Samsung Syncmaster vs videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blood
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
heb m geprobeerd te laten scannen..kom er niet echt wijs uit. Toch bedankt!
Heb geen idee wat ik moet laten scannen..en er staan weet ik hoeveel programma's onder elkaar die je alleen 1 voor 1 kunt scannen. Hoop op een betere of andere suggestie.

Ben trouwens spontaan al mij icoontjes kwijt op het bureaublad..maar goed..zal ongetwijfeld met het probleem te maken hebben waarom ik steeds terugval in een ultralage resolutie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet de drivers van de oude videokaart inderdaad verwijderen om problemen te voorkomen! Jammer dat je niet eerst verder gevraagd hebt hier, wat te doen als je niets bij Software kunt vinden.

En bij Apparaatbeheer, wordt je daar niet wijzer?

Onder Windows: Ga naar Configuratiescherm, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer.

Kijk daar eens bij Beeldschermadapters. Staat daar alleen je nieuwe videokaart? Of ook nog je oude videokaart, misschien met een uitroepteken?

Wat lukt er niet met drivercleaner?

Info:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=257902

Heb je wel Drivercleaner gedownload en geinstalleerd toch?

ik breng m wel weg..krijg dit niet opgelost..alles is al zes keer nagekeken..ook bij apparaatbeheer. Wordt nog een duur grapje zo...das wel jammer..100 E voor de kaart en de voeding, nu nog de reparatiekosten. En dat om een betere resolutie te krijgen. Maar goed..dank iedereen voor de suggesties en de hulp!!

Jammer, want het is geen moeilijke klus. :confused:

Je nieuwe videokaart draait niet goed, omdat de oude drivers nog op je comp staan.

Drivercleaner is een heel goed programma om drivers te verwijderen.

Maar ik begrijp dat je geduld op is. En in principe kan de hele klus (oude drivers eraf, PC uit, videokaar eruit, videokaart erin, PC opstarten, nieuwe hardware gevonden negeren, nieuwe en juiste drivers van nieuwe kaart installeren) binnen 10 minuten geklaard worden.

Paradigit zegt dat windows en de hele mik mak eraf moet. Ik wil een laatste poging wagen. Kan iemand mij in lekentaal beschrijven wat ik nu moet doen. Ik heb everest indien dit handig is, maar weet bij god niet hoe mijn huidige onboardkaart heet of waar ik die kan vinden. Graag zo simpel mogelijk...wederom dank,.

Ik heb het hele topic nog eens goed doorgelezen en gezien dat je "oude" videokaart een onboard videochip is. Die hoef je niet te verwijderen en ook niet uit te schakelen.

Doe het eens als volgt:

Nieuwe videodrivers verwijderen
NComputer afsluiten
Nieuwe videokaart er uit
Opnieuw opstarten met beeldscherm aan oude aansluiting
Nu wordt je oude videochip weer geactiveerd.
Dan weer afsluiten
Nieuwe kaart plaatsen
Opstarten met beeld scherm aan nieuwe aansluiting
Nieuwe drivers installeren

dank voor de snelle reactie. Dus oude drivers van de oude kaart blijven gewoon op de pc staan. Ik maak alleen de laatste installatie van de nieuwe kaart ongedaan begrijp ik??

Overigens is bovenstaande beschrijving hoe ik het al gedaan had..maar oke...ik probeer het gewoon opnieuw.

Laatst bewerkt:
hij lijkt het te doen...voorals nog..echter..al mijn incoontjes op het bureaublad zijn weg en het kruisje rechtsboven aan de pagina..ik zie aleen het streepje en de minimaliseerhokjes..iemand enig idee wat nu?

Hoe staat de refresh rate ingesteld?? Die MOET 60Mhz zijn!

Daar staat hij op...toch dank voor je suggestie.

ik heb nog een extra cd gekregen bij de kaart...van club 3d. Power dvd5. Soort van media cd denk ik...zou het wat uitmaken als ik die installeer? Denk haast van niet he..blijf het raar vinden..net of de pc niet op volle toeren draait zo lijkt het. Terwijl de nieuwe koeling 400 watt is.

Laatst bewerkt:
Wat staat er in apparaatbeheer? En hoe staat je resolutie ingesteld?

resolutie staat nu op 1680x1050
Bij apparaatbeheer staat bij beeldschemadapters: Radeon x1650 Series en daar onder staat Radeon x 1650 Series Secondary

Laatst bewerkt:
Dat is allemaal goed, dus geen gele uitroeptekens/vraagtekens en je beeldscherm blijft raar doen?

Heb je de molex voedingskabel wel op de kaart aangesloten??

alleen een geel vraagteken bij een usb apparaat..maar dat had ik al langer..meer dan zes maanden zelfs. Beeldscherm functioneert volgens mij wel oke. Welke kabel bedoel je? Ik heb de voeding in de pc gezet en er vast gemaakt aan de videokaart...dat moest er een zijn met 4 pinnen...ik had de keuze uit 3 stuks..heb er maar 1 gepakt..

nee..hoe bedoel je? De kabel was al aangesloten..maar heb nog steeds geen icoontjes etc. Zou het een van de andere moeten zijn denk je?

Ik dacht "opgelost" omdat je zei dat het beeldscherm goed functioneerde, sorry.

En 1 molex aansluiting (4-pins) is genoeg, welke maakt niet uit!

lekker...ben weer helemaal terug bij af..ik dacht..sluit m af..probeer een andere met 4 pinnen...start weer op en zit weer in de laagste resolutie die mogelijk is. Wederom zijn aanpassingen in reolutie niet op te slaan...knettergek van te worden.

Kreeg ergens een melding: parameter is not valued of iets in die geest.

Op een of andere manier blijven na de herstart de oude instellingen domineren. Kan geen enkele wijziging aanbrengen in resolutie. zelfs niet via het ATI control panel.

Ik kreeg trouwens bij de videokaart een aansluitkoppelstuk van dvi naar analoog..(dus dvi gaat in pc en eindigt in analoge aansluiting)moet ik die gebruiken of kan ik ook de kabel van de Samsung (dvi) rechtstreeks in de pc doen?

Laatst bewerkt:
Dan gooien we het over een andere boeg...

Welk moederbord heb je??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan