Samsung Omnia I900 interne GPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kleinjan

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Berichten
6
Kan iemand mij helpen met het volgende. Ik heb op de Samsung I900 TomTom geinstaleerd. TomTom werkt perfect, krijg geen foutmeldingen of wat dan ook. Het enige probleem is dat die niet de interne GPS vindt. Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd. Ik kan namelijk nergens in de instellingen van TomTom of van de Samsung iets vinden over het activeren van de interne GPS.

Ik heb al op heel veel forums, binnen en buitenland gekeken en gezocht naar een oplossing. Mijn conclusie is dat die er niet is, niet zolang als samsung niet met een juiste firmware update komt. Bij deze wil ik topic dan ook sluiten
 
Laatst bewerkt:
welk gps heb je in tomtom gekozen?
Als het goed is moet je andere NMEA gps ontvanger kiezen baudsnelheid 57600 en dan de com poort waar hij op je omnia is gezet, of gps-hwcom.
 
Heej, ik heb ook net de Omnia gekocht en zou ook graag gebruik maken van de GPS.
Maar ik heb enkele vragen hierover:
- Moet je iets installeren ofzo om de GPS te kunnen gebruiken?
- Kost het geld om hem te gebruiken?
- HOE gebruik je hem dan? Want ik vind wel instellingen enzo over GPS, maar vind niet hoe ik hem moet gebruiken :s
 
Gebruik GPS

Krikke
Als je wilt gaan navigeren met je telefoon dan moet je navigatie software installeren. Samsung zegt dat verscheidene software pakketten kunnen werken met de interne GPS module van de telefoon. Dit is echter niet waar, gezien de vele vragen en reacties over de verschillende forums. Ik zelf ben hier al 3 weken intensief mee bezig en vindt nergens een werkende oplossing ( zie bijgevoegd stukje tekst in mijn vraag). De enige manier om te navigeren met je telefoon is via bluetooth en een externe gps ontvanger.
 
oke, dat is wel jammer, maar toch bedankt voor je antwoord, nu hoef ik tenminste niet meer te zoeken :)

Christophe
 
TT op je Omnia

Wanneer je TomTom op je Omnia wilt gebruiken met de ingebouwde gps moet je het programma "gpsgate"installeren , anders zal TT nooit werken met de ingebouwde gps . :confused:
Trouwens Igo8 en Sygic MCGuider werken uitstekend met de interne gps van de Omnia, ikzelf vind Sygic beter dan TomTom.

Voordat jullie me vragen waar je het progje "gpsgate" kan vinden, verwijs ik jullie naar GooGle.:p Flauw hé.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees dat je het progje gpsgate gebruikt en dat je sigic draaiend hebt. Ik heb ook beide op mijn omnia staan maar krijg het niet werkend op interne gps. Als ik gpsgate laat zoeken naar mijn interne gps vind het niks, geen gps gevonden. Terwijl als ik bij de instellingen van sigic kijk ik daar nmea gps en buadrate 4800 en com 3 en com 9 voor hardware heb staan. Toch is het voor mij niet moglijk om een fix te krijgen met de interne gps. Ook heb ik tomtom navigater staan maar hier hetzelfde resultaat. Pak ik een bleutooth ontvanger dan werken beide programmas perfect. Heb je nog enig idee waar ik ht in zoeken moet. Graag een reactie

m.v.g.
Kleinjan
 
hallo, Sygic heeft dat progje gpsgate niet nodig (alleen tomtom) wanneer je Sygic opstart kan het wel 5 tot 10 min duren de 1ste keer voordat die een fix heeft. Het helpt ook wanneer je buiten gaat staan . Je Instellingen staan trouwens wel goed, baudrate 4800 en com 3.
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,
Na even (toch wel een hele poos) googlen kwam ik hier uit: http://www.winmo.nl/?p=520.
Daar wordt de oplossing aangedragen. Works a charm met TomTom! Ben helemaal happy met m'n i900 nu. :)
 
ik heb hetzelfde probleem. krijg de gps ook niet aan de gang vanalles geprobeerd, o.a. gpsgate, portsplitter, gpsproxy. ze krijgen allemaal geen data van de gps.. ik heb mijn telefoon van t-mobile. zou het misschien aan de firmware van tmobile liggen?

grts,

Hans
 
ik heb op de omnia eerst sygic geïnstalleerd wat direct met de interne gps werkte. Nu een meer actuele Igo 8 gedl en geïnstalleerd, deze werkt ook perfect maar nu kan Google maps en Sygic de interne gps dus niet meer vinden. Iemand ervaring of dat met een van bovenstaande oplossingen wel zou moeten lukken voordat de telefoon niet meer werkzaam is?.
 
Oplossing tomtom omnia

Ik ben er 3 dagen mee bezig geweest maar mijn tomtom werkt!

Doe als volgt:

Lees goed!!! Als je 1 ding vergeet werkt het niet!


installeer tomtom Navigator 7.910.9185 incl. de map Western_Europe_1GB_815.2024

Daarna schakel je eerst Enhanced GPS uit.
Instellingen -> Systeem -> Enhanced GPS

Koppel je Omnia aan je pc via de usb. (activesync)
Installeer Total Commander eerst, dus "tcmdpocketarm" uitvoeren, vanaf de pc!!
Alles wijst zich vanzelf, dus kies een taal, je moet de installatiepad niet veranderen.
Windows mobile centre zegt dat je nog wat stappen op de mobiel moet uitvoeren.
Pak je Omnia erbij en installeer het gewoon.
Werkt alleen als je usb modus op activesync hebt staan!
In te stellen bij start --> instellingen ---> verbindingen ---> usb verbindings modus


Nu zoek je Total Commander op uit je programma's, uitvoeren.


Open daarin: \\Plugins -> registry -> HKLM -> System -> CurrentControlSet -> GPS Intermediate Driver
Nu zie je de bestanden: CurrentLogFile en OldLogFile.
Verwijder de waardes die hier in staan (\GPSID_log.txt en \GPSID_log.bak).
Sluit nu Total Commander af.

Start je Omnia nu opnieuw op (soft-reset)(uitknoppie)
Doe hem weer aan.

Ga nu met verkenner naar 'Mijn apparaat' en verwijder dan het bestand GPSID_log

********************************************************************************************************

Ni ga je Portsplitter installeren!


Wanneer je het programma start zie je dat het allemaal ook heel simpel oogt.
Je dient het zaakje eenmalig goed te zetten wanneer je PortSplitter wilt gebruiken om TomTom van hulp te voorzien.


Hoe stel je PortSplitter in?
Zet in Windows Mobile (Start - Instellingen - Systeem - Externe GPS) de GPS programmapoort op COM7, de hardwarepoort op COM9
en de baudrate op 4800. ‘GPS automatisch beheren’ moet aangevinkt zijn.

Schakel nu bij Start --> Instellingen ---> Enhanced GPS, XTRA -->IN<--, en automatisch downloaden uit.(eerder heb je hem uitgezet)

In PortSplitter volg je de volgende stappen:
Typ bij de Input Port COM7: - vergeet de dubbele punt niet.
Zet baud op 4800.
Kies bij Output COM8: en druk op ‘Add’.
Vink ‘Autostart’ aan (niet zichtbaar in het schermvoorbeeld hierboven).
Druk op ‘START SPLITTER’.

KLAAR.
De instellingen blijven bewaard en hoeven niet opnieuw ingegeven te worden.

Hoe werkt PortSplitter samen met TomTom?
PortSplitter is nu ingesteld en moet nu in de achtergrond blijven draaien. Door op het kruisje rechtsboven in PortSplitter te drukken zal het
programma naar de achtergrond worden gestuurd - en niet worden afgesloten.

Start TomTom en blader in het TomTom instellingenmenu naar ‘Toon GPS-status’. Druk in dat scherm op ‘Stel in’ en kies vervolgens voor ‘Andere
NMEA GPS-ontvanger’. In het lijstje met COM-poorten kies je voor ‘COM8′ en als baudrate pak je 4800.

KLAAR! TomTom Navigator zal de interne GPS nu begrijpen en binnen enkele ogenblikken heb je een stabiele fix! Het navigeren kan beginnen.


MAAAR... Start nu TomTom.

Ga naar wijzig voorkeuren ----> toon GPS-Status

Klik op "Stel in"

Kies daar "Andere NMEA GPS-ontvanger"

kies dan baudsnelheid van 4800, klik op ok
kies daar com:8 port splitter
klik op ok.

wachten wachten wachten........

en het werkt!!

Kan zijn dat als je tomtom getstart hebt dat er staat geen GPS apparaat, druk dan op de ophang knop , ga naar start, klik bovenaan op portsplitter,
klik daar op stop splitter, en weer op start splitter, klik op start en klik tomtom aan... wacht heel even en je hebt gps!

DOWNLOAD LINK:

http://www.resurect.net/omnia/tomtomOmniaGPSfix.rar

Dit bevat:

-tcmdpocketarm.exe
-portsplitter_wm2003_setup.exe

Dus geen tomtom, dit moet je zelf maar regelen.

Of mailen naar crashdevil2000@hotmail.com


Als er in tomtom wordt weergegeven dat je omnia in vliegtuig modus staat, schakel dan je telefoon in, anders gaat tomtom het ook niet doen!
Dan staat er Geen GPS-Apparaat!


Na dit gezeur werkt google maps ook perfect trouwens!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt CrashDevil2000

Bedankt CrashDevil2000!!!

Deze uitleg werkte prima! zowel TomTom als Google maps werken nu! Handleiding stap voor stap volgen en dan navigeren! :thumb::thumb:

Beter als het antwoord van cia.ronaldo.... hoe denk je anders dat ik hier terecht ben gekomen :p als je bezoekers weg wil jagen moet je het zeker zo doen :p

Als je het niet weet mag je het ook gewoon zeggen hoor :)
 
Laatst bewerkt:
gps

Bedankt CrashDevil2000!!!

Deze uitleg werkte prima! zowel TomTom als Google maps werken nu! Handleiding stap voor stap volgen en dan navigeren! :thumb::thumb:

Beter als het antwoord van cia.ronaldo.... hoe denk je anders dat ik hier terecht ben gekomen :p als je bezoekers weg wil jagen moet je het zeker zo doen :p

! dingetje vergeten, namenlijk :

Vergeet na het navigeren niet je gps uit te schakelen, anders is je batterij leeg binnen 4 uur!!:eek:
 
hooi ik heb precies gedaan zoals crashdevil zei maar bij me tomtom 7 zie ik alleen 3 poort genaamd: COM3. COM7, COM9 maar geen COM8 wat kan ik doen?

en ik heb geen stemmen ik heb wel gedowload maar weet niet waar ik ze moet plaatsen en bij sounds heb ik al gedaan maar lukt niet?
 
Bedankt CrashDevil2000!!!

Deze uitleg werkte prima! zowel TomTom als Google maps werken nu! Handleiding stap voor stap volgen en dan navigeren! :thumb::thumb:

Beter als het antwoord van cia.ronaldo.... hoe denk je anders dat ik hier terecht ben gekomen :p als je bezoekers weg wil jagen moet je het zeker zo doen :p

Als je het niet weet mag je het ook gewoon zeggen hoor :)

wat is er niet goed aan mijn antwoord? Als je de zoekfunctie gebruik en mijn post naleest zie je dat ik al vele anderen heb geholpen met werkend krijgen van hun navigatie op hun gsm! En op welke manier jaag ik bezoekers weg ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan