Samsung Notebook ~8GB RAM usage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
921
Beste forumleden,

Bij een nieuwe laptop van een familielid duiken er enkele problemen op. Het is een nieuwe samsung notebook die
vol met bloatware was gestoken. Het eigenlijke probleem waarom ik me om deze laptop ontferm was doordat deze niet op het internet
kon (wat uiteindelijk norton blijkt te zijn).

Een schone installatie is blijkbaar niet mogelijk omdat het een OEM versie is en de product key enkel werkt bij de herstelpartitie (wat terug bloatware erop zet).

De laptop is nu vrij van bloatware maar verbruikt rond de ~8GB ram na het opstarten. Bij taakbeheer valt er niets op dat veel ram lijkt te gebruiken, zelfs
bij broncontrole is het hoogste enkel 'MsMpEng.exe' dat rond de 100 MB gebruikt (Wat ik op andere pc's ook heb en dus normaal is).

Mijn eerste gedachte was de pager file. Ik heb verschillende malen geprobeerd om deze aan te passen en zelfs uit te zetten, maar zonder resultaat.
Mijn tweede gedachte was dat Intel HD Graphics met al het ram geheugen ging lopen, maar na geforceerd te hebben in de Physx instellingen dat enkel de Nvidea kaart
gebruikt word was dit nog steeds hetzelfde.
Een virus is bijna 100% uitgesloten aangezien de pc nog geen enkele keer aan het internet heeft gehangen buiten updates voor Windows. Ook heb ik de virus scanner (MS Essentials) laten draaien.

Bij prestaties zie ik dat 5GB bij de Niet-verwisselbare pool (nonpaged pool) word toegewezen. Deze waarde stijgt of daalt niet en blijft mooi op 5GB.

Wie wie o wie kan mij helpen ;)

paged.png

Mvg,
Maxim Van de Wynckel
 
Laatst bewerkt:
AH, Windows 8. Daar zit de Serial Key niet in de herstelpartitie, maar ingebakken in de BIOS. Je kan dus wel een schone installatie doen, mits je een normale Windows 8 DVD/ISO hebt.
 
Beste Maxim,

Heb jij toevallig al gekeken welke processen er op starten met MSconfig?
Trouwens een nieuwe installatie doen van Windows 8 is geen probleem, bij een Oem is de key namelijk opgenomen in de Bios en zou die hem automatisch activeren.

Groetjes
Marcel
 
Wel bij het gebruik van een installatie dvd gaf deze aan dat de ingegeven licentie (had niets ingegeven) niet werkt op een nieuwe installatie (handelsversie).
Bij andere merken heb ik hier nooit problemen mee gehad maar nu bij samsung wel.

Desalniettemin is het probleem toch opgelost geraakt. Samsung had een programma erop gezet (Intellimemory) wat 5GB alloceerde zonder dat dit zichtbaar was.

http://superuser.com/questions/538151/how-to-speed-up-windows-8-on-samsung-laptop

Dus het probleem is nu opgelost ;)

- Maximvdw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan