregister weet ik niet, ik weet ook niet hoe ik dit moet updaten en verder heb ik automatisch updaten aan staan voor de laptop.

Dan nu de mogelijk belangrijkste vraag : je schrijft dat de laptop traag is : is dit geleidelijk begonnen; deed zich dit min of meer 'opeens' voor, of is de laptop vanaf het begin traag geweest, vanaf het moment van aankoop dus?

Aanvullende vragen :

- krijg je wel regelmatig updates van Microsoft binnen en installeer je die ook?
- welke controles laat je Ccleaner uitvoeren?
- welk type laptop heb je precies?

Laatst bewerkt:
De laptop is vanaf het begin traag.
Ik heb deze laptop van Medion gekregen inruil voor een andere laptop welke in de garantie termijn stuk was gegaan en niet meer te repareren was.

Ok.
Ik paste mijn vorige bericht aan terwijl jij je antwoord postte. Wil je de aanvullende vragen nog even beantwoorden?

Ik krijg regelmatig Microsoft updates binnen en deze worden volgens mij ook geïnstalleerd.
Ccleaner laat ik de standaard scan uitvoeren en daarna klik ik op opschonen.
Het is de Medion erazer X6816 MD97972

Helder. Ik ga even wat lezen over je laptop. Als jij ondertussen even Ccleaner wil opstarten en dan links op de blauwe kubussen wil klikken (register), vervolgens laten scannen op fouten, na de scan kiezen voor het laten herstellen van de fouten en daarna het maken van de backup toestaan en tot slotte de gevonden fouten allemaal laten herstellen. Herhaal deze actie totdat Ccleander geen fouten meer vindt.

edit : ik ga er vanuit dat we over hetzelfde tooltje 'praten'? Ccleaner, het tooltje met als logo de rode C met de borstel er doorheen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan